bijlevel - Woestijnlied

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.273
Locatie
Delfgauw
Een vriend van mij is dit jaar didgeridoo gaan spelen. Ik heb daar een keertje een opname van gemaakt en er vervolgens wat synthesizerklanken omheen gezet. Dit is het resultaat.

Misschien interessant voor de leden van dit forum, ik heb de volgende instrumenten gebruikt:
  • AAS Chromaphone en Ultra Analog
  • Absynth 5 van Native Instruments
  • Zoom H2 recorder voor de didgeridoo opname
  • Vocaloid van Yamaha voor de zang. (Dus er is geen zangeres aan te pas gekomen.)

DAW: Digital Performer van MOTU

Hopelijk lekker rustgevend zo rond de kerst en oud&nieuw.:D
 

Attachments

  • Woestijnlied.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
Mooi! Goed sfeertje ook.

Zo'n didgeridoo is een geweldig instrument om te combineren met drums en synth.

De didgeridoo op de voice input van een vocoder heen halen is ook spannend.

Zelf eens proberen op een 'didgeridoo' of het wat voor je is: gewoon een PVC pijp van 40 mm en 1,2...1,5 meter lang. Het mondstuk van wat stevige was voorzien en blazen maar.

Het is in eerste instantie niet eenvoudig maar als je het eenmaal door hebt, dan is het tof om te doen.

Waarschuwing: je kan er hele lage frequenties mee blazen - die dusdanig kunnen gaan resoneren op je apparatuur dat de handel uit elkaar trilt.
 
Ja idd, Die didgeridoo vind ik ook cool !! En 't lijkt geen sample loop te zijn,,, Congrats !!
 
Dank voor je positieve reactie! Ik zelf word al licht in mijn hoofd na een paar minuten blokfluit spelen, dus laat ik die didgeridoo mooi aan mijn vriend over. De truc is natuurlijk om permanent te kunnen doorblazen door samenspel van neus en mond. Dat vereist oefening. Eenmaal dat onder de knie kan je uren doorbrommen, vaak tot ongenoegen van de huisgenoten...

Het is idd absoluut geen sample. Puur een live huiskameropname. De Zoom H2 kan quadrafonisch opnemen, dus ook het teruggekaatste geluid van achteren, zogezegd. Dat maakt de geluidsopname wel voller.
 
Last edited by a moderator:
Cool, waan me weer helemaal in australie, al ben ik daar nooit geweest :) mooi sfeertje en dig die vocals ook, wat koel dat dat uit een apparaatje kan!

Ook bedankt! Het is overigens niet een apparaat voor de zang, maar software. Het heeft uitgebreid in de aandacht gestaan tijdens het Holland Festival van dit jaar: link
 
wow erg vet. ik vond het jammer te lezen dat het uit niet bestaande woorden bestaat (opzich wel weer cool) maar haalt de magie er een beetje uit. had wmb net zo goed een of andere taal geweest kunnen zijn. vocalen klinken zeker oke!
 
Oh wow, heerlijk zeg... Ik ben in Australie geweest en dit brengt me weer terug. misschien haal ik mijn didgeridoo ook weer tevoorschijn.... een geluid wat fijne herinneringen naar boven laat borrelen.... Thanks!
 
Beetje new age achtig soms, maar wel goed gedaan. De sfeer vind ik erg mooi! Vocaal is ook fijn trouwens, ik had niet verwacht dat het uit een plugin kwam.
 
Wow, allemaal heel erg bedankt voor de complimenten! Ga er van blozen! Ik ben zelf ook nog nooit in Australië geweest, maar heb wel een en ander opgepikt van de cultuur van de aboriginals via documentaires en films. En natuurlijk Priscilla, Queen of the Desert!

Wat betreft de tekst, dit zijn de woorden. Wie weet hebben ze toch nog een betekenis in één of andere taal...

massa ai massa
doma ah doma
kalla kalla ai ai ai
massa ai massa
cora do kalla
kamee kamee ai ai ai
canto oh canto ai
kalla kalla moka kalma
mass massa ...
 
FSOL op kruidenthee, wierook en teenslippers, niet geheel mijn ding (op FSOL na dan) maar zit goed in elkaar.
De voice synth klinkt een beetje onduidelijk (alsof de synthvoice iets in haar mond heeft)
Leuk, voor mij iets te zweverig :)
 
FSOL op kruidenthee, wierook en teenslippers, niet geheel mijn ding (op FSOL na dan) maar zit goed in elkaar.
De voice synth klinkt een beetje onduidelijk (alsof de synthvoice iets in haar mond heeft)
Leuk, voor mij iets te zweverig :)

Dacht ik toch echt dat ik zo langzamerhand mijn hippie-veren had afgeschud, groeien ze dus kennelijk toch weer aan. Nou ja, groeit er op mijn leeftijd toch nog iets...
 
Back
Top