idm - A Process to find Serenity

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.357
Elleu allen,

Heb al flink mooie tracks in de lijst zien staan! Erg leuk die diversiteit en eigenheid in ieders productie. En een flink hoog niveau dit jaar.

Ben vooral een lezer op het synthforum. Ik ben al enige tijd bezig met een track en zag de contest voorbij komen. Ook maar eens een gooi doen naar die eeuwige roem dan maar toch? Al denk ik dat de track misschien niet voor iedereen is :P. Normaal maak ik voornamelijk techno, maar af en toe maak ik eens een soundscape of electronica. Ben al dagen bezig de afmix goed te krijgen. Vooral het laag. De ene keer denk ik het te vol is in het laag, en dan weer te zacht. Men kent 'het probleem van de liegende oren' hier uiteraard wel... Op den duur moet de knoop een keer worden doorgehakt. Alvast dank voor het luisteren en veel succes aan alle deelnemers :biertje:

Cheerio!
 

Attachments

  • Mech - a proces to find serenity 192k.mp3
    8,4 MB · Bekeken: 167
:okdan:

Hier heb ik wel horen naar, nette productie, lijkt idd een beetje of het laag in de weg zit (maar ik kan het ook mis hebben) :)

Compositie is iig prima in orde wat mij betreft.
 
:okdan:

Hier heb ik wel horen naar, nette productie, lijkt idd een beetje of het laag in de weg zit (maar ik kan het ook mis hebben) :)

Compositie is iig prima in orde wat mij betreft.


Dank je wel! :) Ik laat de track even een weekje of twee liggen en dan finilize ik 'm nog eens. De kick/bas is iets te "techno" afgemixt misschien. Thanks !
 
Geen problemen hier met het laag (op mijn koptelefoon)! Misschien zit de bass drum er wat te stevig c.q. te veel laag in? Klinkt op mijn koptelefoon iig wat dof. Verder natuurlijk een lekkere soundscape, zoiets mag uren doorgaan, maar dan toch met wat minder tikjes enzo. Maar ja, misschien zijn mijn oren al helemaal voorbij de waarheid.
 
Deze track is leuk gedaan, er zitten veel mooie geluiden in. Die tikjes en zo vind ik juist wel gaaf. Het enige puntje dat ik heb, is dat er niets in de track zit dat er echt uitspringt. Het kabbelt een beetje voort, zonder dat iets echt de aandacht vraagt. Desalniettemin fijn om naar te luisteren.
 
Geen problemen hier met het laag (op mijn koptelefoon)! Misschien zit de bass drum er wat te stevig c.q. te veel laag in? Klinkt op mijn koptelefoon iig wat dof. Verder natuurlijk een lekkere soundscape, zoiets mag uren doorgaan, maar dan toch met wat minder tikjes enzo. Maar ja, misschien zijn mijn oren al helemaal voorbij de waarheid.


dank je! :) Dat doffe is het 'm inderdaad. Ik had het er op een gegeven moment uit en toen vond ik ineens dat er te weinig body was. Het is op te lossen. Even die 'sweet spot' vinden :)


Deze track is leuk gedaan, er zitten veel mooie geluiden in. Die tikjes en zo vind ik juist wel gaaf. Het enige puntje dat ik heb, is dat er niets in de track zit dat er echt uitspringt. Het kabbelt een beetje voort, zonder dat iets echt de aandacht vraagt. Desalniettemin fijn om naar te luisteren.

Thanks voor het compliment ! Ben het met je eens dat de track een duidelijke 'hook' mist. Het is meer atmosferisch.
 
Nice wobly sfeertje in de intro , en een geweldige zingende syntlijn, persoonlijk had ik er iets meer stillere momenten in gemaakt met wat mysterieuse intro s . En plots stoppen en trug starten
Deze gaat hoog scoren bij mij
 
Nice wobly sfeertje in de intro , en een geweldige zingende syntlijn, persoonlijk had ik er iets meer stillere momenten in gemaakt met wat mysterieuse intro s . En plots stoppen en trug starten
Deze gaat hoog scoren bij mij

Heel erg bedankt voor de mooie woorden! En feedback waar ik zeker wat mee kan aangezien ik snel het idee heb dat iets te lang duurt :). Ik had nog meer kunnen spelen met de dynamiek. Ik neem je feedback zeker mee naar een volgende productie. :)
 
Ik weet niet precies wat de definitie is van een soundscape, maar ik vind dit toch echt wel een track :). Die tikjes zijn goed, maar naar mijn smaak teveel gebruikt. Mag iets minder. Wat ik erg gaaf vind, zijn de gebruikte akkoorden. Die geven een heel prettige sfeer om even helemaal van deze aardkloot en zijn realiteit te verdwijnen. Echt heel erg mooi. Evenals de gebruikte reverb op sommige sporen.

Ik zou het denk ik ook wel mooi hebben gevonden als je vanaf 4:00 gewoon 4x4 met de kick was gegaan. Ik hoor op twee momenten trouwens dat een synth naar majeur gaat, dat vind ik echt even jammer omdat het me uit de sfeer trekt. Mix is verder heel prima hier. Lekkere track :okdan:!
 
Ik weet niet precies wat de definitie is van een soundscape, maar ik vind dit toch echt wel een track :). Die tikjes zijn goed, maar naar mijn smaak teveel gebruikt. Mag iets minder. Wat ik erg gaaf vind, zijn de gebruikte akkoorden. Die geven een heel prettige sfeer om even helemaal van deze aardkloot en zijn realiteit te verdwijnen. Echt heel erg mooi. Evenals de gebruikte reverb op sommige sporen.

Ik zou het denk ik ook wel mooi hebben gevonden als je vanaf 4:00 gewoon 4x4 met de kick was gegaan. Ik hoor op twee momenten trouwens dat een synth naar majeur gaat, dat vind ik echt even jammer omdat het me uit de sfeer trekt. Mix is verder heel prima hier. Lekkere track :okdan:!

Dag Dr. Erg bedankt voor de feedback en de complimenten ! :) Kan ik zeker wat mee.

Het nummer staat in 11/8 (wel met veel 4/4 polyritmiek er in) dus 4x4 wordt wel ietwat lastig :P. Wel eens tof om te proberen te spelen met die polyritmiek en over te gaan in verschillende maatsoorten. Tim Exile doet dat soms in zijn tracks :)
 
Oh ja, redelijk gebruikelijk om aan te geven waarmee het is gemaakt:

Het begon met mijn Yamaha CE20 (analooooog! :mega::D). Dat nam ik op en heb er uiteraard een leuke bak effecten overheen gejopt. Deze sound hoor je vanaf het begin (die pad). Verder software : Reaktor 6, Maschine, Mai Tai (Geweldige synth van Studio One 3) en meer.
 
Alweer een toffe track. Jij helpt ook aardig mee aan het niveau dit jaar zeg. heel erg mooi gedaan. Wat mij betreft dan nog wat meer definitie en dynamiek in bv de claps, en die clickjes wat meer hoog om de mix wat open te breken. Erg goed gedaan hoor.
 
Alweer een toffe track. Jij helpt ook aardig mee aan het niveau dit jaar zeg. heel erg mooi gedaan. Wat mij betreft dan nog wat meer definitie en dynamiek in bv de claps, en die clickjes wat meer hoog om de mix wat open te breken. Erg goed gedaan hoor.

Dank u dank u ! :) En ook dank voor de feedback. Ik neem het mee als ik de track ga finilizen :okdan:
 
Back
Top