Dre - SunShine, AS it was in 1990 album

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.941
Locatie
Hilversum
1x Tr-909
1x JP-8080
1x sidechain (hardware)
1x plug reverberation
1x live inspelen in ableton
4 sporen

Track in de vorm van Sunclub.
minimale aantal synths.

Dit is mijn compositie van dit jaar.
"Luister".. "love or hate" "Het is allemaal best"..
 

Attachments

  • SunShine, AS it was in 1990 album.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 146
Last edited by a moderator:
Oeh, die 2e bass zit er wel diep in hoor, drums lekker oldschool (doet me een beetje aan Probe records denken ) JP pieler vindt ik persoonlijk wat minder (staat volgens mij ook ietsje te hard tegenover de drums)

Niet echt love, zeker geen hate :)
 
Dank je WHG ..
 
Tja, bij mij is het love and hate. Mag dat ook? :D

Je track draait om dat synthdingetje natuurlijk. Die is dan ook erg nadrukkelijk aanwezig en staat misschien inderdaad wat hard (zoals WHG schreef). Hij gaat ook de hele track door, geen rustpuntje. Tijdens het luisteren had ook echt het idee dat er een vreemde progressie in zat en het klonk alsof je vrij random wat toetsen in een akkoord aan het indrukken was. Toen ik las dat het live was ingespeeld, vond ik dat dan ook niet zo vreemd. Als je Ableton gebruikt, kun je best even de moeite nemen om wat te editten achteraf. Ik denk dat dat de kwaliteit van je track zeker ten goede zou komen. En dat geldt ook voor de timing, zeker als het gaat om die delay. Ik vind dat echt wel storend,

En dan de love :)... Ik vind het tegelijk ook een heel verfrissend trackje, zonder pretenties, zonder over-bedachte (is dat een woord?) structuren of ontwikkelingen, heel natuurlijk, lichtvoetig. En bij een eerste kop koffie in de ochtend, werkt dat heel verhelderend.

Kortom, had je de tijd genomen om wat bij te schaven (en dat mag best hoor :D), was het 100% love geweest.
 
Dank voor het luisteren. :)
 
Heb zo'n idee dat je betere tracks op de plank heb liggen. Hij is ok maar vindt m gewoon net niet, sorry.
 
Voor mij ook love en hate, drums hadden misschien wat harder gemogen.....verder sluit ik me bij de Dr van Lansberg aan.
 
Dank voor het luisteren . Volgende keer zal ik de midi opnemen en veranderen voor de opname.
 
Dit klinkt als trollen tot de eerste minuut
Daarna slaat er iets in
Het wordt daarna een soort wollen stok
Waardoor ik graag geslagen wordt
En daarna een soort einde
 
het is een goede aanloop naar meer , maar dat meer moet je er nog even insteken, na een break bv, met zwaardere bass en een soort van hoofdmelodie ofzo.
 
Dank voor het Luisteren, .. eigenijk is het een "jam" stuk die ik later pas heb ontdekt na wat klikken in de history . als ik de top 15 haal ;) dan neem ik het opnieuw op. :engel: helaas heb ik niet zoveel tijd.

Ik heb veel van dit soort situaties waarna ik later besef dat klonk best oké (flink gekleurde gedachten natuurlijk). maar dan net een beetje warrig opgenomen.
 
Tja raar schepsel dit. Het heeft wel wat. Had iets meer vorm kunnen hebben.. maar waarom ook eigenlijk he?
 
Mooi stuk als die hihats erin komen. Ik hou erg van die jaren 90 trance en dat hoor ik hier wel in, alleen komt de track nooit écht helemaal van de grond. Ik hoop dat je de top 15 haalt zodat we een opgepoetste versie krijgen ;)
 
Leuk dat je hebt geluisterd, von naphoven.

Even voor de goede orde In deze track zit 0,0 delay. Julie bedoelen de holdknop denk ik? Voor mij toch net iets anders . Dat hadden jullie toch wel moeten horen , anders had ik het wel in de ingrediënten lijst gezet.
 
Bas kan ik helaas hier op een laptop niet beoordelen, maar lekkere track over het algemeen en goeie pads/synths.
 
Back
Top