axa - Winter is coming (hoop ik)

axa

Sample free musician
Lid sinds
11 december 2007
Berichten
228
Locatie
Hoek van Holland
Het nieuwe jaar maar eens goed beginnen.
Dit is een song in een soort dark ambient met wat oude pink floyd invloeden.
Eigenlijk weet ik niet precies waar hij onder valt. Geniet er van
 

Attachments

  • winter is coming.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 142
Heerlijk! Maar dat begrijp je wel als je mijn inzending beluistert. Misschien had je iets meer met de zang kunnen doen qua afwisseling en voor mij mag die ook wel wat meer op de achtergrond (en dan met meer echo?). Maar verder OK! En zo "dark" vind ik het niet, behalve dan dat Pink Floyd-toontje van Dark Side of... toch?)
 
Ik voel de kou al binnen komen, en het is net alsof we winter meemaken in een soort woestijnvlakte op een andere planeet :)
 
Ik zie toch meer wuivende palmen bij een groen meertje op Mars. Klinkt wel mooi.. misschien kan er wat galm op de vocalen, om ze wat meer een deel van het geheel te maken.
 
Ondanks de stem toch goed:okdan:
Een versie met de stem op lager volume en meer reverb lijkt mij :halleluja

Doet me overigens sterk denken aan Delerium en Synaesthesia :)
 
Teveel gezang , 2 of 3 keer laten opkomen vind ik genoeg.
Gezang is ook dominant aanwezig, misschien met meer galm naar de achtergrond drukken.
Ambient sound en sfeeer is wel aanwezig maar er moet nog aan geknutseld worden :)
 
Prachtig intro! Heel erg mooi. Wat Payt schrijft, vocal mag nog veel meer reverb krijgen. En af en toe een tweede en derde stem erin zou het denk ik ook erg goed doen, of een female vocal erbij. Van het deel met de beat erin ben ik minder kapot. Dat is me iets te nadrukkelijk, te duidelijk. Mag meer zweven.

Zou prima op een album van Enigma passen trouwens.
 
geen problemen met de zang klinkt erg mooi deze track. prima filmisch! ook 1 van mijn favo's tot nu
 
De intro zelf verdient de stemming. De achtergrond patroon, dat begint om 01:40 is een beetje schema voor mij. Mooi filmisch track, inderdaad.
 
Niet mijn muziek, maar perfect voor onder een film. Jeutje! Vooral het intro. Wat een ruimte!
Deze ruimte raakt de track een beetje kwijt als de beat en bass, synth etc. er bij komen. Ietwat wollig. Misschien nog even met de EQ doorheen gaan om te zorgen dat je die ruimte vasthoudt van het begin, want wauw!

Mijn stem heb je.
 
Back
Top