TR-8 snare compressie issue

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.312
Locatie
Nijmegen
Compressie op snare (elk instrument) is buggy. Na verloop van tijd klinkt de snare zachter als je de compressie open draait en harder als je hem dicht draait.
Na een factory reset doet ie het weer normaal, maar soms een paar dagen of soms weken later steekt de bug zijn kop weer op.

Ik heb zelfs mijn TR-8 teruggestuurd en een nieuwe gekregen, maar die doet hetzelfde.

Probleem is aangemeld bij Roland en wordt in Japan aan de technici voorgelegd.
Om hen te helpen er chocola van te maken (kreeg eerst een antwoord met geneuzel over dat ik me zou vergissen met de gain settings , maar dat is ongerelateerd) heb ik een video gemaakt.

Iemand anders hier ook last van? Zo ja, PM me even, dan geef ik je het mailadres van de man bij Roland die er mee bezig is. Handig als meer mensen zich melden, denk ik!

 
Even geprobeerd maar werkt hier volgens mij okee, in ieder geval geen vermindering naar vermeerdering
ongeacht de gain setting.
 
Intressant,, Ik zal mijn exemplaar ASAP eens testen,,

EDIT: Ik heb wel de 7x7 expansie erin zitten,, Hier lijk't het nog normaal, Hoge COMP, Luider Volume,,
 
Laatst gewijzigd:
Ik ook. In deze video niet, had ik nog niet opnieuw geinstalleerd. Gedaan direct na het opnemen van de video.
In mijn vorige TR-8 (met 7x7) had ik hetzelfde issue.
Owja, ook vergeten te zeggen, heb ook de 7x7 erin.
 
Ik heb me rotgezocht op internet naar iemand met hetzelfde probleem, maar niemand gevonden. Op FB kreeg ik één reactie van iemand die het issue ook had.

Rare is wel dat ik twee TR-8's achter mekaar heb die dit probleem hebben... :erm:
 
Hoe oud was de 1e en 2e tr8? Kwestie van batch in te schatten.
En welke firmware?
Ik veb t niet gemerkt maar veel draaiuren heeft mijne niet
 
Eerste was van afgelopen zomer, de nieuwe van een paar weken geleden. Beide laatste firmware.

Hoe oud was de 1e en 2e tr8? Kwestie van batch in te schatten.
En welke firmware?
Ik veb t niet gemerkt maar veel draaiuren heeft mijne niet
 
Geen idee, denk het niet. Maar waarom zou je dat willen? Het is blijkbaar geen bekend issue. Niet bij Roland, niet op het internet. Als het firmware gerelateerd zou zijn zou het veel wijder verspreid zijn, lijkt me?
 
Zo werkt een compressor ook. Alleen als standaard de make up gain omhoog gooit terwijl je meer compressie toevoegt gaat ie harder klinken. Anders niet. Is ook logisch want je heb gain reductie.
 
Heb je de video bekeken? Dit is echt een bug hoor.

Zo werkt een compressor ook. Alleen als standaard de make up gain omhoog gooit terwijl je meer compressie toevoegt gaat ie harder klinken. Anders niet. Is ook logisch want je heb gain reductie.
 
Of het een bug is weet ik niet. Althans: als die bij de andere geluiden niet doet, dan is het idd wel een bug. :D

Maar compressie is per definitie zachter. :D

En ja video bekeken.
 
Zo werkt een compressor ook. Alleen als standaard de make up gain omhoog gooit terwijl je meer compressie toevoegt gaat ie harder klinken. Anders niet. Is ook logisch want je heb gain reductie.

Ik weet niet precies wat die knop "under the hood" precies doet (ik denk ook dat niemand dat echt weet,
behalve dan de programmeurs van Roland..), maar ik heb met verschillende "gain settings" (niet de schuif)
getest en altijd gooit ie de volume omhoog. Terwijl Scarum laat zien dat ie bij hem omlaag gaat..
 
Geen idee, denk het niet. Maar waarom zou je dat willen? Het is blijkbaar geen bekend issue. Niet bij Roland, niet op het internet. Als het firmware gerelateerd zou zijn zou het veel wijder verspreid zijn, lijkt me?


Ik zou de oudere firmware proberen terugzetten. Baat t niet, schaadt t wel, wat heb je te verliezen, hij is al ziek.
 
Mijn snare compressie is ook zeer subtiel zeg maar, bij de kick is het meer een soort overdrive in vergelijking.

Bij de snare is het niet zo heel veel...Niet dat ik me er aan stoor, het volume bij de kickdum wordt juist veel te veel bij standje 12'0Clock en up.
 
Zowieso vind ik het nut van die compressieknoppen niet groot.. Maw, ik gebruik het niet eens.. Ik gooi liever een comp op alles tegelijk.
 
zoals MadR zegt, het lijkt me heel logisch.. en wat een compressor doet, iets stiller zetten omdat het te luid gaat, iets luider zetten omdat het te stil is (expander). Ik vermoed dus ook dat het afhankelijk is van andere instellingen (volume / gain)
kan ik niets van terugvinden in die veel te beknopte handleiding.
Zou het kunnen dat die settings ergens verborgen zitten? En dat ze daarom na factory reset terug normaal werken.. Geen idee..
Stuur je toevallig CC of Sysex ernaar?
 
Guys, het is een bug. Er zijn geen hidden settings, er wordt niets naar de TR-8 gestuurd van CC of sysex. De instellingen (gain, volume) zijn exact hetzelfde voor en na de factory reset. Als je de video bekijkt is het verschil glashelder. Van het ene op het andere moment verandert het effect van de knop.
 
Back
Top