synthiboy - Heartbeat

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, is net soft cell on valium meets the human league of zoiets :)
 
Waaaahhhh, zulke gave commentaren jongens, love it :) Die Codo is inderdaad wel maft, soms wordt iets kitsch dan gewoon goed, of nee laat maar.. 8o Wire is natuurlijk een ander niveau :P Maar randje van pretentie, 't goch echt niet de bedoeling, het was een track recht uit het hart en anders dan wat we normaal binnen de groep doen (EBM/Dark Waved). Soms heb ik daar gewoon eens zin in, beetje de zachtere synthklanken opzoeken en wat combineren met wat minder conventionele. De zang concludeer ik nu dat het een beetje een mixed bag is voor sommigen, en ja ik snap het ergens ook wel, misschien is het wat te dépri "spoken word".. Ga het toch eens proberen met onze zangeres, een andere invalshoek op dat vlak kan een song totaal anders laten klinken, wie weet.. Volgende dagen nog eens door wat inzendingen gaan want zitten best wel knappe nummers tussen!

Nog eens iedereen bedankt voor de feedback, spaar jullie kritiek niet, van sommige leer ik en voor sommigen blijf ik eigenwijs :P
 
Last edited by a moderator:
Het refrein vind ik geweldig. Sommige sounds overlappen elkaar iets te veel waardoor het richting rommelig gaat Misschien iets strakker hier en daar (vooral in de bas regionen is dat belangrijk)

Wat de vocalen betreft: je stem is wel OK, maar je hebt wel een NL accent. Misschien even proberen dat er uit te krijgen. Ik weet het, het is niet eenvoudig (ik spreek inmiddels uit ervaring).
 
Héhé, Nederlands accent, zal dan eerder "Vlaams" accent zijn ;) Nu goed, al bij al lijkt het muzikaal dus best wel te pruimen maar is de algemene consensus wel dat de vocals en tekst beter kunnen.

Door jullie goed onderbouwde kritiek heb ik nu wel veel zin gekregen het nummer nog eens onder handen te nemen. Mijn vocals gaan er dan volledig uit en die van onze nieuwe zangeres komen dan in de plaats. Het arrangement zal ik min of meer zo laten (of pas ik aan naargelang de nieuwe zanglijnen). De mix ga ik ook nog wat verder optimaliseren, dat wel. Misschien zit er nu ook nog niet "iets" teveel van het goede in kwa synths, zie ik wel als ik het project nog eens open, track is ondertussen ook anderhalf jaar oud.. Bedankt voor de vele reacties! Grtz,
 
super tof gedaan alhoewel niet mijn ding toch lekker naar geluisterd

aleen die piep is niet grappig
 
Nog even iets over de "piep" trouwens, hoewel voor sommigen blijkbaar niet aangenaam hoorde dit er echter echt wel bij. Het einde is nl een steeds trager lopende "hart beat" om dan te eindigen in een "flatline". Zo had ik het dus voor ogen. Als je natuurlijk door een headphone luistert en op relatief hoog volume kan dit inderdaad misschien een onaangename ervaring zijn, maar goed aan die typische flatline toon kan je moeilijk nog beginnen sleutelen, misschien had ik het volume gewoon een tikje lager kunnen mixen. Punt wat ik samen met de zang opmerkingen mee opneem in een eventuele revisie van deze track.
Nog eens iedereen bedankt voor de nuttige feedbacks en iedereen veel geluk met de stemmen :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top