HAPPY ELF - READY

happy elf

Stamgast
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
282
Locatie
Delft
Al jaren staat er in mijn drumlokaal zo'n lullig keyboard ( Yamaha PSR 73). Toch even uitgeprobeerd en mee naar huis genomen om de ritmes op te slaan. Ik heb er zelfs een liedje mee gemaakt. Dus geen mooie analoge synths of modern spul ( heb ik niet eens) maar zo'n lullig keyboard inspireerde me tot het maken van dit liedje. Alle geluiden zijn van de PSR 73. Plezier ermee !!
 

Attachments

  • ready.mp3
    3 MB · Bekeken: 164
Gedurende de gehele track zit ik me af te vragen hoe dit zou klinken als je wel gebruik zou hebben gemaakt van modern spul. Ik kan me namelijk best voorstellen dat je met een bewerking van er nu staat een heel dikke tracl zou kunnen maken. Zoals het nu is, is het toch iets te lichtvoetig en recht door zee voor mijn smaak. Wel gewoon heel erg knap dat je dit uit zo'n keyboard tovert :okdan:.
 
Mensen met massa's aan apparatuur die minder presteren. 2 duimen omhoog voor de totale uitbuiting van 1 apparaat.
 
Ik dacht bij de eerste klanken hoempapa muziek, maar dit is tof hoor , zat met een grote glimlach te luisteren, zou ook een vette ska track kunnen worden?met meer aankleding. Net zoals in een vorige post al geschreven Doe Maar. Groot compliment!
 
Oké ik zal nooit meer keyboards afzeiken. Nice ! Ik zou het wel in het |Nederlands doen tot je Engels je nationaliteit niet meer verraadt :)
 
Als er nog 1 iemand iets zegt over mijn slechte Engelse uitspraak dan ga ik ook echt een Nederlandstalige versie maken ! Die gaat dan heten `´ IK BEN ER KLAAR VOOR ``
 
inderdaad veel gear leid alleen maar af. En dat zegt diegenen die tientallen sample libraries heeft. Ik zie soms door het bos de bomen niet meer, daarom is het juist heel lovenswaardig dat iemand op zijn Lennert cohen's een keyboard gaat gebruiken
 
jezelf limiteren wat betreft je gear/synths noodzaakt tot veel creativiteit en daar hou ik van. Ik ben eerst 10 jaar bezig geweest met mijn Juno 6 en CS 10 en daar honderden tracks mee opgenomen ( 4 sporen Tascam Porta One) Pas later een Solina string ensemble , Poly 61 ( halfwerkend) en sinds enkele jaren een Yamaha cs2X. Toch vind ik de tracks uit de beginjaren misschien nog wel het leukst. Ik schrijf nu al enkele jaren minimal music voor 2 piano's , dat zegt genoeg.
 
Grappige track. Straks zet je er nog een trend mee, en wil iedereen zo'n gaar yamaha orgeltje hebben
 
misschien toch maar eens een dikke coole workstation aanschaffen, de track is best goed het geluid inderdaad yamaha kaas plus
 
Back
Top