komt er een reissue van de MiniMoog Model D

Zou het veel toevoegen aan de Moog line-up? De voyager had al het officiele label 'minimoog' gekregen. De sub-37 is een tweede succesvolle kijk op het concept. Hoeveel 3 osc monosynths kunnen ze maken? Nee, ze zijn nooit uitgekomen met een regelrechte cloon van de Model D, maar al hun gear is al sinds ze weer zijn opgestart VCO-based geweest en heeft altijd gretige aftrek gevonden.
 
Ah spijtig, de aandelen van korg dan maar terug verkopen :)
 
Die kans is zeer groot, er voor zorgen dat de naam niet uit hun handen glipt. Aan de andere kant wordt gedacht om een van de oude - dus toch de Mini D, of eerder de Prodigy, omdat deze (aldus Mike Adams) goedkoop te maken zou zijn, en in deze tijd van de oude bakken zij er goed geld mee kunnen maken. Enfin, ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
 
Nee, denk niet dat ze daar hun vingers aan gaan branden
Kan alleen maar minder zijn
Een nieuw iets heeft meer kans van slagen
Zal inderdaad wel voor de naam zijn
 
Die modular konden ze blijkbaar ook op een commercieel haalbare manier bouwen.
 
Eenmalig anniversary model in minimale oplage gebouwd door thuishobbiesten ?
 
Misschien wordt het wel zo'n foute digitale minikeys bak.

:halleluja Idd, een soort mini Minimoog met Virtually Controlled Oscilators (VCO) en knoppen met max 1 cm travel en geen mogelijkheid die extern aan te sturen... :halleluja
 
Een directe kloon van een model D is een goudmijn, dat ze zullen ze ook wel beseffen.
 
Is hij wel op industriële schaal direct te klonen deze dagen? Het lijkt me dat supply chain en modernere milieu-eisen je sowieso gaan dwingen tot veranderingen aan het design. De vraag is hoeveel meer mensen dat dan over de streep gaat trekken dan de Voyager heeft gedaan. Enthousiasme over de SE-1 was bijvoorbeeld ook niet geweldig, en die zit dichter bij de model D dan de Voyager.
 
Wat exel zegt. Een directe kloon kunnen ze niet maken, als ze de originele componenten al op die schaal nog kunnen krijgen, dan mogen ze die waarschijnlijk niet eens meer gebruiken. Dat zou dan meer in de richting gaan van wat Korg met de Odyssey gedaan heeft. En dat zal best nog wel verkopen, maar een "goudmijn" lijkt me wel erg optimistisch.

En laten we wel zijn, al veranderen ze intern maar ergens de kleur van een connector dan gaan de puristen al roepen dat hij anders klinkt en je 'm dus niet moet kopen :D

Nog even los van dat Moog geen Korg is. Korg kan zo'n project met minimale marges draaien omdat ze nog veel meer ander spul verkopen. Voor Moog moet de marge groot genoeg zijn om het bedrijf erop te laten draaien.
 
wie heeft er nou n model d nodig als er al n sub37 is? hehe
enige wat ze hoeven doen is nog n osc er in en n highpass met reso en env.
dan is t de bruutste synth ever
 
Als ze een echte kloon van de D maken is milieu geen probleem (lood enzo) omdat het om een oud ontwerp gaat. Los van de onmogelijkheid om een 100% kloon in grote oplagen te maken ivm niet zo courante onderdelen, lijkt het me ook niet zo'n goudmijn. Kijk naar de prijs van Moogs, en schat wat een nieuwe Minimoog je zou kosten. Vergelijk met een echte.
 
ik gok op een peperdure 6-voice poly synth

maar de voyager word niet meer gemaakt,dus het kan wel weer een andere zijn ,iets idem als model D bvb maar met geheugens

klak hetzelfde als de mini maar met midi en memory eleganter en minder lomp,zelfde layout,dat moet wel killer zijn en verkopen als broodjes,wel goudmijn dus

een beetje als een studio electronix SE-1 maar goed gedaan en met kb
 
welke onderdelen zouden niet courant zijn?

ik kan het ding nog steeds bouwen, met gewone parts.

:mega:

We hebben het hier over een 100% kloon dus dan weet je het antwoord zelf: uA726. Dus om dat probleem te ontwijken zou je voor het oude oscillatorbord moeten gaan in je re-issue, dan moet je aan een bult CA3046 geraken wat nog wel een haalbare kaart is. Ik weet niet of er dan nog moeilijk te vinden torren oid inzitten, LS3954 als je 100% de originele componenten wil gebruiken?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top