synthiboy - Heartbeat

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

synthiboy

Stamgast
Lid sinds
3 oktober 2004
Berichten
166
Locatie
Dendermonde-België
Hi,

Een beetje ingetogen "Massive Attack" achtige track. Zitten best wel wat analoge synths in ook. Ben benieuwd naar de reakties :-)

Grtz,

Koen
 

Attachments

  • Heartbeat.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 136
Analoog of digitaal maakt mij helemaal niets uit :D.Lekker stevig trackje wel. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik de vocals geweldig vind of helemaal niets. Daar ben ik nog niet uit. Opbouw is keurig en vanaf 2:43 wordt ie echt tof! :okdan:.
 
Haha, thanks Dr. VL :-) ja, het zijn mijn eigen vocals, beetje depri maar ben helemaal geen depri gast :-O We werken sinds kort met een geschoolde zangeres en zou haar wel graag dit nummer eens laten inzingen. Kan het een andere wending geven. Ondertussen hoor ik ook weer zaken in de track die ik vandaag anders zou doen, misschien ook wat minder vol steken met synths, of beetje meer minimal synth approach, maar ach ja, wanneer is een track "echt" af?.....
 
ik vond hem heel knap, vooral de instrumentaal. De zang vond ik wat minder, daar kon je meer mee.. een reverbje, een delay hier of daar.. Maar ik vond hem leuk om naar te luisteren, deed me wat denken aan de New Beat periode. Good luck ! ;)
 
Thx Gloomer! En heel interessant om weten voor mij ivm de vocals. Een eigen track kan je niet altijd afstand van nemen, en hoewel ik mijn vocals in het begin passend vond bij deze track denk ik vandaag dat er inderdaad iets mist. Het is misschien iets te "droog" aangepakt, alsof ik net mijn hond (die ik niet heb) begraven heb :-O Als ik er eens toe kom zal ik de vocals eens volledig herbekijken. Een zangeres kan hier misschien ook wel wonderen doen.. De synths zijn vnl hardware, met hier en daar een VSTi.
 
Mooi arrangement.. niet helemaal mijn stijl maar goeie productie :mega:
Oh.. de 'flatline' (aan het eind) deed een beetje pijn :D

Ik gok zomaar dat PabloDeMode dit wel te gek vind ;)
 
Oh ja, dit zou ik zeker wel met een al dan niet goed geschoolde zanger of zangeres willen horen. Ik vind het nu inderdaad een beetje rammsteinerig klinken en dat vind ik echt zonde. Ik vind het echt lekker new wave nieuwe stijl instrumentaal gezien. Goed gedaan hoor! Echt doen hoor met die zangeres (of zanger)!
 
Wooow, Rammstein?! :-) Zag ik er zelf zo niet meteen in, maar die jaren 80 zal wel kloppen zelf een veertiger zijnde ;-) Hé ja, blijkbaar vallen de vocals wat minder in de smaak, vind dit eigenlijk best wel interessante feedback hoor! Ik wacht wel op een reaktie van iemand die het wel kan pruimen ;-) Maar nee, in alle eerlijkheid, ik vind het persoonlijk wel ok (anders zou ik het zo niet uitgebracht hebben), maar ik denk ook wel dat een geschoolde zangers dit op hoger niveau kan tillen en nu ik met eentje samenwerk ga ik toch eens zachtjes aandringen dat ze deze eens onder handen neemt!

Ha ja die flatline op het einde, effe een wake up call na het zachtjes uitdeemsteren van de track.. Maar dat hoorde er wel bij vond ik, de heartbeat die het uiteindelijk begeeft....

Iedereen al bedankt voor de feedback, spaar jullie kritiek zeker niet, ik vind ze trouwens heel opbouwend tot nu toe! Grtz,
 
Massive Attack? nonono

De vocalen, de synths, het arrangement.
This is Kraftwerk !

Het is niet helemaal mijn ding, maar ik vind het erg goed gedaan. De mix klinkt nog niet helemaal af, maar niets is storend uit balans. De drums klinken alleen wat braaf en ver weg (of de synths te hard ;) )

Mooi arrangement. veel dynamiek, veel ontwikkeling, veel afwisseling! Oh en dat de vocalen wat droog zijn: Kraftwerk verdiende er brood mee, dus daar is echt niets mis mee. Ik vind het wel iets hebben, maar wellicht ietsje minder monotoon ;)
 
Thanks idm en 2 x Kraftwerk reeds, beschouw dit als een mooi compliment maar zou er zelf nooit aan gedacht hebben, vreemd.. De drums komen uit mijn Korg EMX en zijn eerder bewust wat droog of braaf gehouden daar ik de aandacht wel op de synths en melodie wou. Ook de bassen mixen was niet zo eenvoudig omdat die analoge low bassen vrij snel "muddy" dreigden te worden. Vandaag zou ik die nog iets beter kunnen mixen denk ik door meer met low cuts te werken bv, zorgen dat iedere synth een beetje meer headroom heeft. Best wel wat tijd gestoken in het arrangement, om gewenning te vermijden heb ik deze ook extern laten masteren, maar dat lost een mix die er nog niet 100% op zit natuurlijk niet op, maar ach ja, bereik je ooit die 100% ?.. Achteraf hoor ik in al mijn tracks wel dingen die ik vandaag wel anders zou doen, en zo kunnen we bezig blijven natuurlijk :)
 
Thanks idm en 2 x Kraftwerk reeds, beschouw dit als een mooi compliment maar zou er zelf nooit aan gedacht hebben, vreemd.. De drums komen uit mijn Korg EMX en zijn eerder bewust wat droog of braaf gehouden daar ik de aandacht wel op de synths en melodie wou. Ook de bassen mixen was niet zo eenvoudig omdat die analoge low bassen vrij snel "muddy" dreigden te worden. Vandaag zou ik die nog iets beter kunnen mixen denk ik door meer met low cuts te werken bv, zorgen dat iedere synth een beetje meer headroom heeft. Best wel wat tijd gestoken in het arrangement, om gewenning te vermijden heb ik deze ook extern laten masteren, maar dat lost een mix die er nog niet 100% op zit natuurlijk niet op, maar ach ja, bereik je ooit die 100% ?.. Achteraf hoor ik in al mijn tracks wel dingen die ik vandaag wel anders zou doen, en zo kunnen we bezig blijven natuurlijk :)

Herkenbaar, een track is nooit echt af :P. Vond persoonlijk niets storend in de mix tijdens het luisteren! Wat je zegt, meer van die dingen die 'wellicht al dan niet misschien ja maar wel niet' beter zouden/hadden kunnen zijn, zoals met alles... ;) Leuk om wat van het proces te horen. Cheers :biertje:
 
Gaaf gedaan,Inderdaad Kraftwerk achtig. Mooie lijnen.
 
@Innisten: Afgezien van de bloemstukken en de brildrager vind ik het wel te pruimen hoor :{

De vocals doen inderdaad aan dat nummer denken. Pas op voor maniertjes.
Vind het geheel wel wat overdone. Het neigt mij nu teveel naar kitsch, maar dat is natuurlijk een keuze.
Misschien iets te veel ideeën voor één nummer, zie de krachtige eenvoud van een andere Heartbeat.
 
@Torp: "CODO" vind ik zeker een "guilty pleasure", echt goed ondanks & dankzij al zijn foutheid.

Maar goed, back on topic. Ik zou Synthiboy niet adviseren de "foute kant" op te gaan.
Qua synthnummer is het echt wel goed. Met een goede vocal erop heb je gewoon een goed en serieus nummer.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top