GentleG - Murky shadows

Tja, ik kan heel gemeen (en misschien veel te arrogant!) zeggen dat ik zo drie van dit soort nummers op een avond maak, maar daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat de compositie wat gemakzuchtig klinkt. Maar het klinkt wel relaxed, de boys uit Jamaica doen het even rustig aan...
 
Ik vind hem ook veeeeeeeeel te kort. Dat mag nog zeker 5-10 minuten doorkabbelen.
 
Ja joh, ik wilde ook schrijven "en toen was het ineens voorbij". Maar PWM was me voor. Ik word voornamelijk erg blij van het lome. De progressies doen me teveel denken aan (ik noem het maar even) de oude synthesizer muziek. Ik heb nog niet veel van je tracks gehoord, maar ik zou zeggen dat je hier meer uit kunt halen.
 
Klinkt wel lekker hoor. En de toch wat voorspelbare chordprogressie kan ik ook prima hebben. Alleen zou ik dan wel een beetje meer richting in de melodielijn willen hebben. Synth melodie eruit, saxofoon (inclusief saxofonist) erin bijvoorbeeld??
 
lekkere vibe alleen boomt die bas net iets te veel en heb ik het gevoel dat er niet zo lang is over de compositie is nagedacht maar dat het eerder een soort stukje jam is. Verder wel fijne plaat :)
 
Zit veel meer in, dan er nu uitkomt... En voor mij net iets te slepend. Ik houd van een beetje laid back en achter de tel, maar er zijn grenzen voor mij...
 
Waar ik bij andere tracks snel verveeld kan raken door synthleadlijntjes vind ik hem hier wel erg de moeite waard. Er kan wel meer uit de track gehaald worden maar ik vind de vibe oke, dus mijn stem krijg je.
 
Nogmaals bedankt voor alle reacties en de stemmen natuurlijk:okdan:

Nu de contest voorbij is zal ik reageren op de vragen:

Vroeger was mijn muziek vaak analytisch / hoekig / clean. De laatste tijd probeer ik daar van los te komen.
Vanuit die achtergrond ben ik zelf tevreden met de track. Al kan het iets minder los en vooral veel langer. Hopelijk lukt me dat voor volgend jaar ;)

De drums (midi noten) komen uit m'n beat step pro, met randomness en shuffle aan, opgenomen waarna ik de te overdreven random dingen heb aangepast. De snare heb ik extra vertraagd.

De rest is ingespeeld en aangepast, met name de poly synth stab loopt op twee plaatsen een beetje te los.

De track is volledig in Reason 8 gemaakt, geen extra REs.
Alle geluiden zijn synthesized (sub, thor, kong, mal), geen samples.

Nogmaals bedankt voor alle tips, daar kan ik zeker iets mee:halleluja
 
Relaxed en mooi sfeertje. De baslijn is smooth, maar de drums daarentegen soms wel erg losjes. Dan rammelt het. De combi van synths en dub werkt goed. Wel met anderen eens dat hij veel te abrupt stopt. Er zit ook niet echt een verhaaltje in de track en daar valt zeker nog winst te halen. Maar fijne sfeer en creatief gemaakt :okdan:
 
Back
Top