Innisten - Reverence

Innisten

Krucial Moal
Lid sinds
31 januari 2009
Berichten
398
Locatie
Roosendaal
Hoi,
Dit jaar eens wat anders; een vrije bewerking van het nummer "Reverence" van Faithless.
Oorspronkelijk enkel gemaakt als schets om het met onze band te gaan spelen, maar later toch uitgewerkt tot hetgeen hieronder te beluisteren is. Veel luisterplezier gewenst.
Koen.
 

Attachments

  • Free Mind Empire - Reverence.mp3
    5 MB · Bekeken: 180
Last edited by a moderator:
Wel een geinig sfeertje. Wat me een beetje stoort is dat de piano en gitaar in majeur blijven waar die dunne pads (of is het een orgeltje?) naar mineur gaan.
 
Laatst gewijzigd:
Wel een geinig sfeertje. Wat me een beetje stoort is dat de piano en gitaar in majeur blijven waar die dunne pads (of is het een orgeltje?) naar mineur gaan.

Ja, die pad gaat van de C# gewoon keihard naar E, terwijl de rest gewoon C# door kabbelt. Dat geeft nogal wat disonante spanning. Het koste me dan ook wel wat overtuigingskracht richting de keyboard speler van onze band (die tegelijkertijd de piano slag moet spelen). Ik zelf vind het wel toevoegen aan het anders vrij monotome couplet (nou nog hopen dat dit niet een van mijn "solo" momentjes is 8)).
 
Het vreemde is dat, nu ik weet dat het bewust is gedaan, er anders naar luister. Het stoort me nog steeds, maar op een andere manier nu :). En ach, iedereen heeft soms zijn "solo" momentjes nodig, soms moet je gewoon een beetje eigenwijs zijn en iets doordrukken. Doe ik ook wel eens.
 
Ik heb de echte Reverence er even op nageslagen, maar oei met jou interpretatie heb ik wel wat moeite! Je zal het vast niet zo bedoeld hebben, maar de reggae versie (tenminste zo ervaar ik het) maakt het nummer toch wat goedkoop. Let wel: als ik het origineel niet kende, dan is het natuurlijk een erg lekker nummer!
 
Niet zo mijn stijl, maar heel goed gemaakt! Beide vocals vind ik heel goed. Jullie zangeres heeft zeker talent, zou haar best wel eens iets stevig willen horen zingen, klinkt beetje ingehouden, maar is wel eigen aan deze track. Misschien mag er ook wat een variatie element(en) in. Maar zeker tof!
 
Nee, helaas totaal niet mijn stijl en nauwelijks een synth track te noemen.
 
goeie productie, en dat softe reggae catch die er uit komt is wel aanstekelijk.
 
Ok deze stijl kan ik echt bijzonder slecht tegen. Maar desondanks zit het wel goed in elkaar voor wat het is, en klinkt ook goed.
 
Leuk!!!!!!!!! Ik ben het wel eens met Dr. van Lansberg m.b.t de majeur/mineur combinatie. Dat viel mij ook meteen op. Verder echt een fijne track!
 
Leuk!!!!!!!!! Ik ben het wel eens met Dr. van Lansberg m.b.t de majeur/mineur combinatie. Dat viel mij ook meteen op. Verder echt een fijne track!

Allereerst thanx (en bij deze ook gelijk thanx aan alle andere voor het luisteren en de commentaren).
Wel jammer dat de string chord progression niet zo goed gewaardeerd wordt als ik hem zelf vind :). Ik zou willen zeggen: probeer hem (C# - E - G#m - D#m - C# -E - F# - G#) nog eens als je stringsounds aan het checken bent. Hij 'vertrekt' misschien een beetje vreemd, maar komt lekker 'thuis' in het refrein.
 
klinkt een beetje te clean en de drums wat hard maar verder prima productie. fijn nummertje
Fijne opbouw, refreintje, bstukkie. top! ook 1 van de betere plaatjes
 
Mooi gebruik van de Hendrix akkoord (C# + E). In het algemeen Ik hou van de harmonie hier een beetje meer ontwikkeld :-)
 
Back
Top