Die geluiden heb ik al.

egres

Hardwarepolitie
Dismembered
ipv sounds ,muziek maken,doet veel,plots heb je geen nieuwe synth meer nodig..

SB-SIX

Ouwe rot
Dit is precies de reden waarom ik naar eurorack land gestapt ben. Daar kan je je eigen synth zo maken als je zelf wil, met de filters, fx, envs, lfo's, sequencers en oscs die jij interessant vind. En het gaat vaak nog veel verder. Oscs die physical modelling doen, lfo's die vreemde cross modulaties kunnen doen, fx die aan alle kanten compleet te morphen zijn etc etc. Voor mijn gevoel is de meeste innovatie in eurorack land.

fjoesz

Gepokt en gemazeld
ik heb er 8
7 kunnen niet meer dan mn cheapo nylon akoestische, dus die heb ik echt niet nodig verder begrijp ik nu
kan ik mn amps ook weg doen en mn peNdalen
je snaren hoef je ook niet te vervangen want die kunnen echt niet meer dan n eeuwen oud muf setje

maar goed, ik kan dus al mn synths weg doen en n s30 halen? top!

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
ja, strak plan.
dan koop ik er ook eentje.
dan kinnen we misschien iets gaan doen op bruiloften en partijen.
en msschien af en toe een kermisje meepikken....:D

:mega:

egres

Hardwarepolitie
Dismembered
ik heb er 8
7 kunnen niet meer dan mn cheapo nylon akoestische, dus die heb ik echt niet nodig verder begrijp ik nu
kan ik mn amps ook weg doen en mn peNdalen
je snaren hoef je ook niet te vervangen want die kunnen echt niet meer dan n eeuwen oud muf setje

maar goed, ik kan dus al mn synths weg doen en n s30 halen? top!

nee,je kan sounds maken met je mond ook.. ,in princiepe heb je geen synth of instrumenten nodig om je eigen muziek te horen,geluid wordt omgezet in electriciteit naar de hersenen toe,het volstaat je brein te trainen om zelf als re-synthesizer te laten werken ,opgeslagen sounds in je brein als model te gebruiken en deze intern zelf modifieren,krijg je te gekke sounds,zeker eens proberen

voeg gewoon in je brein een vco toe an je sub37 en klaar..

kost niets trouwens behalve concentratie

Nap

Licht gezwollen lid
Nou je bent zo'n beetje de enige hier op het forum.

Misschien kun je therapie geven aan mensen met GAS? :D

Haha, als ervaringsdeskundige misschien ... ik ben een erg slecht voorbeeld als het om GAS gaat, ik ben bij vlagen erger dan een ekster met glimmende voorwerpen als het om gear gaat.

mcdjan007

lid zonder grenzen
Met veel interesse lees ik de berichten over nieuwe synths. Maar ik ontdek nergens iets werkelijk nieuws. Het is teruggrijpen op het verleden, of iets nieuws dat eigenlijk al bestaat.
Kijk ik naar mijn eigen synth uit het jaar 2000, daarmee kan vrijwel alles wat in 2015 veel geld zou moeten kosten.

De belangrijkste basis was de uitvinding van geluids synthese zelf en deze was gewoon al heeel goed denk ik. De persoonlijke definitie van "nieuws" bij een bestaand product is puur de beleving die jou het geld wel of niet waard is. Kan in jou tekst het onderwerp ook vervangen door fotocamera's, lampen, versterkers, onderbroeken, vrouwen etc. Blijkbaar heb je gewoon een monstersynth die je nooit weg moet doen!

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Dit is precies de reden waarom ik naar eurorack land gestapt ben. Daar kan je je eigen synth zo maken als je zelf wil, met de filters, fx, envs, lfo's, sequencers en oscs die jij interessant vind. En het gaat vaak nog veel verder. Oscs die physical modelling doen, lfo's die vreemde cross modulaties kunnen doen, fx die aan alle kanten compleet te morphen zijn etc etc. Voor mijn gevoel is de meeste innovatie in eurorack land.
Dit inderdaad.

Het verschil met de grotere fabrikanten is dat het vaak kleine bedrijfjes zijn (of eenmanszaken) die een goed of interessant idee hebben en niet teveel kijken naar de afzetmarkt. Als je ziet wat voor benadering Mutable Instruments of Make Noise hebben dan is dat toch een wereld van verschil wat betreft innovatie ten opzichte van een Yamaha of Roland om er maar twee te noemen. Bijna elke keer als zij wat uitbrengen is dat voor mij meestal een moment om aan hoofd te krabben en in eerste instantie te denken: "eh...", daarna "wtf?" om te besluiten met een "wow!".

Om maar wat te noemen:
Er zijn modules met verschillende benaderingen van granulaire synthese.
Er zijn modules die motortjes aansturen om dingen te laten bewegen.
Er zijn modules die euclidische ritmes maken.

Dit vind je niet in de synths die je in de muziekwinkel om de hoek koopt. En het leuke is dat er steeds meer komt. Uiteraard zijn er ook veel die een clone brengen van wat er al is, maar ik denk dat meeste innovatie hier (en in software) te vinden is, niet in de wereld van de grote spelers.
Polyfonie en er live mee kunnen spelen bij een coverband zijn echter niet de sterke punt van modulaire systemen.

Dave Mech

Ouwe rot
Ik ben flink aan het onderzoeken om m'n eerste synth te kopen (heb een Yamaha CE20, maar eh mja ;) ), en ik ben het met de OP niet geheel eens. Ik weet niet welke synth je hebt, maar als ik een Pro-2 van DSI zie, no way dat een synth dat 15 jaar geleden ook kon, laat staan 30 jaar geleden. Misschien wel met een combinatie van modules/synths, maar niet in 1 bak, met die workflow. (Andromeda komt waarschijnlijk het meest in de buurt? En dan nog)

Het geluid klinkt me op demo's echter een beetje te mak (ook de zwaar distorted kapotte dingen gek genoeg). Wel jammer, want het is volgens mij verder een monster. Ik ben het wel met je eens dat ik nog niet verbaasd ben geraakt door de geluiden uit dat ding. In mijn software op de computer kan ik die geluiden ook maken, alleen zonder het gemak van de hardware.

Anyway, de innovatie zit 'm nu in de manier waarop een digitale interface een analoog circuit kan besturen. Ook dat is iets dat nu met nieuwere synths veel beter gaat met veel meer mogelijkheden en compatibility dan 15 jaar geleden. Het feit dat je nu relatief betaalbaar een volledige- of semi-analoge studio kan bouwen met een supersnelle workflow waarin alles gelinkt is aan bijv. een beatstep pro... Dat zijn de innovaties.

Ik ben inmiddels verlieft geworden op de vermona perfourmer mkii en hard aan het sparen om er een te bemachtigen. Super vernieuwend? Misschien niet, maar wel een te gek concept qua analoge routingmogelijkheden en een van de weinige synths met true FM o.a. En de sound.... Jummie. Mijn insziens weer heel anders dan dsi, moog, korg etc die ook weer onderling flink verschillen qua sound. En hoewel 90% van de demo's op internet 'm totaal geen recht doen, hoor ik iets in dat apparaat dat ik ├ęcht (nog!) niet uit mijn software kan toveren.

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
maar als ik een Pro-2 van DSI zie, no way dat een synth dat 15 jaar geleden ook kon, laat staan 30 jaar geleden. Misschien wel met een combinatie van modules/synths, maar niet in 1 bak, met die workflow. (Andromeda komt waarschijnlijk het meest in de buurt? En dan nog)

Klinkt als een S30.