Hofmeister - Warhorse

hofmeister

Ingeburgerd
Lid sinds
7 december 2004
Berichten
33
Locatie
heerde
The Welvins - Warhorse

Hallo iedereen,

Dit jaar een wat langzamere track van mij, 85bpm. Ik heb gezocht naar een droevige compositie + melodie. Is me aardig gelukt denk ik.
Ik heb geprobeerd de melodie meerstemmig te maken. Het zal wel niet helemaal kloppen volgens de regels. Ik vind het wel okay klinken.
De subbass komt uit dat Hammond-orgel van N.I. Drums uit de eerste Stylus van Spectrasonic. Voor de rest zitten er wat gratis plugins in: Lazysnake, Piano One en H.G. Fortune STS21.
Ik luister hem nu sinds maanden weer eens terug en ik kan me voorstellen dat sommigen het een te lang nummer vinden. Dat valt me nu pas op eigenlijk. Bedankt voor het luisteren en alle deelnemers veel succes gewenst.

-Hof
 

Attachments

  • The Welvins - Warhorse.mp3
    9,7 MB · Bekeken: 150
Vind hem niet te lang. Ook droevig kan ik hem niet noemen, er zit toch iets optimistisch in die melodie. Enige wat me irriteert zijn de snelle roffeltjes aan het eind van (sommige) maten. Die passen niet lekker. Conclusie: best mooi!
 
Idd, Zoals je zelf al zei, Ik vind 'm te lang.
Ik heb naar de volgende track geskipt, Anders ben ik m'n Drive en al m'n maandag avond energie kwijt,, :) :)
 
Ik vindt het een mooi nummer. Net toen ik dacht: 'ok het wordt langdradig', dan veranderd het. Maar toch zou je in het begin wat meer opbouw kunnen hebben. Ook wat meer dynamiek en iets wat klinkt als echte live drums (ipv een soort hiphopbeat) zou denk ik helpen.

De melodien en akkoordwisselingen vind ik wel mooi. Het is een nummer met veel potentie. Het zou echt een knaller kunnen worden als je er wat meer dynamiek in de manier van spelen in gooit. Alles iets minder lijnrecht misschien. In mijn mind hoor ik wat het zou kunnen worden, maar het is moeilijk te beschrijven.
 
Ik ben in tweestrijd (het zal ook eens niet.. :)) Aan de eene kant vind ik (vooral het begin stuk) erg mooi. Ik ben het met een paar toonopvolgingen niet eens maar dat maak je later dan weer goed. Ook vond ik de overgangen naar de nieuwe stukken niet heel scherp en ken ik het ritme na een minuut of 4 wel.

Dat ezels hebbende wilde ik wel de hele tijd doorsluisteren. De ogen bleven gesloten en het brein geconcentreerd en kwamen er elke keer toch weer hele mooie stukken tevoorschijn!
 
Had een beetje hetzelfde als PWM :)

Zitten erg mooie stukken tussen. Ik ben echter nogal van drums, ritmes etc. En in dat opzicht vond ik het net te saai. Daar zou meer detail in mogen. Vooral de bassdrum grooved niet echt en is vrij houterig. Los van dat vind ik het een mooie compositie. Je zou er misschien wat meer spanning in kunnen brengen door de lead iets vaker af te laten wisselen door andere instrumenten. Hierdoor creëer je al snel een gevoel dat er iets totaal nieuws gebeurd :).

Lengte is trouwens prima. Inderdaad precies op goede momenten een ander hoofdstuk :)
 
Mooie akkoorden en melodien :okdan:
Voor mij was het stuk 2:16 tot 3:00 net teveel
Verder niet te lang.

De productie mag wel wat levendiger,
probeer het eens allemaal in te spellen,
en varieer wat meer met de drums
 
Ik hoor heel mooie geluiden. En ik hoor vaak heel mooie progressies. Daarvoor zeker hulde. De combinatie met de drums vind ik alleen wat minder geslaagd. Deze hadden wat mij betreft wat meer een eigen leven kunnen leiden of zelfs sturend mogen zijn. Nu hangt alles op de melodie en hangen de drums er wat bij. Misschien is je track zonder drums nog beter, met dan links en rechts een accentje.
 
Nog meer gebeuren? Tjee, ik denk dat ik ongeveer 4 maanden ben bezig geweest om tot dit resultaat te komen. Heb overigens bewust gekozen voor die wat minder sturende drums. Misschien niet zo'n best idee, gezien de reacties hier. Bedankt voor jullie reacties!
 
Als opzet vind ik het echt goed. Mooie melodieën en mooie opbouwende chord progressions. Het huidige eindproduct is best aardig, maar er zit zeker meer potentie in. Zoals eerder gezegd, met name in de drum/percussie hoek, maar denk bijv. ook aan lange 'environement' samples om naast de melodielijnen ook op ander vlak een verhaal te vertellen. In ieder geval een verzoek voor versie 2.0!
 
Sluit mij aan bij de meeste opmerkingen: hele mooie melodieën, drums té aanwezig en aan de saaie kant. Ik vind het wel een droevige sfeer hebben, dus dat is bij mij goed overgekomen, en niet te lang. Al met al heel goed geslaagd! (Ik moet wel bekennen dat ik de film Warhorse halverwege (of zelfs nog eerder) heb uitgezet, iets wat ik zelden doe... Maar misschien heeft de titel niks met die film te maken.)
 
Okay, volgende week pas? Helaas, geen tijd meer voor aanpassingen: Verhuizing in volle gang hier. Bedankt voor de reacties!

p.s. De titel staat volledig los van de film of theateruitvoering. Het woord schoot mij gewoon te binnen bij met maken van de melodie.
 
Wat betreft melodie lijnen zit deze track schitterend in elkaar, ik heb er met plezier naar geluisterd. Maar het ritme vind ik vrij storend. Stijfjes, saai, veel te strak en gequantized. Dat is jammer.
 
Back
Top