Dr van Lansberg - Courage

Ik hou vaak niet zo van zang in muziek (ook vaak genoeg wel, Neil Young trekt ook in elk nummer zijn scheur open.. :)) maar als zangers dan niks zingen en oeh, ah, nah doen krijg ik helemaal de zenuwen. Toch vind ik dit een van de leukere nummers van je die ik ken. Het begin vind ik mooi en andere stukjes ook. Of ik het graag aan zet...
Als we mogen stemmen luister ik hem nog eens, spannend! :)

Haha, als je dit slecht trekt en het gelijktijdig een van mijn betere nummer vindt... Au! :D Het blijft inderdaad wel spannend zo,;). Toch prettig dat jje hem hebt beluisterd, dank daarvoor PWM.

Mooie geluiden, het klinkt allemaal weer lekker profi. Van de hoge toon in het begin schrok ik wel even. Als de drumroffeltjes erin komen op 3:45 snap ik het even niet meer, ben ik de tel kwijt. Misschien is het daar iets te rommelig. Maar verder erg mooi.

Ja, die hoge toon kreeg ik wat lastig onder controle. Had hem liever ook ietsjes bedeesder gehad. Maar goed, soms is iets wat het is heb ik de afgelopen jaren geleerd :). En dat ritme is best te volgen als je de hats blijft volgen, het is maar een filletje. Dank verder voor je compliment, die neem ik mooi even mee.
 
Heerlijke sfeer.

Thanks André (of is het Pascal?)!

Ja kijk als je dit soort composities in gaat sturen dan kan ik er net zo goed mee stoppen ;). But seriously, goed werk man! Mijn vote heb je (voor de zoveelste keer denk ik).

Haha, gezien andere comments valt ook dat reuze mee :). De grap is dat jij en ik toch wel een ander soort tracks bouwen, maar dat we elkaars muziek altijd goed vinden. Ook dit jaar weer :). Dank voor het luisteren Payt en je toezegging (ik hou je eraan, dat snap je :)).
 
zingen klinkt niet overtuigd en ook niet zo mooi, voor de rest goed, toch hoor ik nog liever iets dat je met weinig middelen bij de strot grijpt.
maar tís duidelijk dat je het kan.

Ja, meer met minder is niet aan mij besteed. Ik prop m'n tracks altijd zo vol mogelijk :D. En dat zingen vind ik dus jjuist helemaal geweldig. Gek he eigenlijk, hoe smaken kunnen verschillen? Dank voor het luisteren en je comment Jay! :halleluja

No comment. Deze track is gewoon goed.

Zo zie ik ze het liefst, die comments :D. Thanks Skel!
 
ik heb m tot nu toe 2maal geluisterd en zal m nog een aantal beluisteren. dus mijn oordeel, op dit moment: ik vind het zeer sterk beginnen, maar het nummer -naar mijn gevoel, smaak?- zakt op een paar momenten voor mij flink in. toch: er zitten prachtstukken in, die me heerlijk mee kunnen slepen. produktietechnisch, ik ben géen ekspert, klinkt het voor mij krachtig in balans.
de stem stoot mij totaal niet af, maakt het nummer juist sterker.
het einde, laatste 1 1/2 minuut (zo ongeveer) vind ik in zijn geheel weer wel sterk. overall; maakt het indruk op mij.
 
Laatst gewijzigd:
Haha, als je dit slecht trekt en het gelijktijdig een van mijn betere nummer vindt... Au! :D Het blijft inderdaad wel spannend zo,;). Toch prettig dat jje hem hebt beluisterd, dank daarvoor PWM.


Ach, het blijft een groot 'smaken verschillen' festijn. :) ik probeer altijd ook onderbouwde kritiek te geven maar dit blijkt vaak toch lastig, al helemaal als je niks met het nummer hebt. (Algemene uitspraak, niet op jouw track gericht)
 
ik heb m tot nu toe 2maal geluisterd en zal m nog een aantal beluisteren. dus mijn oordeel, op dit moment: ik vind het zeer sterk beginnen, maar het nummer -naar mijn gevoel, smaak?- zakt op een paar momenten voor mij flink in. toch: er zitten prachtstukken in, die me heerlijk mee kunnen slepen. produktietechnisch, ik ben géen ekspert, klinkt het voor mij krachtig in balans.
de stem stoot mij totaal niet af, maakt het nummer juist sterker.
het einde, laatste 1 1/2 minuut (zo ongeveer) vind ik in zijn geheel weer wel sterk. overall; maakt het indruk op mij.

Dank voor het luisteren Vink! :okdan: Blij dat je de vocal waardeert. Het blijft toch lastig te begrijpen hoe deze zo verschillend in de smaak valt. Misschien heeft het wel met gewenning te maken.

Die laatste paar maten is waarmee ik de track begonnen ben. Het idee was om alles wat eraan vooraf gaat, als opbouw te zien voor die paar maten. Ik begrijp een beetje uit je reactie dat die missie slechts gedeeltelijk is geslaagd :). Maar je opmerking over een aantal "prachtstukken" en dat het geheel je raakt, daar doe ik het voor. Muziek is voor mij emotie, die overigens in jouw track ook heel erg duidelijk hoor.

