Stephen - 741-27

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.958
Locatie
België
Ik wist eigenl'k ni goed welke Track te posten voor dit jaar,,

Ik heb niet echt een 5 Sterren Monster Hit gemaakt..
Maar ik vind dat ik weer moet meedoen, Met al mijn comments hier op SF ook altijd :P:P

't is daarmee de track geworden die ik vlak voor het weekend van Tommorowland heb gemaakt..

Grtn,
StephenM
 

Attachments

  • 741-27-StephenM.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 122
Prachtige synth in de intro ! Zeker met die delay en de opbouw van hihats .bDe softwarekick vind ik wat tegenvallen een TR909 zou deze track perfect maken. Ik hoor de sfeer van tommorowland er in komen maar dit boeit me toch veel meer dan tommorowland
 
Niets mis mee Stephen, wellicht kan je iets meer halen in de mix, kick mag idd wel iets dieper/harder.
Doet een beetje oldschool techno aan (rond 2000/2005) en zo in een set zou kunnen draaien.

Zeker niet zo slecht dus :)
 
Tot aan het acid dingetje vind ik hem zeer geslaagd :okdan:. Ik vraag me wel af of je de volumes van de verschillende sporen bewust wat in onbalans ten opzichte van elkaar hebt gebracht. En naar mijn smaak mist de mix wat diepte. Maar verder een lekkere compositie.
 
Zit wel interessant in elkaar... sommige dingen klinken erg lekker. De verb op de stabs is erg fijn.. meteen sfeer.. :)
De hatjes in het begin vind ik wel beetje te dof in vergelijking met het acidlijntje bv.. en kick en baslijn kunnen zeker nog wel wat laag gebruiken...

Welke reverb(s) heb je gebruikt trouwens? :)
 
Jaja, Merci voor de comments so far,,

Deze track is het 'm vooral voor de sfeer te doen, Ik was de dag ervoor is tot in Boom - Tomorrowland gereden,,

Die kick,, tja, k ben er de laatste maanden veel mee bezig geweest,
De perfecte kick, die bestaat mss wel, maar elke track is ook wel anders,

Ik denk dat het idd een Sample is, en in de MC909 gestoken,,
Daar de Env Amp van editen, is de laatste weken verbeterd met m'n plugin, De amp faders vd MC909 zijn daar ni goed voor,,

t Is ook allemaal 'Gemasterd' zodat het hier ook iets of wat goed klinkt door de speakers,

Da's de lexicon MPX100,, Een vd eerste tracks waarbij ik er terug een exemplaar van binnen heb.
tis de Special FX Preset,, een 'endless reverb'

Soit, De laatste weken ben ik met mn muziek maken hobby veel te technisch bezig geweest,, Vandaar dat ik de passie mss een beetje kwijt ben nu,,
Daar heb ik een trigger voor nodig,, mss zoals van't weekend op Stubru met Stanny Fransen,,, Die set staat al op Soundcloud,, bij Stubru,,
 
Laatst gewijzigd:
Ben het eens met Dr van Lansberg dat er nog wel wat gesleuteld had kunnen worden aan de mix, idd wat betreft de balans tussen de verschillende instrumenten. De solo-geluiden (of hoe zeg je dat) hadden best wel wat zachter gekund, eventueel dan met wat meer nagalm ofzo.. En het nummer duurt wat lang.
 
Tof zo'n lange techno track met uitgestreken intro. Met het acid lijntje doet het me een beetje aan ouwe goa tracks denken. De mix is inderdaad niet helemaal gebalanceerd. Kick heeft misschien wat te veel compressie en mist laag, sommige synths knallen er wat hard in. Sfeertje is leuk!
 
Ja idd, ik hoorde het deze namiddag ook,, De JP lead is te luid bij deze Mastered versie,
Al is het wel iets of wat de bedoeling,,, Eerst zacht,,en dan een luide JP Supersaw Roep,,

Ik wil de Source .wav anders wel uploaden, als iemand een betere Mastering kan doen,
Al moet ik eerst kijken hoe groot die is, want ik heb maar een wifi verbinding, en die is traag om te uploaden,, Anders is't voor later,,

En tja, Ik vond 'm deze middag niet te lang duren,, om eerl'k te zijn.
Je moet er wel van in Trance geraken, Maar door de te luide JP schrikt het wel een beetje.. ??

En tja, da's geen DAW Multi Track Project hé,, Da's live opgenomen,, of als Stereo Out van het Mixboard,,
 
okey, correctie,, die pluck/ Super saw is een crossfade tussen de an1x en de jp8080 door de mpx
in het begin is het alleen de an1x waar ik de filter van openzwier,
die klinkt een beetje hees, en dat kan voor mij ni echt kwaad,
als ik de maximus compressor niet zo' n curve had gegeven in de mastering,
een soort van expander effect denk 'k,, daardoor klinkt ie luid en wat overstuurd, en dat schrikt af,,
ale,, k moet er ook effe terug ingeraken,,
Het duurt idd erg lang, maar het verhaal klopt, of is op mijn gevoel,,
Tis idd in een keer opgenomen,, in een take,
ik heb nog enkele opnames, maar deze was de beste,,
 
dat masteren daar kan je nog altijd wat mee, als je met een fijne multiband compressor aan de bak gaat en die mid wat de scherpe kantjes van af haalt he.
 
Begint veelbelovend, maar voor mijn gevoel komt het nummer nooit echt van de grond. Het blijft een beetje hangen, als het ware. Maar we hebben IIG weer een nummer met supersaws in de contest, dus dat is weer een zorg minder he
 
Ja idd, hahhaa, 't is een 'SuperSaw' Track,, :D :D

Tja, Mijne locale music maat zei het een half jaar geleden ook al: 'Er kan nog zoveel meer bij' :engel:
Maar tja, 't is nu zo, en voor mezelf is deze track gewoon het begin van een mix,,
Soit, 't is maar om mee te doen hé,, Ook al ga ik er volledig in op,, in m'n muziek maken hobby :kroon:
 
Back
Top