MCDJAN007 - Shortcut Luxury

mcdjan007

lid zonder grenzen
Lid sinds
24 juni 2008
Berichten
958
Locatie
Is een beetje krap aan het worden
Op naar de 100 inzendingen, dus dan toch ook maar. Had niet veel keus want dit is de enige track die ik als gevolg van m'n modulaire opgelopen virus een soort van heb afgemaakt. De eerste track in mn leven die ik in opdracht rond een thema heb gemaakt. De enige track waar ik ooit een wobblebass in heb gebruikt en waarschijnlijk ook de laatste. Wilde iets zwaars en sferisch. dus.
 

Attachments

  • --Shortcut luxury - extended.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 141
ik vind hem heel mooi, maar er gebeurt te weinig in, maar dat was wellicht je bedoeling. Succes met de contest ! ;)

Bedankt!Had 2 versies, in d andere gebeurt wat meer in melodramatische zin. Zo vlak voor de kerst wilde ik voorkomen dat mensen zich massaal voor de trein zouden werpen=(
 
Melodramatisch is hardcore ;) en de trein komt toch nooit op tijd (in Nederland)
Die wobbel vindt ik iets minder (staat imo iets te veel op de voorgrond)
Kan dit soort muziek wel hebben (ben hier wel een voorstander van) *ipv wobbel hats/percussie in meerdere tempo's.

Leuk :okdan:
 
Ik zat geintrigeerd te lusiteren en had toch het gevoel dat die wobble iets te veel willekeurige dingen deed, maar dat was misschien de bedoeling, ik zat altijd naar een kans te zoeken om hem mentaal en een beetje diametrisch tegenover het ritme te plaatsen , zoals dat vaak met een TB 303 groove gebeurt :)
 
Nu houd ik normaal wel van wobble bassen. Deze kunnen sferische tracks juist was extra dynamiek geven.
Hier heb ik echter het idee dat ik naar een wobble loop zit te luisteren en die juist tegen de track in werkt.
Ik ben wel benieuwd naar de melodramatischere versie met als het dan even kan ook iets meer variatie in de wobble. (tip: de parameters van de wobble realtime opnemen als het arrangement al klaar is).
 
Ik zat geintrigeerd te lusiteren en had toch het gevoel dat die wobble iets te veel willekeurige dingen deed, maar dat was misschien de bedoeling
Correct

Sorry, ik vind hem niet zo mooi.
Wel eerlijk! En gelukkig maar:mega:

Nu houd ik normaal wel van wobble bassen. Deze kunnen sferische tracks juist was extra dynamiek geven.
Hier heb ik echter het idee dat ik naar een wobble loop zit te luisteren en die juist tegen de track in werkt.
.

Precies mijn bedoeling en bedankt voor de tip en allen bedankt voor het luisteren en succes met de contest
 
Wobble als woord klinkt eigenwijs en dat istie zeker ook in deze compositie. Mooi zo tegen die strings, maar duurt te lang Een wobble die op het eind lekker gaat slapen zo mooier geweest zijn...
 
Wobble als woord klinkt eigenwijs en dat istie zeker ook in deze compositie. Mooi zo tegen die strings, maar duurt te lang Een wobble die op het eind lekker gaat slapen zo mooier geweest zijn...

Zodra de string uit gaat moet je pas gaan wobblen :?
 
De wobble loopt mij iets te vrijwillig in het rond soms. Het werkt op zich wel omdat de beat heul traag is, maar toch zit het me dwars :P Denk dat de beats wel wat meer breaks/fills kunnen gebruiken, meegaand in de sfeer. If that makes sence. En misschien ergens een arpje op laten komen?

Verder wel een erg mooie sfeer! En lekkere sound.
 
Mooi nummer. Heeft wel een beetje iets Jarre achtigs (toen hij nog wel eens een goed nummer maakte). Maar het is wel een beetje een backing track. Er mag best iets bovenop die strings, in min beleven.. Een solo of zoiets. Die wobble mag idd ook wat meer in sync met de rest. Veel synths bieden die optie toch?

Heb er wel met plezier naar geluisterd.
 
Nogmaals dank voor het luisteren. De track is idd een backing track en daarom is er ook ruimte voor meer. Iemand had mij gevraagd een nummer te maken voor een website. Een combi van moderne sound (beetje dubstep) maar wel luisterbaar voor de "oude" garde en de track mocht natuurlijk niet te veel afleiden van de inhoud van de website zelf en hiernaast moest het visuele aspect met muziek worden bekrachtigd. Voor mij een hele leerzame ervaring om je "eigen" ding te doen en toch rekening te moeten houden met de mondelinge muzikale wensen van een opdrachtgever.
 
Ja mooi, duister met lading:okdan:
Inderdaad mag er nog wel iets bij,
bv een double bass die een simpel ritme doet op de grondtoon
en inderdaad meer variatie in het ritme
maar ondanks alles mijn stem waard:)
 
Mooie sfeer maar er gebeurt te weinig. Was geloof ik al geschreven. Ik herken dingen die ik zelf ook doe. Na een break met hetzelfde terugkomen waardoor de aandacht verslapt. Misschien nieuwe geluiden introduceren of ritmische veranderingen toepassen. Dat gezegd, voor een website is dit waarschijnlijk perfect vanwege het doorkabbelgehalte.
 
Back
Top