Cosmic Dreamer - The Final Sunset

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Lid sinds
29 januari 2005
Berichten
964
Locatie
Hasselt, Limburg, Belgium
Dit is een nummer dat ik voor mijn vierde E.P. gemaakt heb, het is een compositie die al redelijk lang bestaat maar zoals met zovele van die composities wilde ik ze eens in een "ultimate" jasje steken en uitbrengen.

Het is natuurlijk in de zelfde lijn als wat ik altijd maak, een beetje melige easy listening in een hollywoodiaans jasje:

Gebruik oa:

Nexus expansion (expansions, hollywood 3 & hollywooth synth)
Omnisphere 2
8dio studio sopranos
Pianoteq 5
 

Attachments

  • Cosmic Dreamer - The Final Sunset.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 170
Laatst gewijzigd:
Hij is goed! Klopt precies wat je er zelf over zegt, filmmuziek categorie, ik moet aan Avatar denken. Ik mis een stevige ondersteunend baslijn die de akkoorden meer body geeft. (Ik lijk zo langzamerhand wel een muziekleraar ofzo...8o))
 
Had nog even vergeten heaviocity evolve er bij te zetten maarja..

Idd zoet, dat is zo'n beetje mijn kenmerk geworden, en telkens als ik die commentaar krijg probeer ik bij volgende stukken wat te veranderen maar val daar toch ongewild op terug :P

Net zoals mijn suikerverslaving.
 
ba joa, vie probeirje da e..

zed djije ooch van hassel ?
 
Goh, het eerste wat ik wilde schrijven is dat ik veel progressies te zoet vind. Maar ik zie nu dat dat niet meer hoeft :). Het stuk waar de vocal erin komt, vind ik denk ik het best. En dat stuk waar het wat steviger wordt, vind ik ook goed gedaan, hoewel het niet mijn smaak is. Wel goed voor het intro van een game.
 
Jep, als ik de final master maak voor dit nummer voor naar tunecore kan ik wel wat dingen meepakken. De mix zit al wel heel vol, maar in het midden kan er zeker nog wat bij. inderdaad. Ik wou de bas wat subtiel houden om de "sopranos" wat meer uitgesproken te laten overkomen.
 
dei van hasselt konne wel muziek moaken ;)

Heel mooi man !

Ik heb 9 jaar in Stevoort gewoond, en daarvoor altijd in Zonhoven, nu woon ik in Vlaams Brabant ;)
 
Ik heb nog een tijdje bij radio 2000 gewerkt in Stevoort :). Voor het Familyradio werd.
 
Back
Top