TR-8 snare compressie issue

zoals MadR zegt, het lijkt me heel logisch.. en wat een compressor doet, iets stiller zetten omdat het te luid gaat, iets luider zetten omdat het te stil is (expander). Ik vermoed dus ook dat het afhankelijk is van andere instellingen (volume / gain)
kan ik niets van terugvinden in die veel te beknopte handleiding.
Zou het kunnen dat die settings ergens verborgen zitten? En dat ze daarom na factory reset terug normaal werken.. Geen idee..
Stuur je toevallig CC of Sysex ernaar?


Maak het nou niet moelijker dan het is. IK heb hier al 2 keer aangegeven in deze draad dat ik DOOR HET TE
PROBEREN geen verschil hoor tussen gain 100 of bv gain 130.
Kun je stug proberen vol te houden dat het settings zijn, maar nee.
 
Maak het nou niet moelijker dan het is. IK heb hier al 2 keer aangegeven in deze draad dat ik DOOR HET TE
PROBEREN geen verschil hoor tussen gain 100 of bv gain 130.
Kun je stug proberen vol te houden dat het settings zijn, maar nee.

Het is anders vreemd dat er maar 2 mensen last ervan hebben en anderen niet. Dat lijkt ook niet op een bug. Want van een bug zou iedereen last van hebben.

Wat niet uitsluit dat dit niet normaal is overigens. Maar als je wil weten wat het is zou je eerste andere dingen moet uitsluiten voordat je ergens iets met zekerheid hierover kan zeggen.
 
De eerste TR-8 heb ik teruggestuurd omdat ik er vanuit ging dat ie kapot was. Toen ik de 2e kreeg en die hetzelfde euvel vertoonde, bedacht ik me dat het dan wel vaker zal voorkomen. Ik was in gesprek met Roland voor het terugzetten van mijn 7x7 expansie op de nieuwe machine, toen kwam deze "bug" ter sprake. Ze vroegen of ik meer info kon geven en evt. het probleem op video / audio kon vastleggen.

Ik vind het prima om te bediscussieren of dit een bug is of niet, maar ik heb uitgebreid getest en de video laat precies zien wat er misgaat (zelfde settings, volledig ander gedrag na reset). Bij Roland snappen ze het ook niet zo goed en de video is dus bedoeld voor de technici in Japan. Mijn doel met deze draad was mensen helpen als ze hetzelfde issue hebben en willen melden bij Roland.
 
het is uiteraard een bug. hij doet het bij mij bij elke snare wel goed. altijd luider
er zit wel verschil in effect als de output op 200 staat, de schuif helemaal open en je master volume helemaal open. dan compt ie anders dan op half main volume
de compressie op de kick is sinds de 7x7 update idd eoa overdrive toestand geworden lijkt het. niet helemaal lekker iig. sowieso allemaal een tikke VREEMD dus
 
Nieuws van Roland! :D

Dag Marcus,

Ik heb jouw video gisteren doorgestuurd naar Japan en ze hebben inderdaad deze bug gevonden.

Voorlopig hebben ze nog geen oplossing maar ze zijn ermee bezig… :

Regarding the compressor issue of the TR-8, we found that this is a bug that occurs on following conditions:

- When the TYPE of the EXTERNAL IN is set to [4] or [7], the SD COMP will not work properly.


For the time being, we ask your understanding to use the TR-8 with EXTERNAL IN’s TYPE other than [4] or [7].

Again we apologize for the inconvenience caused by this.


Even geduld…
 
Cool, ik ga het vanavond ook even proberen als ie op 4 of 7 staat. Kijken of het net zo reproduceert als bij scarum.
 
Cool! Maar wat is dat internal 3 of 7? Gewoon voor mijn plaatje compleet te hebben.
 
Ik denk de settings voor de comp functie op de external input. Er zijn iets van 7 of 8 verschillende types te selecteren,
kennelijk hebben die te maken met de individuele knoppen bij de instruments. Wist ik ook niet..
 
De external input / sidechaining heeft net als de reverb en de delay een aantal instruments. In principe zijn het side chaining variaties. De bug doet zich voor bij variatie 4 en 7.
 
Probleem doet zich hier ook voor, geen 7x7 upgrade.

Misschien ideetje om m op de FB Aira usergroup ook te posten? Bereik je meteen een hoop gasten extra
 
Had em al op een paar groepen gepost, maar goed idee! Ga ik doen! :)

Probleem doet zich hier ook voor, geen 7x7 upgrade.

Misschien ideetje om m op de FB Aira usergroup ook te posten? Bereik je meteen een hoop gasten extra
 
Hoef je niet op te wachten hoor Niel, ik heb die hele bug nooit opgemerkt en ik gebruik de TR toch best vaak..
 
7 soorten sidechain? En dat maal 2 want internal en external?

Dat is best high tech.

Alleen ben ik wel benieuwd wat het verschil dan is tussen die 7 'soorten'. Eq en filters in de sidechain?
 
Je kunt volgens mij alleen een inkomend signaal sidechainen. En daar heb je dan inderdaad 7 soorten van.

In dit (irritante) filmpje kun je een beetje horen wat het verschil is tussen een paar settings.

7 soorten sidechain? En dat maal 2 want internal en external?

Dat is best high tech.

Alleen ben ik wel benieuwd wat het verschil dan is tussen die 7 'soorten'. Eq en filters in de sidechain?
 
Ik ga dit morgen ook eens uitproberen.
Als we allemaal die bug hebben dan gaan ze mischien weer eens updaten met wat leuke nieuwe features en mischien wel nieuwe expansions..
 
Dat hoop ik ook!
Ik zou een 606 expansie wel erg nice vinden! :D

Ik ga dit morgen ook eens uitproberen.
Als we allemaal die bug hebben dan gaan ze mischien weer eens updaten met wat leuke nieuwe features en mischien wel nieuwe expansions..
 
Back
Top