ClumsyNavigator - Falling

ClumsyNavigator

R U L E S
Lid sinds
22 december 2014
Berichten
57
Locatie
Thuus
Het begon allemaal met een ontdooiende vriezer, het druppelgeluid als moderator van de vocoder gebruikt en dan later in het nummer hoor je ook nog een waterdrum icm een sequencer en on top of all that ook nog wat fijne 'analoge' instrumenten... dan alles in de mix en dan krijg je dit: ff lekker spacen hoop ik. Enjoy!
 

Attachments

  • Falling.mp3
    8 MB · Bekeken: 168
Ik vind bepaalde aspecten erg mooi en andere wat minder.
De sound en sfeer bevallen me zeer. Mooi hoe het in het begin wat op de achtergrond is allemaal. Wel gaat de progressie mij iets te traag, ik merk toch dat ik soms mijn aandacht wat verlies. Ook ben ik het niet eens met het gitaarachtige geluidje. Doe je niks aan ben ik bang :)
 
Ik heb helemaal geen moeite met de lengte, dit is meer een soundscape en hij kan zo op Radio Patapoe. Alleen die paar seconden keyboard-trompet net voor 5:00 vind ik een beetje uit de toon vallen. Prima stukje werk!
 
Thanks voor de comments! Ja, wel een beetje lang want idd bedoeld als soort van soundscape, maakt deel uit van een langere mix
in de auto doet íe het prima voor de langere stukken...

Grappig dat sommigen vallen over de 'natural' geluiden, daar had ik die Integra nou net voor gekocht, tja, kwestie van smaak; maar toch waardevolle feedback desalniettemin.
 
Een lekker zompig nummer. Ik krijg een beetje het gevoel dat mijn keuken onder water staat. Ik vind hem niet te lang. Heb met plezier geluisterd. Altijd leuk als er met onconventionele middelen muziek wordt gemaakt. Volgend jaar iets met een broodrooster? :)
 
Leuk hoe langzaam aan er toch wat muziek in de geluiden komt. Originele track.
Vocoders zijn erg gaaf, zeker indien een beetje onconventioneel gebruikt. De vocoder instellingen zou ik echter toch iets matigen; de moderator minder hard (vooral minder laag) de vocoder in en ook enigzins droog signaal bij mixen. Nu "spuugt" het geluid soms wat lelijk.
 
Dank voor de vocoder-tips... het 'droge' geluid heb ik idd wel bijgemixt (hoewel moeilijk want het is een geluid van iets nats, spetters namelijk :-]), is nu misschien nog wat te zacht (hoewel je hoort de spetters nu wel en die hoorde je nauwelijks bij alleen 100% 'wet' vocoder (haha de beeldspraak gaat hier een eigen leven leiden)) maar dat van die lowcut zal ik zeker meenemen, hij wil nogal eens doorstompen, ook kwestie van inputsignaal in de gaten houden, volgende keer ook misschien eerst door compessor/normalizen oid. Het is een micro-korg, toch wel vrij OK qua sound voor zo'n klein bakkie.
 
Aan 1v/oct: shit had ik toch die broodrooster-met-Mickey-Mouse-deuntje van mn ex moeten kapen om te circuitbenden voordat die bij het grofvuil ging (de broodrooster dus). Nu heb ik alleen mijn eigen broodrooster nog en die doet alleen 'Tjak' als ie klaar is, hoewel daar valt ook nog wel een goed drumgeluid uit te persen. Komt dus in orde.
 
Lekker nat sfeertje, moest er bijna van pl..sen :). Mooi vocoder druppelgeluid. Ik heb ooit eens een draaiende wasmachine opgenomen, werkte ook zeer inspirerend. Moet af en toe aan Tangerine Dream denken door de sequence loopjes en de gitaarsound. Tja, de lengte is een discussiepunt. Soundscapes zijn natuurlijk nooit echt kort, maar als je, zoals nu vaak gebeurt, serieus luistert naar een inzending wordt het toch idd gauw wat saai, terwijl zo'n nummer het dan wel weer prima doet in de auto, zoals je zelf al schrijft. Iig, ik heb er met plezier naar geluisterd.
 
kan dit soort conceptionele stukken wel waarderen. Het experiment, alles heeft ritme. verder fijne track alleen had k over het vocoder geluid een filter gebruikt om net wat meer spanning op te bouwen.
Verder heel tof idee en ook nog wel fijn om naar te luisteren.
 
het tuimelt zo wat verder in eigenaardig surrealisme en wordt dan heel krokant met een vleugje honing.
 
Errug mooie track. Toffe sounds die goed bij elkaar passen. Ik begrijp de kritiek van sommigen mbt de geluiden wel maar ik houd zelf ook wel van controverse. Ik moest halverwege toen die waterdrum erin kwam wel aan een spartelende vis denken maar dat is waarschijnlijk omdat ik nu op Texel zit op zo'n twee kilometer van de plek waar afgelopen week de potvissen zijn aangespoeld. ;-)
Het enige wat ik zelf anders zou doen is de vriezer wat verder naar achter brengen in de mix van zodra de eerste stringsounds erbij komen maar mijn stem krijg je.
 
Back
Top