RD-Productions - The Launch

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Op tijd as always, vers van de pers, nét uit mijn DAW gerold: een stukje lekker kazige, bijna Koto-like space-synth om het nieuwe jaar in te luiden. Ik presenteer u: The Launch!
Gemaakt met mijn Sub 37, Polysix en wat FM-kaas uit de SY77. Ik hoop dat het in de smaak valt :)
 

Attachments

  • The Launch.mp3
    5,7 MB · Bekeken: 129
Lekker soepel lopende compositie, behalve dat het vierde akkoord bij mij wringt (en ik weet niet waarom). Maar een optimistisch nummertje voor 2016. Ik denk dat je het met veel plezier hebt gemaakt, al swingend achter je nieuwe DAW!
 
@ bijlevel hij doet bij het vierde accord een majeur, daarna het eerste accoord hetzelfde in mineur.wringt bij mij niet iig.
Leuk dit, vrolijk en lekker
Groet
frans
 
hehe, ik heb zo het gevoel dat dit een bootleg versie zou kunnen zijn voor een jaren 80 disco nummer :)
 
Zei je nou BIJNA Koto like???? The understatement of the year!! 't Is bijna een exacte kopie. Nou hou ik toevallig erg van Koto, dus mijn stem heb je.
 
Net ff te kazig voor mijn smaak.. ook iets te veel galm en zo.. maar dat hoort bij het genre denk ik he
 
Begint meteen lekker, majeur en mineur afwisseling is goed gedaan. De lead die erin komt staat veel te hard en dat is jammer. Drumfills zijn cool, de arpjes ook.

Het is wel steeds hetzelfde akkoordschema, daar wordt hij wat eentonig van. De instrumentale break komt net op tijd. Sfeer en gekozen geluiden vind ik top. Panning ook leuk gedaan, er gebeurt een hoop.

Wat mij betreft een fijne track, alleen het arrangement mag wel wat spannender en afwisselender.
 
Back
Top