RFB - Those Moments In Love (A tribute to Trevor Horn)

Dank ProtoHuman en IDM! Leuk dat jullie hem mooi vinden! IDM, misschien stomme vraag, maar wat bedoel je met 'uit fase'? Dank alvast! Grt. RFB


Bepaalde elementen zijn een beetje gek in het stereobeeld gezet (ik denk met behulp van een sample delay of iets dergelijks?) Waardoor ze als het ware op rare momenten links en rechts bij je oren aankomen. Hierdoor kan iets uit een beetje uit fase raken, of gek klinken . Beetje moeilijk uit te leggen hoe dat klinkt :) . Als je op youtube zoekt op 'out of pase' staat er een ouderwets doch duidelijk filmpje die het uitlegt.

Als ergens een sampledelay op zet om stereobeeld te creƫren dan kan het gebeuren dat de waveforms van het linker en rechter kanaal elkaar beginnen weg te drukken als deze omgedraaid raken van elkaar. Dat lijkt in je track te gebeuren. Weet het niet 100% zeker, maar iets het stereobeeld is een beetje 'off'. Hoop dat je hier iets mee kan :P
 
De mix van de conga's en misschien ook andere drums, is volgens mij uit fase. Misschien dat iemand dit al dan niet kan bevestigen? Het klinkt hier in ieder geval uit fase.

Zoiets hoor ik ook.
 
dromerig, echt zo iets wat je graag zou horen voorbij komen als je bijna moe bent en de laatste pagina's aan het uitspelen bet, want dat maakt de totale zen compleet.
 
Dank Cosmic! Ik zal eens gaan luisteren naar de ingezonden tracks! Ben er nog niet aan toe gekomen...
 
Ik heb ook het gevoel dat er iets uit fase zit. Denk dat je hier en daar iets moet omdraaien. Ik had eerst het gevoel dat het de bas was.

IN ieder geval is het genoeg om gek van te worden voor mij.. En dat is jammer, want zo te horen is het echt een mooi nummer.. dus fix snel ff die fase problemen.
 
Hmmmm, ik vrees dat de regelementen een aangepaste track niet toestaan.... Zelf hoor ik het uitfase zijn niet, maar ik ga eens aan wat knoppen draaien. Misschien zijn mijn monitors niet goed genoeg.... Of mijn oren? Dank in ieder geval!
 
... Want Payt, dat je er zelfs gek van wordt is natuurlijk niet de bedoeling!

Ja snap ik. Luister eens op headphones, dan is misschien duidelijker wat er bedoeld wordt.
 
Ik heb het origineel (tenminste dat neem ik aan; Quiet Storm Version) en een live versie ook even beluisterd en je pakt op subtiele wijze de meeste kerndingetjes van het origineel prima op. Wel mis ik de typische Art Of Noise orchestral hits en de xylofoon, maar een kniesoor... Daarbij prachtige soundkeuze en bij mij klinkt het als een klok (ook op de koptelefoon), niks uit fase. HELEMAAL goede track. Hulde!
(Ik ben zelf met Art Of Noise in aanraking gekomen doordat ik de DS:3 van Greengate had gekocht en dat instrument werd intensief door de band gebruikt. Overigens die DS:3 werkt bij mij nog steeds en ik ben heilig van plan om er weer eens iets mee te doen!)
 
Ik ben zelf met Art Of Noise in aanraking gekomen doordat ik de DS:3 van Greengate had gekocht en dat instrument werd intensief door de band gebruikt.

Dat wist ik niet. Ik wist dat de band Mainframe de Greengate gebruikt heeft op hun AoN parodie-EP Noise of Art om te laten zien dat je geen dure Fairlight nodig had daarvoor, maar meen dat de AoN zelf altijd vrijwel alleen de Fairlight gebruikt heeft. J.J. Jeczalik is tenslotte ingevlogen bij Horn als Fairlight-programmeur en de AoN is voornamelijk ontstaan uit zijn ge-hobby met de Fairlight.

Wel goed om te zien dat er nog werkende exemplaren bestaan van de DS:3. Die zijn vast behoorlijk zeldzaam.
 
Dank Bijlevel!

Fijn te lezen! Ook goed te lezen dat de track bij jou ook niet uit fase klinkt. Bij mij ook niet namelijk (paar koptelefoons en verschillende speakers geluisterd).

Begon al te denken dat er wat aan mijn oren mankeerde. Ik blijf wel nieuwsgierig hoe het komt dat hij blijkbaar bij anderen wel moeizaam klinkt. Enfin, technisch ben ik geen wonder...

Grtz. RFB
 
Oh ja, in wat betreft die orch. hits en xylofoon. Je hebt helemaal gelijk: die och hits verschenen volgens mij in de eerste romplers mede n.a.v. the AoN... Ga ik eens mee aan de gang in een nieuwe versie. Zo leer je altijd wat van meedoen aan de contest! :okdan:
 
Dat wist ik niet. Ik wist dat de band Mainframe de Greengate gebruikt heeft op hun AoN parodie-EP Noise of Art om te laten zien dat je geen dure Fairlight nodig had daarvoor, maar meen dat de AoN zelf altijd vrijwel alleen de Fairlight gebruikt heeft. J.J. Jeczalik is tenslotte ingevlogen bij Horn als Fairlight-programmeur en de AoN is voornamelijk ontstaan uit zijn ge-hobby met de Fairlight.

Je hebt gelijk, ik heb mij vergist. Het kennismakingsproces was DS:3 -->Mainframe -->Art of Noise. Art of Noise gebruikte de Fairlight, de DS:3 was de poor man's Fairlight, maar heeft mij toentertijd toch nog wel ruim 3000 gulden gekost, exclusief de benodigde Apple IIe!
 
Ik vind het wel tof dat hij meer eigen is.. als je goed luistert kan je MIL er wel uit halen, maar ik luister nu naar een RFB original.. beetje soft porno vind ik 'm wel
 
Wat een mooie combinatie van piano, strings en sample is dit, en geeft mij zeker dat Art of Noise gevoel.
Daarin zeker geslaagd, ben ook jaloers op die piano zeg, en je voelt echt dat dit gespeeld is.
Complimenten

Groeten,
Frans
 
prima compositie, goed gespeeld alleen de mix is scheef. bv de kick alleen links. lijkt wel of recht het hoog mist
 
Back
Top