1V/oct - VCO Reggae

Misschien een beetje smokkelen door een organ te gebruiken uit een niet monofone synthje..desnoods een VSTi.
Helemaal niet!! Hier wordt niet gesmokkeld. Ik wilde inderdaad bewust alles met mijn zelfgemaakte gear inspelen. Dit nummer (en ook de andere numers op mijn SC) heb ik oa gemaakt om aan mijn vrienden te laten horen wat voor geluiden er met mijn DIY synth te maken zijn. En mede daarom wilde ik dus geen andere instrumenten gebruiken.

Ik denk overigens dat jij gaat winnen.
Ik denk van niet. Ik sta nu op een gedeelde eerste plaats. McGyverGear is met een inhaalslag bezig. Hij is zojuist ook op 37 stemmen gekomen en hij zal mij voorbijstreven als dit zo doorgaat.....=(
 
gefeliciteerd heer W!

en hup! nu hard aan het werk aan:

VCO the Musical
 
en hup! nu hard aan het werk aan: VCO the Musical
Ik ben inmiddels benaderd door Albert Verlinde en we zijn al redelijk op weg. Joop van den Ende heeft ook nog gebeld maar die heb ik afgewimpeld. Het verhaal gaat over King Sunny Spliff, gespeeld door de zoon van Donald Jones, die een soldeerbout koopt. Er komen gastrollen voor Bill van Dijk en Stanley Burlesson (als verkoper in de electronica winkel). :D
 
Proficiat man! Een verdiende overwinning. Wat anderen al zeggen: de productie is absoluut niet perfect, maar je hoort gewoon erin dat je er plezier in hebt, zowel in het maken van de track als in het maken van je beunsynth
Van harte gefeliciteerd met deze overwinning! Originaliteit en plezier zijn toch belangrijker dan een perfecte (en daardoor vaak zielloze) productie.
Hulde!
Hieperdepiep hoera!
Gefeliciteerd met het winnen van de 2015 SF contest!
gefeliciteerd met het winnen van de synthforum contest, 1V/oct!

Jullie allemaal heel erg bedankt! Het is leuk dat jullie kunnen horen dat ik het met plezier heb gemaakt. Want dat is ook echt zo. Het is eigenlijk wel jammer dat de contest alweer voorbij is, ook al kon ik tijdens het stemmen niet wachten tot het voorbij zou zijn. :)
 
ik ben nog wel benieuwd naar hoe je hebt gedaan eigenlijk, kan je misschien een screenprint van je ableton project laten zien?
is de kik bijv 1 keer gesampled, die shuffletjes in de hat heb je die in de synth of ableton geprogrammeerd.
dat soort zooi, als je er geen zin in hebt is het ook goed hoor, en natuurlijk nog geflapstaart ook!
 
Hoi Jay. Hier een screenprint van mijn chaotische project. Ik heb indertijd een simpele drumkit samengesteld in Ableton met samples van mijn synth die ik heb opgenomen. Zo te zien zijn er ook een paar overstuurd.

Omdat het niet vet genoeg klonk zijn het in dit nummer meestal Bass 2 en Bass 3 tegelijk die je hoort, dus inderdaad 2 samples over elkaar heen. Soms ook Bass 3 alleen. En heel af en toe zelfs ook Bass 1 erbij maar die is heel zacht.

De hele drumpartij incl shuffeltjes is met de muis in Ableton geprogrammeerd, slechts een paar maten. Die heb ik verder schaamteloos ge-copy-pasted, met vrijwel geen variatie door het nummer heen. Je kent het wel: je denkt, dat doe ik later nog wel, en dan komt het er niet van. :) Is dit een beetje wat je wilde weten?

PS: knap van jou dat je al zo vroeg door had dat ik zou winnen. En nog bedankt voor je stem!

PS: heb je wat aan die screenshot? De resolutie is flink achteruitgegaan door het uploaden.
 

Attachments

  • ableton.jpg
    ableton.jpg
    107,5 KB · Bekeken: 156
Laatst gewijzigd:
Back
Top