[Snippets] - Deel 1

Ik heb hem even inplaats van 0.00 op 0.10 gezet in Ableton en dat klinkt idd wat beter.

Ik zou hem wel sneller maken.
 
Ook maar weer eens wat van me laten horen.. :)
Gewoon een paar themaatjes in de MV sequencer random achter elkaar afgevuurd in de pattern mode..
Idee voor een Chorus qua zang had ik al n keer ingezongen maar tekst is inmiddels ook alweer gewijzigd. :D
Er komt ook zang op de andere thema's.. keep in mind dat het nog wat leeg is daardoor..

Ik twijfel dus of ie niet wat sneller kan. Heb em al een paar keer teruggezet in BPM maar als ik er dan weer een uurtje inzit vind ik em zo suffig worden qua BPM.. :D
Verder niet echt aan overgangen gewerkt... het gaat meer om de samenhang van de thema's onderling.. :)

Ik vind hem heel erg mooi, toch veel variaties, mooie melodieën, enz.. knap gedaan ! :)
 
Ook maar weer eens wat van me laten horen.. :)
Gewoon een paar themaatjes in de MV sequencer random achter elkaar afgevuurd in de pattern mode..
Idee voor een Chorus qua zang had ik al n keer ingezongen maar tekst is inmiddels ook alweer gewijzigd. :D
Er komt ook zang op de andere thema's.. keep in mind dat het nog wat leeg is daardoor..

Ik twijfel dus of ie niet wat sneller kan. Heb em al een paar keer teruggezet in BPM maar als ik er dan weer een uurtje inzit vind ik em zo suffig worden qua BPM.. :D
Verder niet echt aan overgangen gewerkt... het gaat meer om de samenhang van de thema's onderling.. :)

Even een kijkje genomen in de snippets en gelijk met een MacGyverGear productie geconfronteerd. Da's fijn! Die themaatjes zijn gewoon weer top. Ik word hier echt blij van. Samenhang ertussen is wat mij betreft prima, klinkt heel natuurlijk. En de sounds an sich brengen me zoals gebruikelijk ook weer helemaal terug in de tijd dat alles nog goed was :).

Voor wat betreft de BPM, is volgens mij goed zoals het is. Maar ik begrijp ook wat je zegt over dat het wat suuffig klinkt. Ik luister nu voor de vierde keer en ik heb er nog geen last van, maar ik snap wel dat dat kan gaan komen. Zou het te maken kunnen hebben met de pads die de hele track door aanwezig zijn? Langgerekte akkoorden zonder sprankel? Als basis prima, maar misschien teveel en nadrukkelijk aanwezig? Misschien vanaf 1:10 een andere patch gebruiken? Iets frisser voor het moment en daardoor minder slepend? Mogelijk heeft het ook iets met de snare te maken en dat houtblok op elke 2 en 4. Iets minder lange decay (heet dat zo?) misschien, op momenten. Die OHH laat het ook wel wat slepen.

Op 1:47 kan het geheel overigens heel goed. Maar ik mis misschien wat ruimte in andere stukken.

Zoals gezegd gaan de thema's onderling uitstekend. Overgangtje op 2:38 vind ik redelijk geniaal :okdan:. Samengevat: thema's en onderlinge samenhang prima. BPM pirma. Opbouw tot nu toe prima. Wellicht nog iets sleutelen aan de onderdelen die het nu laten "slepen".
 
Bedankt voor het luisteren Gloomer en fijn te horen dat ie goed valt :mega:

@ Bob: Bedankt voor de analyse en het luisteren. :) Op het stukje vanaf 1:47 is het basje wat anders getimed en zit er n gitaar sampeltje in, en het geheel heeft wat meer accentjes in de 16en. De baslijntjes in de andere themaatjes had ik al wat aan gesleuteld.. maar zijn soms wat leeg idd..
Het thema vanaf 1:10 gaat de 'verse' worden dus misschien dat de zang er ook wel een stukje opvulling gaat verzorgen :)
Wat betreft het woodblok..(sidestick sample geloof ik) dat patroontje moet nog wat veranderen idd ..
Open hi-hat in de meer open thema's ben ik ook nog niet echt tevreden over.. moet nog iets anders voor komen misschien, of gewoon weg. Is ook meer een ding voor een chorus thema.

Ik had gisteren ook nog even met het tempo gespeeld, ik denk dat ik er n 2 á 3 BPM bijsnoep.. maar veel meer niet.. dan wordt het idd een sneltrein die je liever mist.. :)
 
dank :) nou ja, ik vrees dat ik er niet veel mee ga doen meer want alle kabels zijn er alweer uit :D ik had n nieuwe module en dit was ffkes een kennismakingsgroefje
 
een snippertje uit de modoelenair

http://electromagnet.nl/eentweeeentwee.mp3

Lekkere Jam.. maar wel een beetje jammer dat zo een modulair geen presets heeft.. 8D


In de bijlage kleine mijn aanzet tot een nieuw iets in wording.. eindigt bij waar nu het tweede couplet komt.. is in de maak.. teksten schrijven is altijd zo een fijn onderdeel van dit process (yea)..:D


ben benieuwd of de drums niet te springerig is.. enzo.. :)
 

Attachments

  • Nieuweliedjes2.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 123
Update van de bijlage hierboven.. 2e couplet is eindelijk ook af.. :)
Ik moet nog ff kijken wat ik voor het eind ga verzinnen..
 

Attachments

  • Two Lovers.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 156
ik heb een stukje Flodder hardcore gemaakt. Intro met een software speech tool gemaakt haha. Grappig? :)
 

Attachments

  • Sjonnie en Kees Hardcore Team - Op locatie bij reporter Piet.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 131
Heb een soort ukgarage achtige flip gemaakt van Gucci Mane & Migos met samples van Volker Kriegel en Walt Rockman
Meestal zet ik het in maak een stukje hiphop maar aangezien het dat niet meer is..
Het was iig dope om er mee bezig te zijn.
 

Attachments

  • volker.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 131
ik heb een stukje Flodder hardcore gemaakt. Intro met een software speech tool gemaakt haha. Grappig? :)

Nou leuk ja, niet echt mijn ding, maar wel grappig. Dat einde kon wel beter, maar daarvoor is het een snippet hé! :-)
 
Heb een soort ukgarage achtige flip gemaakt van Gucci Mane & Migos met samples van Volker Kriegel en Walt Rockman
Meestal zet ik het in maak een stukje hiphop maar aangezien het dat niet meer is..
Het was iig dope om er mee bezig te zijn.

Klinkt goed hoor, vette bass, coole -goed passende-vocals Lekkere sfeer & groove. Mooi hoor, succes met het uitwerken ervan. :)
 
Weer een snippet, dacht zelf aan een soort sneeuwstorm in een lift in de franse alpen
waar af en toe nog wel de zon een beetje doorkomt!? Laat ik zelf nu in de franse alpen
zitten, heb me laten inspireren door het onstuimige weer hier!:D
 

Attachments

  • tkako.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 117
Back
Top