MonoTron - The Pindar Incident

Bijzonder stuk, tof gedaan met een lekkere drive. De mix is niet erg gebalanceerd, of komt dat door de MP3 compressie?
 
een heele mooie kruisbestuiving van lounge en trage funk ? :)
 
Oei, al even niet gekeken hier.
Bedankt allen voor het luisteren en feedback.

@ Bijlevel: Thanks, was je blij dat ie afgelopen was ;)

@ ProtoHuman: Wat bedoel je met niet uitgebalanceerd? Er zitten wel wat overdreven panning dingetjes in, maar overall leek het mij toch wel redelijk in balans. Ik heb eerlijk gezegd deze mix nog niet goed geluisterd. Ik heb 'm idd opnieuw als mp3 opgeslagen om onder de 10mb te komen, maar zie nu dat ik daarin een beetje ben doorgeslagen aangezien het nu een file van 5,3mb is :D
 
[QUOTE
@ Bijlevel: Thanks, was je blij dat ie afgelopen was ;)
[/QUOTE]

Was idd in eerste instantie een beetje ironisch bedoeld, want ik vond alleen (serieus!) het einde mooi, maar ik heb 'm nog een keertje beluisterd en eigenlijk vind ik het een prima nummer, ook al omdat ik van het Fender pianogeluid hou, samen met die sax. Die sax had trouwens wel wat minder geknepen mogen klinken. Is dat een echte sax of komt die ook uit een potje? Blijft over dat ik het begin een beetje vreemde eend in de bijt vind en het geluid van het opzetten van een LP over de top.
 
Haha zo las ik het ook wel. Alsnog thanks voor de opbouwende feedback!

Het is idd niet echt standaard genre muziek, geen dertien in een dozijn. Daardoor wellicht ook wat minder aansprekend of catchy. De Sax is overigens echt ja, gewoon meerdere lijntjes ingespeeld op een multitrack recorder. Dat geknepen is denk ik de manier van spelen? Qua sound hebben we m juist een behoorlijk breed frequentie gebied gegeven, alleen wat dips op de frequenties waar het stoorde met de andere sounds.

Dat van de naald op de plaat, tja snap wel wat je bedoelt. Nr is van halverwege ons album en is de eerste track op de fictieve kant B van de plaat. Album op vinyl uitbrengen is een wens, dichterbij dan dit zijn we nog niet gekomen :D
 
Tja het intro klinkt wel erg Ben Liebrand.. beetje gedateerd. het nummer zelf klinkt wel relaxed, maar wel eenbeetje te druk voor mijn gevoel. De sax lijkt in het begin iets mis mee te zijn, ik weet niet precies wat.

Maar toch heb ik er met plezier naar geluisterd. Puik werk :)
 
Die vocoder aan het begin klinkt goed zeg. Heb je dat zo ergens van internet geplukt of zelf inge-sproken/speeld? Welke vocoder heb je daar in dat geval voor gebruikt?
 
De stemmen aan het begin zijn idd samples die ik ooit 10 jaar geleden eens heb gevonden op het net. Geen idee dus welke vocoder dit is...

Die sax in het begin? Als je rond de 1:10 bedoelt, ja dat is een soort dissonant akkoord uit de sax, terwijl een sax een monofoon instrument is. Geen idee hoe je het noemt of doet ;)
 
Cool :okdan:
Beetje meer variatie in de drums als suggestie.

Ik zou wel eens een heel andere mix willen horen:
sax naar achteren met een beetje meer reverb en keys flink naar voren,
dan wordt het contrast tussen de twee groter denk ik:)
 
intrigerend.. een soort meat beat manifesto in een tijdmachine met bill laswell ben liebrand en..
 
Het voelt een beetje alsof je er twee nummers van had kunnen maken. Door dat niet te doen wordt het rommelig, maar ook eigenzinnig en origineel, dus er zijn zowel goede als minder goede kanten aan deze track. Sowieso knap gemaakt.
 
Intro vond ik wat minder.. maar toen ik de Rhodes en de sax hoorde was de sfeer daar.. en dacht ik "stemmen!" Lekkere sfeer :mega:
 
Back
Top