fatclap - Go Back

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Laat ik ook eens mee doen met de contest. Mijn inzending is een nummer van Steely Dan wat ik tot acid/house/disco gemaakt heb. Geen idee of ik hiermee veel stemmen zal gaan vangen gezien ik geen hardware gebruikt heb en ook nog eens flink wat jatwerk heb verricht.

Toch heeft mij er deze keer niet weerhouden mee te doen. Dit is nu eenmaal wat voor muziek ik maak en een goede track is een goede track.

Dus ik zeg: "moge de beste track winnen"!
En ik wens de stemmers veel luisterplezier.

Songnaam: Go Back
 
Last edited by a moderator:
Leuk !
Ik denk als je de clap vervangt door een acoustische snare, dat je veel mensen zou kunnen laten geloven dat het gewoon een band is die staat te spelen.
En dat je instuurt waar je zelf in gelooft zonder rekening te houden met of het stemmen gaat opleveren is alleen maar prijzenswaardig.
I applaud you for that, en ook for de track ;)
 
Leuke track !

Dat 303 lijntje krijg ik een soort oude vertrouwde rebirth vibes van :)
Ik vind je avatar op een of andere manier ook goed bij de Track passen haha
 
Leuke track helemaal mijn ding!
Goed bij elkaar geplakt even lekker swingen
TB blijft legendarisch een instrument op zich .
Goei jatwerk , je weet ze er uit te plukken, en geen hardware is hier niet erg iedereen draait zijn opnames door een software bak .
 
oeps, dat abrupte einde maakt het er niet beter op. Ik vond het trouwens een prima plaat. Knappe 303, leuk gedaan. Beter dan het origineel. Well done man !! ;)
 
Ik krijg bij het horen van 'Do it again' nog steeds van die verschrikkelijke flashbacks
Misschien dat ik het daarom wel de slechtste Steely Dan track vind..

Toch vind ik dat MJ en Steely Dan beiden te gekke tracks hebben gemaakt.. maar misschien was het ook wel omdat er in die tijd zo verschrikkelijk lekkere discotracks gemaakt zijn en is slecht maar een subjectief begrip. :D

Deze vind ik iig beter te doen.. :mega: lekker acid lijntje idd :)
 
Last edited by a moderator:
Ja, eigenlijk vind ik hem hartstikke leuk. Er zit nu een lekker energie in. Geinig trouwens dat de lyrics stiekem een verwijzing blijken naar de oorsprong van de track en het genre (ik zal er wel weer veel te veel in zien en horen :D).
 
idee is super leuk.

Ik vind echter de mix niet (erg) goed.

erg veel hi hat..
nix mis met hi hats overigens....maar ze liggen niet echt lekker id mix.
 
Super dank voor de toffe reacties!
Erg hartverwarmend dat hij zo in de smaak valt, ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht dus het komt als een aangenama verassing.

Toch ook een paar puntjes van kritiek, maar geen enkele track komt hier kritiekloos weg ;)
- Abrupt einde
- Hats niet lekker in de mix.

Helaas kan ik het voor de contest niet meer aanpassen maar ik wil nog wel de track verbeteren voordat ik hem zelf op Soundcloud ed. ga zetten. Ik kan hem nu alleen even niet meer horen want vlak voor het inleveren heb ik hem dagen achtereen gehoord en zijn mijn oren hem nu even beu. Ik wil ook de echo verbeteren, nu heb ik de echo op een return kanaal staan maar ik wil per kanaal echo toevoegen met andere echotijden zodat de 303 beter tot zijn recht komt

Nog tips hoe ik de track verder zou kunnen vebeteren?
 
Heel tof gedaan zekers, toch een klein puntje wat ik had. Ik vind de TB lijn erg leuk, maar af en toe een beetje meer variatie in het loopje (dus niet alleen cutoff en resonantie) zou het geheel interessanter maken denk ik, ik hoor 1x dat het veranderd, voor 2 maten, mag van mij meer. Maar das misschien ook smaak... Wel leuk gespeeld met een erg bekend bestaand nummer!
 
Er was in de jaren '80 zo'n trend om allerlei hitjes te voorzien van een disco beat (drum/snare/clap geloof ik) en die dan aan elkaar te rijgen. Ik geloof zelfs dat er dan een stem was die zei: "Do you remember?" (weet ik niet zeker) voordat er overgegaan werd naar de volgende song. Dit nummer heeft een hoog gehalte daarvan, afgezien van de lead synthesizer (is dat de TB waar men het over heeft?). Die mag voor mij op een gegeven moment wel weg en worden vervangen door iets anders... Het gaat mij iig irriteren. De basis klinkt overigens wel lekker, hoor!
 
Boem sjiek flak sjiek disco bewerkingen van jaren 70 nummers. Heerlijk!
Ik vind de hihat en de totale drummix overigens best o.k. zo. Mag best hard in de mix (op feesten heb je toch altijd wat geroezemoes, maar de beat moet gewoon lekker duidelijk blijven).
De 303 past ook gewoon lekker.
Alleen het einde mag inderdaad nog wat aan gesleuteld worden.
Valk voor het einde heb je nog een toffe synth lijn (prima variatie t.o.v. de 303) en daarna is het ineens klaar. Maar als de DJ zijn werk goed doet heb je geeneens een einde nodig :)
 
Gave bewerking, al ken ik het origineel niet goed (vocals doen een belletje rinkelen). Ken je 'datashat'? Zul je tof vinden, mocht je het niet al kennen uiteraard :P. Hoewel ik het origineel niet ken, klinkt dit voor mij heel 'eigen'(als een origineel) zoals datashat.

Vindt het goed gedaan. Die acid lijn werkt ook prima. Alleen verveelt ie op een gegeven moment, omdat ie erg links in de mix staat. Daardoor eist ie continu de aandacht op terwijl er allerlei toffe dingen omheen gebeuren. De acid lijn is een van de elementen die ik veel meer naar het midden zou brengen, gek genoeg om minder continue aandacht op te eisen, maar toch een hoofdrol te spelen.

Lekkere track verder. 100% zeker dat mensen super happy hier op zouden dansen op wat voor feest dan ook :).

edit: Snap wat mensen bedoelen met de hihat. Vind het echter niet storend en het is ook enigszins gebruikelijk in dans-elektronia om de hats vrij voorin de mix te hebben. Meer naar het midden mixen zou een betere oplossing zijn (en de ruimte creëren door subtiele reverb). Je hebt een beetje de neiging om alles heel hard lings/rechts te pannen,of sample delay te gebruiken op veel dingen volgens mij;). Daardoor lijkt het erg hard in de mix te liggen terwijl dat qua db waarschijnlijk wel meevalt.
 
Yep, ik ben het met je eens idm, ik had de mix eerst ook zo met de 303 en hats in het midden maar ik ben gaan pannen omdat ik er te weinig stereobeeld in vond zitten. Ik ga dit zeker weer terug zetten zoals het was.

Datashat ken ik niet zal ze eens zoeken. Dank voor de nuttige tips.
 
Ik vond het al zo bekend klinken. Die 303 mag van mij naar t midden. Verder vraagt deze track toch ook om vocalen. Vind t nu vooral in t begin iets van een begeleidings track hebben, "ik wacht op iets maar t komt niet" maar goed gedaan. :okdan:
 
Back
Top