Bonnefooi - African Soil

Bonnefooi

Ouwe rot
Lid sinds
31 mei 2005
Berichten
3.792
Locatie
Amersfoort
Hierbij mijn inzending voor de contest 2015.

Helaas maar 10mb upload limiet, omdat de track die ik in wil zenden vrij lang is heb ik hem helaas qua kwaliteit erg moeten downgraden. Jammer maar is niet anders.

In deze track komen verschillende moods, swings, gedachten en gevoelens voorbij (voor mij dan..)
Veel samplewerk, synths, akoestische drums, gitaar, tape echo's, eigenlijk allerlei instrumenten voegen laagjes toe...

Fijne trip :)
 

Attachments

  • Bonnefooi - African Soil SF contest 2015.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 155
Er komt idd veel voorbij. Het lijkt wel of je drie of vier nummers hebt ingestuurd :) Kan door de compressie komen, maar het klinkt allemaal wat modderig (een andere woord weet ik zo gauw niet). Ik vind dat je wel origineel gebruik maakt van samples, maar wat is nou van jezelf en wat is geleend? Sfeer is OK, klopt met de titel van je stuk.
 
Bijzonder stukje muziek. Inderdaad bijzondere samples bij elkaar gezocht, dat is leuk gedaan. Het voelt wel meer als een medley dan een track.
 
Er komt idd veel voorbij. Het lijkt wel of je drie of vier nummers hebt ingestuurd :) Kan door de compressie komen, maar het klinkt allemaal wat modderig (een andere woord weet ik zo gauw niet). Ik vind dat je wel origineel gebruik maakt van samples, maar wat is nou van jezelf en wat is geleend? Sfeer is OK, klopt met de titel van je stuk.

Bedankt voor het luisteren allereerst.
Het zijn inderdaad verschillende stukjes die in elkaar overgaan..

Weinig tot geen compressie toegepast hier, gebrek aan definitie kan komen omdat je hebt geluisterd naar een 128kbs mp3tje ivm de lengte en de 10mb upload limiet.
Misschien kan het ook te wijten zijn aan mijn mixing skills, verder houd ik van die lofi sound met veel ruis en imperfecties ;)

Het is lastig om aan te geven wat sample is en wat van mijzelf bijgespeeld is.
Het zit allemaal in elkaar verweven, originele samples zijn erg naar beneden gepitched, gechopped en in andere volgorde gezet. Drums erover gespeeld, synths, organ sounds.. vocal soundjes. Vanalles!
 
Bijzonder stukje muziek. Inderdaad bijzondere samples bij elkaar gezocht, dat is leuk gedaan. Het voelt wel meer als een medley dan een track.

Ook jij bedankt voor het luisteren en je feedback..
Er zit echt heel veel tijd in in het samplewerk en de compositie.

Ik snap wat je bedoeld met een medley feeling omdat er overgangen in de stukjes muziek zitten die diverse delen van de track aan elkaar verbinden.. Een medley is echter iets heel anders natuurlijk ;)
 
het is juist door de hoeveelheid aan geluiden dat deze track niet repetitief klinkt voor die lengte te hebben. Ik heb alleszins met plezier geluisterd. Well done man !! ;)
 
Bedankt voor het luisteren allereerst.
Het zijn inderdaad verschillende stukjes die in elkaar overgaan..

Weinig tot geen compressie toegepast hier, gebrek aan definitie kan komen omdat je hebt geluisterd naar een 128kbs mp3tje ivm de lengte en de 10mb upload limiet.
Misschien kan het ook te wijten zijn aan mijn mixing skills, verder houd ik van die lofi sound met veel ruis en imperfecties ;)

Het is lastig om aan te geven wat sample is en wat van mijzelf bijgespeeld is.
Het zit allemaal in elkaar verweven, originele samples zijn erg naar beneden gepitched, gechopped en in andere volgorde gezet. Drums erover gespeeld, synths, organ sounds.. vocal soundjes. Vanalles!

Met compressie bedoelde ik dus eigenlijk comprimeren naar mp3, sorry. Als je veel lofi geluiden gebruikt maakt het eigenlijk toch niet zoveel uit dat de definitie wat weg is gevallen :D Maar zoals elders opgemerkt het is allemaal best wel afwisselend en ook ik heb daardoor tot het einde toe geluisterd, zeker met interesse!
 
Mooie samensmelting van geluiden, loops en samples. Ik heb er van genoten! Bij het beluisteren deed het me een beetje denken aan een fragment uit een live optreden van een of andere fusion/soul/hiphop band.
 
Hmm, ik neem even mijn vergrootglas erbij en kijk de kamer rond en zie allerlei uitvergrotingen van textuur en achtergronden worden voorgronden enzo :)
 
Bedankt voor de positieve reacties, helemaal op een synthforum.. K gebruik toch heel veel sampling en andere instrumenten dan synths.

Ik heb nog een aantal van dit soort tracks die samen een album vormen, vrij breekbaar ook nog omdat dit mijn eerste echte release gaat worden die ik ook op vinyl wil laten drukken.

Dit stuk muziek is ook een reflectie en afsluiting van een bepaalde periode..
Blijft toch lastig om dat soms te delen.
 
Ik moet aan Bonobo denken, en dat is heel positief. Mooi gebruik van samples en eigen inbreng. Ik mis wel net als hierboven een melodie of iets anders dat me meeneemt door de gehele track heen. Je zou er inderdaad bijna 3 a 4 tracks van kunnen maken. Qua afmix valt er ook nog winst te behalen. De eerste twee albums van Bonobo zijn ook heel gruizig en samplig, maar de mix is wel in balans. Het kan beide ;). Zorg bijvoorbeeld dat de kick meer body krijgt, dan gaat het geel meer grooven. Kan bijv. eventueel door de kicks van gesampled materiaal te layeren met een goede kick sample.

Hoe dan ook, erg mooi gemaakt!
 
Begin is imo een beetje, kom op nu.... en dan ongeveer op 4 minuten had ik toch echt een The Mighty Bop gevoel gevolgd door een wat meer experimentele Future Sound Of London.
Netjes gemaakt, had liever 3 a 4 kortere tracks gehoord.
Maar zeker goed gemaakt :okdan:
 
Thanks voor het luisteren allemaal en voor de mooie complimenten (als ik lees dat het iemand aan bonobo doet denken dat is dat zeker een mooi compliment in mijn ogen)

Qua mix is er nog te winnen inderdaad.. Dat komt dik in orde voordat het op vinyl geperst gaat worden :)
Sommige dingen hoor ik niet meer, te gewend aan bepaalde sound en de akoestiek in mijn ruimte valt nog te verbeteren.

Verder is het toch heel anders dan wat de meeste mensen hier op het forum produceren, tof dat jullie er zo openminded naar luisteren, ongeacht of het in je straatje ligt of niet..
 
Het is een trip indeed beste vrind! Dank voor deze fijne boswandeling vanaf de bank :)
 
Back
Top