Rikus - drumb

Rikus

Stamgast
Lid sinds
27 januari 2011
Berichten
473
Na een pauze van een jaar of 16 ben ik in 2015 weer verder gegaan met tracks maken. Hier één van m'n eerste nieuwe probeersels. Onbedoeld is de opname in mono gegaan en aangezien ik niks gesaved had was een nieuwe opname niet mogelijk, maar achteraf vind ik het niet zo'n probleem :)
 

Attachments

  • drumb.mp3
    4,9 MB · Bekeken: 129
Last edited by a moderator:
Leuke track, duidelijke Aphex invloeden maar luistert wat makkelijker weg.
 
Zit je zo op pagina 2 en zag ik er bijna overheen....
Klinkt iig lekker LO FI :D
Als "gematigde" Aphex luisteraar kan ik dit wel waarderen, Als meer dan gematigde Rikus luisteraar :) vindt ik het :W
 
Ik dacht: Ha, een nieuwe Rikus! Maar ik vond het een beetje tegenvallen. Het lijkt een beetje op een intro van een nummer dat vervolgens niet begint. Ik luister liever naar je ouwe zooi. :)
 
Joh volgens mij komt deze rechtstreeks van het soundcloud account van user18081971 :D

Zonder gekheid, hij's wel fijn.
 
Leuke melodie, jammer dat je niet het hele hoorbare auditieve spectrum benut. Ik mis echt de 200 hZ en lager...
 
Leuke melodie, jammer dat je niet het hele hoorbare auditieve spectrum benut. Ik mis echt de 200 hZ en lager...

Doe ik dat weer in een volgende track :)

Als ik een track maak dan doe ik dat op gevoel en op basis van een bepaalde sound die ik in m'n hoofd heb en probeer het daarbij spontaan te houden. Niet elke track hoeft het volledige geluidsspectrum te beslaan wat mij betreft en dat hangt ook samen met het idee dat ik heb. Tracks als dit zijn ook wel snel gemaakt en ik heb aan deze ook niet langer dan 1,5 uur (van gear inschakelen tot de stopbutton tijdens de opname) aan gewerkt moet ik toegeven. Ik ben ook niet het type die dagen met een track bezig kan zijn. Wat ik vandaag bedenk moet ook vandaag afgemaakt worden, want morgen ben ik het gevoel kwijt en wil ik alweer iets anders doen....
 
de mix klinkt een beetje ver weg, wat narrowband achtig, alsof er iets bij hoort te komen na een tijdje.
 
Niks gesaved, haha, wtf? :D
Zonde. Nu klinkt het meer als een schets dan een nummer dat af is.
Tof dat je na zo'n lange afwezigheid toch weer aan de slag bent gegaan. En dan volgende keer even op Ctrl+S drukken. :P
 
Saven... ach... Ik heb echt nog nooit de behoefte gehad om een track na opname aan te passen om daarna opnieuw op te nemen. Liever weer iets nieuws doen :)

Dat het narrowband-achtig klinkt of iets van dat... Deze track klinkt nu precies zoals ik voor ogen had eigenlijk wel toen ik er mee begon, dus voor mij is ie gelukt. Een korte track was de bedoeling en tussen apparatuur inschakelen en opname zit ook maar max. 2 uur. Het is zeker geen track die speciaal voor dit is gemaakt, dus misschien had ik hem niet moeten posten in de synth-contest uitendelijk... Maar bedankt voor de votes evengoed :okdan:
 
Back
Top