bijlevel - Woestijnlied

Heerlijk rustgevend iets dit. Heb er van genoten.
 
Klinkt inderdaad hartstikke leuk deze combinatie.
En alleen met voicaloid al, kan je al maanden zoet zoet zijn om het te programmeren.
Mooi gedaan
 
Klinkt inderdaad hartstikke leuk deze combinatie.
En alleen met voicaloid al, kan je al maanden zoet zoet zijn om het te programmeren.
Mooi gedaan
Dank en ja je hebt gelijk, werken met vocaloid is ZEER tijdrovend als je tenminste iets wil krijgen wat lijkt op echte zang. Meestal moet je dan toch nog de "tekortkomingen" van dergelijke zang verdoezelen met nagalm, eq en meerstemmigheid. Op mijn soundcloud(je) staat een nummer waarbij de zang beter is gelukt, vind ik: stay with me. (Zo'n link mag ik toch wel plaatsen? Anders natuurlijk verwijderen!)
 
lekker wegzweven
mooi in het nummer gepast die didge, heerlijk geluid is dat toch he. soort van aardse oer-acid

*note to self, de didgeridoo weer eens pakken ( dat circular breathing verleer je nooit meer als je het eenmaal te pakken hebt )

Bedankt! De didgeridoo is idd een inspirerend instrument, maar uiteindelijk beperkt inzetbaar in een "song" als de bespeler niet vaardig genoeg is. Bij zeer vaardige spelers ligt dat anders, die kunnen echt heel voor klanksoorten genereren en dan kan het goed als solo-instrument fungeren met wat summiere begeleiding van percussie of lichte elektronische geluiden. Ik heb nu met die vriend afgesproken dat hij zelf een compositie gaat maken, dus iets wat telkens hetzelfde (ongeveer dan) klinkt. Dan kan ik daar beter op inspelen met synth geluiden.
 
Super mooie track word er helmaal relaxed van, tot nu toe het beste wat ik gehoord heb.
 
Uitstekende geluidskwaliteit en evenwichtige sfeer, hoewel waarschijnlijk een harmonische ontwikkeling zou meer spanning te brengen aan het. Er zijn momenten waar het echt smeekt om een stap naar een ander akkoord.
 
In tegenstelling tot de andere luisteraars heb ik niks met didgeridoo. Ik vind dat een ontzettend saai instrument, sorry. Afgezien daarvan vind ik het absoluut een sfeervolle track.
Bedankt voor je toch positieve reactie. Ergens heb je wel gelijk wat betreft de saaiheid van het instrument. Je zou het kunnen vergelijken met tofu, dat smaakt ook naar niks, maar zodra je het marineert en combineert met de juiste ingrediënten kan het goed bijdragen aan een smakelijke hap.
 
Uitstekende geluidskwaliteit en evenwichtige sfeer, hoewel waarschijnlijk een harmonische ontwikkeling zou meer spanning te brengen aan het. Er zijn momenten waar het echt smeekt om een stap naar een ander akkoord.

Mijn dank voor de positieve reactie! Ik heb even de compositie in notenschrift bekeken en er zitten toch wel minstens drie akkoorden in (Bes majeur, F mineur en C mineur) en misschien wel meer ;), dus er is wel sprake van harmonische ontwikkeling (tenminste wat ik daar onder versta), maar wat ik zelf een punt vind bij instrumenten als didgeridoo dat die in feite maar 1 (grond)toon produceren, dus om het enigszins aan te horen te houden moet je wel akkoorden/melodieën rondom die toon aanhouden, denk ik. Dat kan een vrij statisch geheel opleveren.
 
cool, dat is dus een mannenstem?

Uhh, nee, stem komt uit een potje :). De zang is gemaakt m.b.v. het computerprogramma VOCALOID (Yamaha). Het voert hier te ver om dat programma uit te leggen, maar iig is de basis wel degelijk een vrouwenstem, in dit geval Avanna. Google maar effe op 'vocaloid wiki'.
 
Stemmetje erbij, blijft leuk deze...

Zeer bedankt voor je stem! De eerste plaats zal er wel niet inzitten, maar in de top tien misschien wel en dat is al veel meer dan ik ooit had verwacht. Ik heb wel eens meegedaan aan een contest bij Indaba Music (kon je leuke dingen winnen), maar dat leverde nooit iets op, ook al omdat zo ontzettend veel mensen meededen.

Hierbij ook alle andere stemmers ontzettend bedankt, heel goed voor mijn ego! :D
 
Back
Top