dreamer - March to the Store

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.548
Locatie
Tranendal
Bij deze mijn inzending.

Obscure FM-centered downtempo techno-achtige drone met een vleugje semi-intellectuele meta-lezing om het brein te herprogrammeren vol goede voornemens in het nieuwe jaar.

Hope you enjoy :engel:
 

Attachments

  • DRMR-March_to_the_Store.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 140
Ik vind hem fijn, maar die stemfragmenten hadden voor mij niet gehoeven. Een beetje alsof je heerlijk hebt gekookt met spullen uit eigen moestuin en dan op het laatste moment nog een magnetronmaaltijd toevoegt.
 
Haha, thnx. Voor mij was het juist een probeersel om eens iets met een geluidsfragment in qtractor af te spelen en in de track te verwerken.
Vind zelf het effect van de stem wel geslaagd .. voorlopig hoor je mij nog niet iets zingen in ieder geval ;)
 
IK betrap me er op dat ik weer naar Hilltree z'n avatar zit te staren terwijl ik door de muziek gehypnotiseerd word. Zit hij nou op de beat of niet? lol..

Oja de muziek.. het kan me wel bekoren. Beetje droge mix, kan misschien nog wat bijgeschaafd worden. Voice samples (van Alan Watts?) zijn op zich cool, maar ik weet niet of ze hier echt goed in passen.

Wel uniek stukje muziek toch.
 
stem mag er wel bij hoor, maar bij momenten is ie wel erg repetitief, vooral die lead. Niet slecht, maar ook niet bijsterend goed. Wel een gelukkig nieuwjaar uiteraard ;)
 
Bedankt allen! :)

Mixen blijf ik moeilijk vinden. Ook omdat ik alles live opneem is het best pittig om de balans goed te houden. Hierdoor kan het dat sommige sounds te veel of te weinig aanwezig zijn.

Side-note: dit is m'n 3e track ooit ^_^
 
Ook voor een derde track is het naar mijn (onderontwikkelde) smaak nog iets te onsamenhangend. Ik mis een flow, en ik snap dat het waarschijnlijk ook niet je bedoeling was om deze track lekker te laten flowen, maar toch, smaakdingetje ben ik bang. Ik denk ook dat je er meer uit kunt halen Misschien dan niet direct de komende paar weken, maar zeker op termijn dan. Er zitten genoeg goede ideeën in.
 
Haha, nouja ik heb nog genoeg andere ideeën en deze track ben ik stiekem wel klaar mee.
Eigenlijk was ik met een andere track bezig voor de contest, maar die heb ik niet op tijd af kunnen krijgen.

Edoch bedankt voor de comments. Het gebrek aan flow kan ik trouwens wel snappen, maar smaak valt natuurlijk niet over te twisten :P
 
Ik vind de geluiden goed gekozen, in tegenstelling tot sommige anderen vind ik de stem fragmenten juist goed passen, alleen de beat die de boel bij elkaar moet houden vind ik niet zo sterk. Zou wat mij betreft wat meer 'out there' mogen zijn (bijvoorbeeld met wat filtering en/of distortion en/of reverb en/of delays etc.) om te passen binnen het spacy/ongestructureerde karakter van de rest.
 
alleen de beat die de boel bij elkaar moet houden vind ik niet zo sterk. Zou wat mij betreft wat meer 'out there' mogen zijn (bijvoorbeeld met wat filtering en/of distortion en/of reverb en/of delays etc.) om te passen binnen het spacy/ongestructureerde karakter van de rest.
Ik snap wat je bedoelt. Helaas was ik in deze set erg beperkt aan de mogelijkheden van de rx15.
Met 2 kanalen een een beetje panning/eq-ing kun je nu eenmaal niet zo veel.

Helaas ook maar 1 send/return op deze mixer, dus moet het blijven bij wat galm. Ik ben nog aan het jagen op iets waar ik meer met effecten kan stapelen. :)
 
IK betrap me er op dat ik weer naar Hilltree z'n avatar zit te staren terwijl ik door de muziek gehypnotiseerd word. Zit hij nou op de beat of niet? lol..

hahaha lol idd strak erop. de track is wel aardig verder moeilijk te beoordelen
 
Ik vind hem fijn, maar die stemfragmenten hadden voor mij niet gehoeven. Een beetje alsof je heerlijk hebt gekookt met spullen uit eigen moestuin en dan op het laatste moment nog een magnetronmaaltijd toevoegt.

Wat een prachtig en doeltreffend commentaar!
:halleluja
En je hebt nog totaal gelijk ook!
8>
Bravo
 
Laatst gewijzigd:
Ach, zo'n goedkope afbakpizza met extra verse groentjes en kaas is toch ook altijd prima van te smullen? :P
 
Back
Top