Stel voor 1000 euro een vintage studio samen ;)

Ff snel een lijstje hoor... ik vind het wel leuk om dit soort dingen bij elkaar te fantaseren.
1000,- is trouwens niet al te veel qua budget :D

Sampler/Sequencer:
• MPC1000
450,-

Sequencer:
• Powermac g5 + scherm (100,-)

Synth:
• AN1x
250,-

Mixer:
•Spirit Folio SX 100,-

Hoofdtelefoon:
• 100,-

Nou, een mooi compleet setje om mee aan de slag te gaan al zeg ik het zelf..
 
Ehmm:

Yamaha NS10's: 300
90's Mackie mixer: 150
Akai S1000: 150 (sampler met ingebouwde effecten)
Panasonic SV-3700 DAT recorder: 150
Atari ST1040 met Cubase of Notator: 100
Korg M1: 150

En dan zoiets als dit maken ofzo:

 
1 sh101 800euro. Voor beats pad en lead of een matrix1k
Maudio boxen 75euro
Ada8000 adda converter 80 euro
 
Alesis MMT-8 - 125
Random midikeyboard - 35
Akai s3000xl - 125
Oud yamaha fm pss/psr keyboard - 30
Roland vs1680 - 200
Studiospares SN10 - 150
Versterker - 100
Numark PT01 - 50
Shure sm57 erbij, voor opnemen t van vocalen of geimproviseerde instrumenten/percussie. 75?
En dan heb je nog wat over voor bijv. stapeltje vinyl
 
Dell tweedehands laptop: 100 euro
Audio/midi-interface: 40 euro
Yamaha PSR-8000 allround keyboard/workstation: 200 euro
Diverse softsynths: gratis, dankzij Google

Houd ik nog geld over. Kan ik iets geks voor kopen.
 
Ik heb tot vorig jaar nog gewerkt op een Pentium IV uit 2003. Ik weet nou niet of dat nou echt ´vintage´ is..
Tegenwoordig gebruik op mijn iets snellere Celeron E1200 pc, precies dezelfde setup (met alleen maar freeware...).
Maar ik zou niet meer terugwillen naar een oudere pc!
Al staan hier ergens in huis nog werkende 80486 pctjes, waar ik aan gehecht ben.. :-)
 
...
Wat zou je kopen als je nu een vintage studio zou moeten beginnen en je budget is 1000 euro? apparaten moeten vintage zijn, en ik stel dat alles ouder dan 10 jaar vintage is. Zo kan je ook nog kiezen voor een oude PC. Je begint met niks behalve een studiomeubel :D Kleingoed zoals kabels etc. hoeven niet bij de 1000 euro in te zitten.
Ik vind het redelijk dom om 'vintage na te jagen', kwaliteit staat bij mij voorop. Of het nu oude rommel is of niet.
Veel vintage is gewoon te duur, versleten, flink overschat en achterhaald (=vint age). Bovendien meestal beperkter in mogelijkheden dan nieuwer toestellen. Velen komen daar pas achter als ze die investering gedaan hebben...

Doe anders maar een Falcon met de juiste software en een An1X.
 
Voor 1000 euro heb je idd geen vintage studio.
Maar succes met je ouwe troep :P

Volgens mij neem je dit en jezelf behoorlijk serieus... als je hier geen lolletje in ziet dan zou ik er gewoon geen tijd aan besteden maar met je serieuze belangrijke zaken verder gaan. :okdan:
 
Als ik 1000 had, de meeste waar voor mijn geld wilde en het ook nogeens ouder dan 10 jaar moest zijn ging ik met de dingen hieronder in zee.

Computer met veel PCI aansluitingen = gratis.. iedereen dumpt die dingen van 10 jaar of ouder..

Doordat deze niet zoveel rekenkracht zal hebben gebruik ik de onderstaande hulpmiddelen om dat op te lossen:
Geluidskaart en midi interface: EMU 1820m (10-100e) Heeft een DSP en effecten kun je gebruiken als VST binnen DAW
FX + Synth: Powercore (de lange ouwe versie met Virus B plug-in) 25-75 euro
Nog meer Powercores: (om meer instances van de Virus en fx te kunnen draaien) 25 euro
Wat CPU vriendelijke freeware synths zoals Synth1

Extra sequencer en midi keyboard: Rm1x en An1x 300-400 euro
Extra sequencer en sampler: Roland MV8000 250 euro

Voor de afluistering Philips actieve MFB 544 monitoren: 100euro

En wat ik dan nog over hou zou ik aan Cubase SX3 kunnen besteden :P

Heb trouwens vorig jaar eens track proberen te maken met spullen die me 10 jaar terug wel interessant leken om te hebben.. iets andere insteek wel maar dat soort uitdagingen zijn soms best goed voor de creativiteit :D
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=180276
 
Laatst gewijzigd:
Alpha juno = 250
Yamaha DX100/TX81z/DX21 = 100
Kawai K1/K3 = 100
Oudere mackie mixer = 300
70's Speakers en versterker bij de kringloop = 50
Roland W30 = 150
Tape recorder, wat lavalampen en van het wisselgeld wat sloeberbietjes voor de eerste studiosessie = 50

Niet helemaal pre 90's maar wel een mooi gevarieerde en productieve set
 
Een hypermoderne pc compleet uitgekleed om budget te besparen met een sticker VINTAGE er op, NEXUS met de vintage samplepack, en Cubase 4 voor een appel en een ei. KLAAR...
 
Is een Korg Prophecy inmiddels ook al vintage? Is die niet gewoon oud?
 
Is een Korg Prophecy inmiddels ook al vintage? Is die niet gewoon oud?
Ach, de "spelregel was:
apparaten moeten vintage zijn, en ik stel dat alles ouder dan 10 jaar vintage is.
Dus volgens dat criterium wel. Maar ik zou 'm zelf inderdaad ook niet als vintage beschouwen, maar is wel een mooie en nog steeds erg veelzijdige synth voor weinig geld.
Ik had 'm ook in het lijstje gezet omdat ik anders geen keys zou hebben... :D
 
Back
Top