Von Naphoven - One Day We'll Go Home (Requiem for Koe)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.592
Locatie
Den Bosch
Von Naphoven ft. Hatsune Miku - One Day We'll Go Home (Requiem for Koe)


When I look at the sky
I feel very small
I try to touch the stars
Why are they so far
We are all made of dust
One day we'll go home

Achtergrond:
Koe is ons konijntje bij wie afgelopen week kanker is geconstateerd en die het nu niet lang meer zal maken. Aangezien de kinderen behoorlijk ontroostbaar waren vond ik een requiem ter nagedachtenis wel op zijn plaats.

De tekst heb ik laten zingen door Hatsune Miku, een Vocaloid V3 voice synthesizer.
 

Attachments

  • onedaywellgohome.mp3
    6,4 MB · Bekeken: 120
Last edited by a moderator:
Ben net terug van een bezoek aan het Zselici Csillagpark (sterren observatorium in Zselici Hongarije) dit nummer heel goed bij deze ervaring past :W

Hier en daar (in de 303 lijntjes) wat bekend aan deed en de basskick/clap soms wat vreemd aan doet (maar dat is muggenziften) ;)

Mooie inzending :koffie:
 
Weer zo'n nummer waar alles in zit waar ik normaal niet van hou maar wel goed uitpakt.
De 303 is geen 303, geen probleem verder.. Wat ik wel jammer vind is dat de BD niet echt een BD is, hij heeft helemaal geen 'echt' laag, mis ik sowieso een beetje in de track.

Voor de rest heb ik er met plezier naar geluisterd.
 
Lekkere groove hoor.. Koe mag blij zijn dat er zo'n mooi nummer voor hem/haar gecomponeerd is ;)
 
Ik heb in deze track eigenlijk een heleboel dingen gedaan die ik normaal nooit doe, ook eerste experiment met die Vocaloid vocals en de Falcon plugin uitgebreider gebruikt en eigenlijk was het idee eerst amper een beat te gebruiken terwijl die uiteindelijk toch redelijk dominant geworden. Soms begin je met een plan aan iets dat dan al dan niet 'lukt' (of volkomen mislukt of door happy accidents wat anders leuks oplevert), bij deze ben ik gewoon begonnen en ontstond het redelijk vanzelf.

PWM: dat gebrek aan laag klopt, ik ontdekte op het eind van het mixen een hele irritante sub die op sommige geluidsbronnen ontzettend in de weg zat en ipv van opnieuw (goed) te mixen heb ik er gewoon een lompe low cut opgezet. Misschien dat ik de track nog een keer onder handen neem om hem te verbeteren, maar ik ben tegenwoordig wat meer gefocust op dingen afmaken en doorgaan met het volgende (lerende van fouten uit het vorige project) dan dat ik (te) lang blijf doorpoetsen en daardoor het karakter kapot maak.
 
Wat een mooie manier om het komende verlies te verwerken. Was er toch wel ontroerd van "one day we we'll go home"
Kan niet anders zeggen: gaaf nummer.
En zo'n Vocaloid past er mooi in
Groeten
Frans
 
PWM: dat gebrek aan laag klopt, ik ontdekte op het eind van het mixen een hele irritante sub die op sommige geluidsbronnen ontzettend in de weg zat en ipv van opnieuw (goed) te mixen heb ik er gewoon een lompe low cut opgezet. Misschien dat ik de track nog een keer onder handen neem om hem te verbeteren, maar ik ben tegenwoordig wat meer gefocust op dingen afmaken en doorgaan met het volgende (lerende van fouten uit het vorige project) dan dat ik (te) lang blijf doorpoetsen en daardoor het karakter kapot maak.


Ik had vorig jaar exacte hetzelfde probleem met mijn inzending..! :)

Snap het helemaal. Probeer zelf ook meer te beslissen dat het af is. Één van de moeilijkste dingen van muziek maken als he het mij vraagt.
 
geweldige intro, goede opbouw en heerlijke sounds alleen overheerst de kick en stoort hij me.
 
Ten eerste schrok ik een beetje toen die kick in kwam na dat space-ie intro met maffe en kek robot zangeresje. Ik had hier een meer wat mildere drum partij bij verwacht. Had ik wel wat mooier gevonden. het is niet geheel naar mijn smaak maar vooral door de stem wel erg pakkend en luchtig lief of zo.

Ik hoop dat koe (leuke eigenwijze naam voor een konijn :) ) een beetje rustig aan haar einde komt natuurlijk.
 
Koe is nog steeds onder ons, hij(!) geeft zich niet zo gemakkelijk gewonnen!

Bedankt voor de reacties wederom. Grappig dat de beat zo'n schokeffect geeft, ik vind dat zelf altijd juist wel leuk :D
 
Algemene kennisgeving:
Koe ☆ 1/10/2005 - † 12/1/2016


Hij zou gewild hebben dat u op deze track stemt.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top