RFB - Those Moments In Love (A tribute to Trevor Horn)

RFB

Ouwe rot
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
732
Locatie
Kockengen
Dag collega forumleden! Ook ik doe weer mee dit jaar. Trevor Horn was met The Buggles een grote inspiratiebron voor me (ja, ik ben al zo oud!). Dat werd hij nog meer met The Art of Noise. Toen ik 'Moments in Love', het nummer uit 1983/1985 met (voor mij) het mooiste piano intro ooit, weer hoorde, dacht ik.... waarom niet als eerbetoon aan Trevor Horn een eigen versie maken? Waarvan akte! Hope you like it!
 

Attachments

  • moments.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 119
Het eerste dat mij opvalt is de kwaliteit van de sounds die je hebt gebruikt. Prachtige piano zoals Stephen al zei. Maar ook de percussie klinkt uitstekend en die strijkers die er af en toe heel subtiel ingemixed zijn. Helemaal goed. Ook interessant om te horen hoe je Moments in Love hebt geïnterpreteerd. Dat nummer was zo'n beetje mijn muzikale bewustwording an sich. Het vertegenwoordigt voor mij dus veel meer dan een tijdperk. Anyway, ik luister daardoor dus ook kritischer dan naar een "gewone" track. Ik vind het jammer dat je de piano een paar rondjes hetzelfde laat doen. Ik had het mooier gevonden als je op hetzelfde thema wat verder had geïmproviseerd. Daarnaast vind ik hem gewoon net even iets te lang.

Maar je pianospel is prima :okdan:. Mooi jazz akkoordje ook tussendoor. En het idee vind ik eigenlijk meer dan prima. De beste man kan niet genoeg geëerd worden.
 
Mooie piano, zuiver geluid, rond 3.20 hoor ik daardoor een pianonoot iets wat vals wegtrekken.
Hoor idd Art of noise invloeden, Trevor is natuurlijk een legende maar je pakt het wel mooi op.
Ga deels mee met Dr.v L maar het mag van mij dan wel weer langer :) (45 minuten pingelen)

Mooie productie wat mij betreft
 
hoewel mijn voorkeur binnen de vier digitale muren van dit samenkomen van mensen met de zelfde interesse toch veelal bij de house en electronische muziek ligt ga ik hier toch wel op stemmen. Sfeervol, gevoelig, kwetsbaar. Ik kan dit niet, is ook een diepe buiging naar jouw kwaliteiten.

Mooi, heel mooi!
 
Dank allemaal voor de lovende woorden! Blijft altijd spannend te lezen wat anderen er van vinden. Vooral de mix vind ik altijd lastig. Heb de neiging om het wat te wollig te maken...

@Stephen: het is een Nord Piano 2, waar ik uitermate tevreden over ben!

@ Dr. Van Lansberg: leuk te lezen dat Moments in Love ook voor jou 'historische waarde' heeft! Deel je mening dat het of korter had gekund, of iets meer aan improvisatie. Ik had in een eerdere versie in de wat lege break iets van gesproken tekst bedacht, maar eruit gehaald...

@Exo: er zit een delaytje op de Fairlight Vox, maar die is misschien iets te subtiel, waardoor het wat droog overkomt. Mee eens.

@WHG: fijn dat je het een mooie productie vindt! Ik zal eens naar de 3.20 noot luisteren! Tnx.

@ Enzo: wauw een buiging! Ik voel me vereerd!

@allen: ik ga zaterdag op vakantie en zet alle inzendingen op mijn Ipod. Ga ik lekker luisteren en laat dan weten wat ik van jullie tracks vind. Fijne dagen alvast!

RFB
 
heel erg mooi.. Mooie piano ook, maar The art of noise proberen nabootsen is een moeilijke bevalling. Het klinkt niet meer als zijnde dat de track van jou persoonlijk komt, en dat is jammer. Het originele is wat zoek vind ik. Maar je plaat heeft me wel geraakt. Knap gedaan. ;)
 
Ha Gloomer, dank voor je reactie! Wat je opmerkt was ook mijn aarzeling om dit stuk in te sturen voor de contest. Ik zag het origineel als inspiratie, niet met het doel om het na te bootsen. Tegelijk is dat dan weer het gevaar, zeker bij mensen zoals jij die het origineel zo goed kennen. Het is dus enerzijds niet origineel puur vanuit mijn hart, en anderzijds raakt het slechts aan het origineel uit de jaren tachtig.... Het bekende gevaar van 'vleesch noch visch! Des te blijer dat het je geraakt heeft! Dank! RFB
 
Zo, ik ga alle contest tracks downloaden en op mijn Ipodje zetten voor de vakantie!

Fijne vakantie allemaal!

RFB
 
De reverb op de Piano in MIL is stiekem misschien ook wel heeeel erg mooi.. maar heel nice gedaan.. :mega: Mooie sounds ook.. :)

Ik moet nog ff een aantal dagen dit jaar :D maar fijne vakantie!! :)
 
Ok wauw :)

Eerste wat mij opvalt is dat je de noten niet speelt, maar voelt (klinkt als een enorm slechte one-liner, maar goed). Hou ik erg van. Niet taktaktak op de tel, maar 'natuurlijk'.

De mix van de conga's en misschien ook andere drums, is volgens mij uit fase. Misschien dat iemand dit al dan niet kan bevestigen? Het klinkt hier in ieder geval uit fase. Wellicht door een instelling van een sample delay of iets dergelijks.

Anyway dat is technnisch geneuzel...
Ben normaal niet zo van deze muziek (ik ken het origineel dan ook niet), maat het is heerlijk rustgevend! :).
 
Dank ProtoHuman en IDM! Leuk dat jullie hem mooi vinden! IDM, misschien stomme vraag, maar wat bedoel je met 'uit fase'? Dank alvast! Grt. RFB
 
Back
Top