Stel voor 1000 euro een vintage studio samen ;)

Ik dacht we het predicaat vintage hier niet te letterlijk moesten nemen.. (wegens wink), als het maar +10 jaar oud is.. anders had ik natuurlijk wel voor andere spullen gekozen....
Maar idd.. lukt gewoon niet echt voor onder de 1000,-
Misschien is vintage wel het ideale excuus om voor alles wat oud, en langzaam is /langzaam uitsterft, steeds meer geld te vragen. :D

Alhoewel..

Tapedeck: Fostex R8 75 euro
Mixer: Fostex 2412 100 euro
FX: Roland DEP5 75 euro Midiverb II 20 euro
Monitoren: Philips MFB speakers 100 euro
Atari ST met midex voor midi en smpte (50-100 euro??) + de speciale MCA editie van het programma uit de video hieronder; 8D
Korg DSS1 sampler 160 euro *D
Casio FZ-1 100-150 euro
Misschien nog een S330 met zo'n grote monitor ergens voor nop? 75-100 euro

Synths wordt idd lastig, helemaal als het analoog moet zijn.. misschien nog net financiële ruimte voor 2 uit het rijtje hieronder:

Korg DW6000 150 euro
Alpha Juno 1 150 euro
Akai AX73 200-250 euro

En nog 'n FM bakkie:
Yamaha V50 100 euro
Elka EK of EM-44 100 euro

 
Laatst gewijzigd:
Akai Z4 sampler €200
Access Virus KB synth + FX €500
Mackie 1608 mixer €150
Edirol Midi Interface €50
Oude PC met oude Cubase €100

Dan nog wat kabeltjes en je kunt volgens mij wel muziek maken.
 
Een Fostex R8 voor 75 euro??? Doe mij er dan maar een stuk of 4 aub

eh.. dat heb ik er voor betaald anderhalf jaar terug... maar ze staan ook voor heel veel te koop idd.. mooi laten staan dan.. vooral als ze er bij zetten "staat niet in de weg" :D

Heb laatst nogeens gezocht voor iemand toen werd er niet zo heel veel meer voor geboden.. maar het kan zijn dat inmiddels al die fostexen nu door handelaren verworven zijn die ze niet voor minder wegdoen..

Een willekeurige MP Check..
http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
De meesten hebben allemaal dezelfde klacht maar er is op internet goed omschreven hoe het te herstellen...
 
J aars weer met zijn nutteloze opmerkingen.
Die gaat mooi bij zijn vriendje ( die in die onderbroek ) op de blok nu echt.

edit : hoe doe ik dat eigelijks nog maar iemand blokkeren ?

we gaan schelden?

kan ik ook hoor, en nog veel beter.
:peukie:
 
Leuke uitdaging! Ik denk alleen wel dat sommigen een aantal prijzen onderschatten of mogen die ook anno 1999 zijn ;-) ??
Ik ga eens kijken wat ik kan bedenken wat aan alle criteria voldoet.
 
eh.. dat heb ik er voor betaald anderhalf jaar terug... maar ze staan ook voor heel veel te koop idd.. mooi laten staan dan.. vooral als ze er bij zetten "staat niet in de weg" :D

Een willekeurige MP Check..
http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
De meesten hebben allemaal dezelfde klacht maar er is op internet goed omschreven hoe het te herstellen...

Oh da is een goeie aankoop geweest dan haha. Zie/zag ze regelmatig voorbij komen voor 300-350 zoiets. :)

NayzmJH.png
 
macbook pro tweedehands 600 euro
push 240 euro
maschine 160 euro + komplete select software

overige software, audio interface, en monitors even niet meegerekend. als we met dit budget moeten doen is dit mijn pakketje, en ik ben nu daadwerkelijk tracks aan het maken met alleen dit zonder ook maar een stukje hardware aan te zetten. afgezien van een focusrite mixmaster die zit over elke track heen, sausje!!!

Word het budget hoger zou ik wat anders kiezen.

fijne jaarwisseling allemaal blabla vingers ajuus.
 
zijn push en machine Komplete al 10 jaar oud? de tijd gaat hard...poehee
 
Melodyne kostte 149 euro, maar daar kan ik niet zonder, gezien mijn klandizie...

Ik ben wel heel benieuwd wie die klanten zonder zang talenten zijn van jou dan, gezien je 3 puntjes achter je statement wil je er graag wat meer over vertellen.
 
Ik vind het grijpen naar een oude PC bak door iedereen opmerkelijk. Windows 95/98 moet je niet willen lijkt me.
Ik zou zeggen duikel een Bolletje iMac met simpele firewire interface. van rond 2000. LCD scherm hovert mooi moven je synth! Garageband daarop voelt nog steeds vrij fris en bruikbaar. En OSX 10.4.11 doet nauwelijks onder voor de laatste versies qua feel en stabiliteit.
Witte plank iMac kan ook, naar keus G5 model of eerste core model (2006, net 10 jaar). Die laatste is wel heel bruikbaar omdat ie nog OSX 10.7 kan draaien.
Mac 100
Interface 40
Synth: D50 voor zo'n 300-350
Versterker T-amp 30
Boxen, pak maar iets, 2 mooie bookshelves zou je voor bijna niks moeten kunnen vinden.
En dan heb je nog poen voor een pro DAW softwarepakket.
 
Een hypermoderne pc compleet uitgekleed om budget te besparen met een sticker VINTAGE er op, NEXUS met de vintage samplepack, en Cubase 4 voor een appel en een ei. KLAAR...

Of je douwt die nieuwe componenten in een vintage IBM bak in beige met oranje wipschakelaar.
 
Back
Top