Krek - Met mijn stem

Krek

Jungle of Wires
Lid sinds
13 oktober 2007
Berichten
2.438
Locatie
Randstad
Ik heb deze track in de basis al een aantal weken geleden gemaakt en laten horen. De oorspronkelijke track die ik had gemaakt was alleen mijn stem en de Elektron Analog Rytm. Sinds een aantal weekjes heb ik er ook een octatrack bij, omdat ik 8 sporen toch wat minimaal vond en de octa me wel interessant leek (en dat is nog steeds zo). Dus wat extra sounds erbij gefabriekt in de octa. Alles wat je hoort is dus op basis van mijn stem, geen sounds uit de Rytm zelf gebruikt, alleen dus de sample-engine. Live opgenomen door te spelen met de mutes...

Gear gebruikt: Elektron Analog Rytm, Elektron Octatrack, Aira VT-3, Aira MX-1 mixer en uiteraard een mic. Het geheel wel een beetje door een EQ gehaald in Ableton, de bassen die uit die elektrons komen zijn van dusdanige broekspijpflapperwapper-orde dat mijn koptelefoon begon te steigeren...

Ik heb heel veel plezier gehad bij het maken van de track, hoop dat jullie dat ook hebben met het luisteren. Enjoy!

Bekijk bijlage 106775
 

Attachments

  • YloopZ - Met mijn stem.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 150
Leuk begin, doet bij vlagen denken aan Underwater love, en dan is het imo een beetje hetzelfde allemaal en dat is jammer. Klinkt wel heel zuiver (dat mag ook wel eens geschreven worden).
 
Het blijft een fijne track (en nu inderdaad de harde randjes er net even af).

Wel grappig dat het origineel op twee weken na exact tien jaar na deze thread kwam: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=53481

Thanks! Wat grappig dat er een draadje over is. Ga ik even doorspitten, vind ik wel leuk!

Lekker nummer! De bass is in het begin erg pakkend, maa wordt later wel wat eentoning. Erg leuke geluiden. zijn die ALLEMAAL op je stem gebaseerd?

Jep, alles is mijn stem. Drums, bass en synthlijntjes... Heb dit als expirimentje gedaan, maar pakt i.c.m. Die elektrons best geinig uit. Kijken wat ik allemaal uit mijn stem kan persen met deze apparaten... En die basslijn, hmmm ja, misschien een variatie een keer in maken, goeie tip, in ieder geval bedankt voor het luisteren!

erg mooi, ik heb ervan genoten, prima de luxe ! ;)

Thanks!

Leuk begin, doet bij vlagen denken aan Underwater love, en dan is het imo een beetje hetzelfde allemaal en dat is jammer. Klinkt wel heel zuiver (dat mag ook wel eens geschreven worden).

Zo hé dat is een tijd geleden dat ik underwater love heb gehoord, das wel een hele rustgevende plaat... Ik moet nog even moed verzamelen om ook daadwerkelijk erbij te gaan zingen... *D wie weet, bedankt voor het luistere en zal bij een volgend nummer iets meer variatie erin brengen
 
Zang zou hier inderdaad goed overheen passen. Beetje monotonig en een bakje reverb en diep in de mix.

Vind het knap hoe je geluiden hebt gemaakt door je stem te editen. De orgeltjes brachten me soms even naar Organ Donor van DJ Shadow, vooral in de breaks. Mooi gedaan :) Het arrangement is nog wat 'looperig'. Probeer soms geluiden (zoals subtiele evolving pads) te gebruiken die iemand meenemen naar het volgende stuk van een track, als je snapt wat ik bedoel :). Je hebt echt een eigen geluid op deze manier, dus zeker vaker experimenteren hiermee zou ik zeggen !
 
Bedankt iedereen voor het luisteren en de complimentjes!

Het arrangement is nog wat 'looperig'. Probeer soms geluiden (zoals subtiele evolving pads) te gebruiken die iemand meenemen naar het volgende stuk van een track, als je snapt wat ik bedoel :). Je hebt echt een eigen geluid op deze manier, dus zeker vaker experimenteren hiermee zou ik zeggen !

Ja looperig is het wel ja. Ik moet echt nog een beetje leren het geheel wat dynamischer te maken, wat spannender zeg maar. Bedankt voor de tip, ik ga ermee aan de slag!

Top netjes gedaan! Helemaal voor een live jam, dat blijft altijd een uitdaging. Zeker drops zoals op 4.10 vereist halsbrekende toeren vaak :)

Met een klein beetje hulp van scenes worden drops iets eenvoudiger ;) Al is het bij deze drop dat ik 1 bar rust ertussen heb gebouwd zodat ik alles kon unmuten :D en het klinkt nog geinig ook, al zou ik het live met scenes doen... voor de zekerheid...
 
Bijzonder trackje. Erg leuk dat dit allemaal met vocaal gedaan hebt. Qua compositie is het niet heel pakkend, maar met het verhaal er bij kan ik het prima waarderen.
 
Het is leuk dat je dat allemaal kan op basis van je stem. Voor een goede sampler maakt het blijkbaar bijna niks uit wat je er in stopt, met genoeg gepiel kan je er van maken wat je wilt.

Leuk nummer ook.. niet super boeiend, maar het heeft z'n momenten :)
 
Ik hou hier wel van, muziek hoeft voor mij niet per se een kop of een staart hebben, als er een goede sfeer wordt neergezet kan me dat soms langer boeien dan een catchy melodietje of strakke opbouw. Sfeer hier is goed getroffen, echt 's avonds laat muziekje.
 
mooie stem, knap gedaan en zeker leuk concept. de track boeit niet super. beetje kaal ofzo.
 
Back
Top