En ik ben ook alles behalve een mixexpert. Ik heb dan ook in de vorm van een aantal tips hulp van buitenaf gekregen. Ik heb vaak wel een idee hoe iets moet klinken. Als ik dan niet weet hoe ik het moet maken, zoek ik het gewoon op. En na een paar keer zoiets gedaan te hebben, wordt het vanzelf wat beter. Net als leren fietsen, schrijven, koken of rummikuppen eigenlijk :).
 
muziek is inderdaad emotie, zeer duidelijk, en daar richt ik mijn werk op en gebruik daarbij wat nodig is.
ook zoek veel op, als ik ergens niet uitkom en vraag advies. verder probeer ik gewoon veel uit, om het te krijgen zoals ik het wil.
of je missie niet geheel geslaagd is, zou ik niet durven beweren. ik gaf alleen dat een smaakkwestie kan zijn, of is.
bij de 2e keer luisteren, was er een stuk dat me ineens wel beviel, terwijl het me bij de eerste keer luisteren juist mij uit het nummer trok.

wanneer een nummer ietwat, of meer van je eigen smaak (al heb ik een vrij brede smaak, al is er zeker een focus punt...) afwijkt, is meerdere keren luisteren, het afwerpen van die vooroordelen, die met de smaak meekomen. je overgeven aan wat er gebeurt.
 
Ik kan de stem eigenlijk niet zo goed hebben.
Ook klinkt het regelmatig net ff te dissonant. Stijl-dingetje denk ik.

Het einde rond ie wel mooi af.
 
wat een lekkere sound weer en zo'n mooie open en brede mix (ook in de hoogte, niet alleen LR)
ik word er altijd een beetje jaloers van ;)

Vocal vind ik er ook niet altijd helemaal in passen qua timbre, en met de hoeveelheid en soort reverb mag ie ook ietsjes dieper in de track liggen van mij
 
Ik hou van een track met een verhaal, en dat doe je heel tof. Mooie compositie, boeit van begin tot eind, productie te gek. Muzieklessen pay off, wou dat ik dat kon ;) Einde, echt alleen laatste stuk, vond ik, misschien door de koortjes en keuze drumsounds ineens wat terug in de tijd schieten richting Jan Hammer. Had je naar mijn smaak gevoelsmatig wat open mogen laten.. Erg knap stuk.
 
wat een lekkere sound weer en zo'n mooie open en brede mix (ook in de hoogte, niet alleen LR)
ik word er altijd een beetje jaloers van ;)

Vocal vind ik er ook niet altijd helemaal in passen qua timbre, en met de hoeveelheid en soort reverb mag ie ook ietsjes dieper in de track liggen van mij


Dank SOTW! Die mix, tja, veel begint bij mij met de keuze van de sounds. Dat maakt mijn werk al een stuk eenvoudiger. En een beetje de ruimte in het frequentiespectrum verdelen over de sporen (of zo :D). Ah joh, ik doe ook maar wat. Beetje mazzel af en toe. En als ik pecht, dan wordt de track gewoon niet geplaatst.

Die reverb (of eigenlijk die korte delay) zat in de originele opname. Ik heb nog geprobeerd om daar iets aan te doen door alleen klinks te gebruiken. Was geen succes omdat daar ook de reverb van rechts op zat. En ik wilde perse deze vocal in de track hebben. Ik vond hem namelijk geweldig goed passen. Gek he, hoe smaken soms kunnen verschillen :). Ik zal je zeggen, ze klonk in een eerdere versie nog valser dan de kat van de buren, maar ik vond het gaaf. Heb er echter zoveel commentaar op gehad, dat ik ben gezwicht en toch iets aan haar tuning heb gedaan.
 
Ik hou van een track met een verhaal, en dat doe je heel tof. Mooie compositie, boeit van begin tot eind, productie te gek. Muzieklessen pay off, wou dat ik dat kon ;) Einde, echt alleen laatste stuk, vond ik, misschien door de koortjes en keuze drumsounds ineens wat terug in de tijd schieten richting Jan Hammer. Had je naar mijn smaak gevoelsmatig wat open mogen laten.. Erg knap stuk.

Van de rest viel m'n bek open.. vergat ik er ff bij te vertellen.. :)

Inderdaad, muzieklessen pay off. Was dat een gok, of wist je het?

Dat einde heb ik als eerste gemaakt. Had iets melodramatisch in m'n brein (of gevoel) zitten dat eruit moest. De rest van de track is er eigenlijk als voorafje omheen gemaakt. Maar wat een mooie comment joh! Ik vraag morgen mijn assistente om het uit te printen en boven m'n bed te hangen.

Overigens was ik wel fan van die ene dikke hit van Jan Hammer. Ben van 72, dus de '80s waren wel de tijd van mijn muzikale bewustwording. Ik zal er ongetwijfeld iets aan hebben overgehouden :D.
 
Ik begrijp t. En nou, je kan wel horen dat je verder bent gegaan dan de oefenlessen in Garageband.. En met Jan Hammer bedoel de ik ook de melodrama die het juist in die tijd heel goed deed, kreeg er zo'n Miami vice scene gevoel van ineens. Ik ben zelf uit 73 btw, dus ook niet vies van, hoewel ik er niet dagelijks meer naar luister. Begin van de track heeft ook iets vertrouwds, maar wel in een nieuwer jasje. Tnx
 
Zo'n eerste indruk, wat mooi, vanaf 3:20 nog mooier. Blijf het knap vinden om rond een bestaande zanglijn
een arrangement te bouwen. Of andersom, wat je bij mijn "lonely"had gedaan. Ondertussen de herkenbare Dr vL stijl.
Complimenten
Groet
Frans
 
Back
Top