bijlevel - Woestijnlied

Gave track. Het sublaag wat juist live zo'n didge iets met je onderbuik laat doen is erg lastig qua opname maar dat maakt het geheel meer dan goed
 
ik zie mij al op een hangmat hangen, met een kokosnoot als beker waaruit ik iets drink dat mij in een trance brengt
 
Lekker zweverig sfeertje zet je neer. Ik vind de didgeridoo prima passen en geeft de track aardig wat diepte mee. Had wat mij betreft nog iets langer mogen duren met wat modulatie op de chords.
 
Lekker zweverig sfeertje zet je neer. Ik vind de didgeridoo prima passen en geeft de track aardig wat diepte mee. Had wat mij betreft nog iets langer mogen duren met wat modulatie op de chords.

Bedankt! Zweverig, terwijl ik de nuchterheid zelve ben... Ik geef die vriend maar de schuld die zo graag een djembé drum er bij wilde... Eigenlijk maak ik graag functionele muziek, dus muziek die een bepaald doel dient. Ik heb dan ook veel voor dans (ballet) gecomponeerd. Doel van dit Woestijnlied was om een sfeer neer te zetten van een (australische) woestijnnacht met bijbehorende geluiden.
 
Hiernaar luisterend krijg ik zomaar trek in FSOL (wat is dat eigenlijk?). Klinkt lekker zweverig. Didgeridoo had misschien iets prominenter aanwezig mogen zijn?

Ja, FSOL heb ik ook moeten opzoeken, blijkt Future Music of London te zijn. Hun muziek past mij wel! Ja de didgeridoo-man vond ook dat hij wel wat beter te horen zou mogen zijn. Maar weet je, zo'n didgeridoo is heel erg lastig om in een mix te plaatsen. Haal je het laag weg, dan blijft er niks over van het karakteristieke geluid, laat je al het laag zitten dan drukt dat weer veel van de andere geluiden weg. Sowieso heb ik zelf erg veel moeite met de productiefase van een nummer. De compositie heb ik vaak relatief snel op de tracks staan, maar dan het mixen! Denk ik dat ik het, na uren ploeteren, voorelkaar heb, beluister ik het nummer op andere speakers, klinkt het helemaal naar niks! En ik heb mij best wel verdiept in compressors, limiters, equalizing etc., maar nooit wordt het wat je voor ogen hebt als je aan een nummer begint =(.
 
Ja, FSOL heb ik ook moeten opzoeken, blijkt Future Music of London te zijn. Hun muziek past mij wel! Ja de didgeridoo-man vond ook dat hij wel wat beter te horen zou mogen zijn. Maar weet je, zo'n didgeridoo is heel erg lastig om in een mix te plaatsen. Haal je het laag weg, dan blijft er niks over van het karakteristieke geluid, laat je al het laag zitten dan drukt dat weer veel van de andere geluiden weg. Sowieso heb ik zelf erg veel moeite met de productiefase van een nummer. De compositie heb ik vaak relatief snel op de tracks staan, maar dan het mixen! Denk ik dat ik het, na uren ploeteren, voorelkaar heb, beluister ik het nummer op andere speakers, klinkt het helemaal naar niks! En ik heb mij best wel verdiept in compressors, limiters, equalizing etc., maar nooit wordt het wat je voor ogen hebt als je aan een nummer begint =(.

Bedoel natuurlijk Future Sound of London. Future Music is een tijdschrift...
 
Back
Top