Lenistwo - Redruth307

lenistwo

Lenistwo music
Lid sinds
9 december 2011
Berichten
129
Locatie
belgie
Hey

Wij zijn Bart en Maarten uit Belgie samen Lenistwo, onze muziekstijl gaat wat naar braindance, IDM,acid .
We werken uitsluitend met hardware, opname en mastering gebeurd met Roland VS880

Deze track is gemaakt met een Roland MC 307 zonder externe effecten, one take.
In het begin wat opzwepende acid en in het midden een iets diepere experimentele wending, maar nog goed toegankelijk. De compositie en opname is samen uitgevoerd, een aantal uren na de aankoop van deze *prachtige machine

Enjoy the listening !

en succes aan de andere deelnemers!

*prachtige machine is bedoeld op de sound niet het uiterlijk
 

Attachments

  • Redruth307.mp3
    8,6 MB · Bekeken: 158
Eigenl'k Best okey,, Het doet me denken aan Raving George (op StuBru - Zat 23u) en Richie Hawtin,
Congrats !!
En ja, De MC307 is best wel Bangelijk, Ik heb er twee.
Eén als ritme, en Eén Editeerbaar met sounddiver (MC505) voor de Pads,, en andere coole sounds,
 
Het intro vind ik wat lastig te volgen eerlijk gezegd. Maar daarna komt het snel goed. Prettige sounds hoor ik voorbij komen. op de mix valt nog wel iets te winnen denk ik.
 
Jullie hebben de weg kunnen vinden, top dat jullie mee doen :okdan:

1 take dingen zijn altijd wat lastig en soms super geweldig.
Hoor idd leuke dingen voorbijkomen maar wat Dr al schreef kan er in de mix nog wat meer uit te halen zijn denk ik.
Ga het lig nog een aantal keer beluisteren tijdens de contest.

Succes :)
 
Dank voor de commentaren.

We doen al onze tracks in one take , als we de opname niet goed vinden beginnen we gewoon terug opnieuw��. Zo hebben we nog altijd het gevoel dat we een instrument bespelen .

W
 
Programeer je de 307 via de 505 stephen ?
Soms gebruik ik de MC505 diver van sounddiver,, daar heb ik al eens enkele pads mee gemaakt.
Verder kan ik via sysex de layers muten & unmuten.
 
Wat is die diver ? Software?
I dont like software, vroeger nam ik op via pc ableton op maar de sound van onze machines werd helemaal naar beneden gehaald dan moest je beginnen met mastering en toestanden terwijl dit allemaal al gebeurd is op onze MC's .
 
Ik vind het een tof nummer.
Lekker freaky.
Ik had nooit zo'n hoge pet op van de Roland MC serie maar hierdoor ben ik er wel anders over gaan denken.
Klinkt erg goed allemaal.
Dankje fatclap
Veel mensen vinden de MC serries niet geweldig. De 307 en 505 zijn anders heel sterk . je kan er sounds uitkrijgen die nu nog modern klinken de mc 909 en 808 is geen aanrader . graphit paint onder de velocity pads , gemotoriseerde faders allemaal dienge die niet duurzaam zijn .
De 303 is ook een goeie sound maar complex om mee te werken . we zijn daarmee begonnen als je daar alles in weet is de rest een openbaring .
Die 307 is ook wel complex voor te programeren hij is gemaakt vlak voor de MC909 eigelijk een mengeling van de 505 en 909 . de 505 klinkt nog echt hardware metaal met de 909 zijn ze aant prutsen geweest er zit een laag over die sound eerder flets . en ook een voordeel bij deze bakke ze kosten bijna niets ��

Volgend jaar beginnen we opnames met aira s en volca s erbij
 
Die intro is inderdaad lekker 'synth-freaky' maar groeit langzaam naar meer structuur zonder in te boeten aan bewust (?) de kont tegen de krib te gooien.
Complimenten voor de lol die ik heb gehad er naar te luisteren.
 
Ik heb ooit een MC303 en MC505 gehad.. die laatste vond ik het leukst.. toch wel leuke backies beiden..
Maar ik werd toch veel blijer toen ik eindelijk mijn Rm1x had gereanimeerd.. met name de workflow was toch veel prettiger.

De 307 ken ik niet, behalve die van Peugeot.. :D

Wel knap dat jullie het live in 1 take met alleen 1 groovebox hebben gedaan maar de kick vind ik er nu niet zo lekker uitspringen..
1 spoortje eronder met een dikker geEQde kick had het meer kunnen laten knallen.. het gaat natuurlijk om het eind resultaat.

Maar goed.. ik snap de hardware fetisch wel een klein beetje aangezien ik zelf ook redelijk vaak tot inspiratie kom daarmee :)
 
en Gloomer is dan weer spelbreker, want ik vond hem persoonlijk te eentonig. Er mag meer afwisseling in, en wat vettere geluiden, en een vettere kick enzo.. Maar slecht is ie helemaal niet. Succes ermee ! ;)
 
Back
Top