Track van CraZ

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Gisteren aan de slag gegaan met Ableton Live! Ik had er zoveel positiefs over gehoord en gelezen.. dat moest ik zelf ook maar eens proberen.

Na een eerste basis opgezet te hebben, heb ik nogmaals besloten dat computers rotdingen zijn.. en toch de MPC er maar bijgepakt.. alle samples overgepomt naar deze bak, er nog wat dingen uit 909, ATC en 101 bijgeplempt.. en hopsakee.. opnemen die handel.

Qua stijl is het absoluut geen acid.. en ook geen techo. Het neigt een beetje naar.. ehm... geen idee. Roept U maar. Dat is ook de reden dat ik het even onder mijn eigen nick heb neergezet in plaats van TonyBlack.

"Mercury" (zo heet den track) is hier te downloaden.. maar staat natuurlijk ook in de DSF Dbase
 
Laatst gewijzigd:
Progressive electro? ;)

Lekker vreemd hoor. Volgens mij is dit 'ongelukje' totaal geslaagd. Lekker analoge en digitale zooi door elkaar heen in een strakke mix. En t' zou zo in de matrix 2 passen.

Lijkt wel wat op de muziek van deze meneer http://mp3.com/analogx

Er zit wel veel afwisseling maar niet zoveel ontwikkeling in, maar dat hoeft helemaal niet. Wel zou ik even aan de reverbknop draaien zodat het wat minder galmt, kan je het nog strakker krijgen.

Mocht je het willen dan wil ik hem wel voor je masteren want zoiets lekkers wil ik wel even m'n tandjes in zetten. :)
 
CraZ, dit klinkt erg goed, man! Inderdaad meer de progressive kant op. De gebruikte geluiden geven de track een duistere sfeer. De opbouw is goed. Zoals fuse al zei zit er weinig ontwikkeling in, maar wordt het door het goede gebruik van de geluiden niet saai. Minimal progressive :) Lekkere track, hoor! Zeker niet verkeerd. Nou nog leren werken met een computer ;)
 
Klinkt goed, Craz

Gaat Ableton Live een blijvertje worden of blijft het bij uitproberen?
 
CraZ heeft ableton geprobeerd en daarna de computer uit gezet en hetzelfde op de MPC gedaan met dezelfde sample set. Tenminste dat had ik gisterenavond begrepen.

CraZ, ik ben trots dat je voor de MPC kiest! Terecht! ;)
 
DE geluiden zijn lekker duister ja. Misschien kan je er nog een vreselijk gemuteerde vocal doorheern knallen. Ik zou ook de hele mix heel hard limiteten zodat ie vreselijk in you face wordt.

Verder inderdaad een progressief electro nummer. Leuker eigenlijk dan die Acid die je eerst maakte E.J..... 8)
 
Samples

Samples

Jip.. Ableton Live is op deze computer in ieder geval geen blijvert. Die combinatie is veel te langzaam.

Het werken met samples is me overigens heel goed bevallen.

Mijn liefde voor de MPC is echter wél weer in volle sterkte opgelaaid. Okay.. arrangeren is erg lastig op die bak.. maar 't went. En tja.. of je nou 15 of 80 samples tegelijk afspeelt.. dat maakt allemaal niet zo veel uit..
 
Nu nog wachten op de MPC4000, dan is arrangeren een stuk gemakkelijker 8)
 
Hmm.. Wel grappige samples, maar ik krijg een beetje het gevoel dat ik naar een drie minuten durende intro aan het luisteren ben. Het klinkt lekker, maar ik zou als ik jou was naar een soort climax proberen te werken in het midden van de song.. IMO Je weet niet precies waar het naar toe gaat zegmaar.


Arv
 
Het ritme is erg goed; zet aan, zet uit...precies goed.
De sounds (de filter die steeds word open
getrokken) zijn erg lekker.
Ben wel blij dat er niet te
veel reverb is gebruikt.
het nummer is wel kort.
Het zou goed in een achtervolgings filmscène kunnen.
 
Mijn probleem is als je iets wilt zeggen over een track, en er zijn al veel mensen voor je aan de beurt geweest, er niet veel meer schokkend nieuwe dingen te zeggen zijn. Het meeste is dus al gezegd!

Maar wat ik dus wel kwijt wil is dat ik ook dit nummer (net als dat van Oxy-Yan) erg lekker vind. De geluiden zijn heerlijk gewoon. En wat de afwisseling betreft, prima. Dit is niet bedoeld om een chart te bestormen en heeft dus geen opbouw als zodanig nodig. Dit is gewoon bedoeld om op te ´moven´. Nou en dat doet het wat mij betreft!

Super.

Eric
 
Eerlijk...

Eerlijk...

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat deze opname eigenlijk alleen maar bedoeld was om Matthijs (Matt2nd) vannacht om 03:00 uur even te laten horen waar ik mee bezig was.

Het 'arrangement' is niets anders dan tracks aan en uit zetten op de MPC.

Ik ben wel van plan om er nog wat werk in te stoppen.. en er daadwerkelijk een echte track van te smeden. Al is het alleen maar om te kijken of dat lukt :)
 
Waarom niet? Je toont toch genoeg talent! Gewoon een kwestie van doen en kijken waar je uit komt!

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat muziek voor een groot gedeelte: doen, doen, doen, doen en nog eens doen is!

Tuurlijk is talent ook wel handig maar een groot gedeelte van een goede muzikant, arrangeur, producer is ´doen´!

Eric
 
Origineel geplaatst door Auxillary

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat muziek voor een groot gedeelte: doen, doen, doen, doen en nog eens doen is!


Daar heb je helemaal gelijk in. Veel mensen denken met alleen een paar mooie apparaten en software meteen goede dingen te maken. Het is weer zo'n 80-20 regel. 20% van de tijd zit in het maken van een tracks en 80% in het echt goed afwerken van een track.

Veel mensen doen slechts de eerste 20% en zijn te lui om meer te doen. Hier betrap ik mezelf ook op en ik moet mezelf echt pushen om zaken af te maken.
 
leuke sound deze track. Uitwerken dus! Klinkt al vet. Trouwens, het opnemen van het muten en unmuten van je mpc kun je toch gewoon gebruiken als alternatief voor "arrangeren". Gewoon ff van te voren bedenken welke structuur je ruw gaat volgen.
 
In dit nummer huist een soort geheimzinnige sfeer, ja , of klinkt dat erg zwevirig.
De geluiden en de beat passen bij elkaar. Leuk om ook eens wat anders van je te horen dan die 4/4bassdrum!
Je grenzen verkennen (of verleggen) heeft altijd invloed op je latere werk, en dat in de positieve zin.
Wat dat betreft heeft Auxillary helemaal gelijk met doen, doen, doen.
 
Allemaal leuk en aardig dat doen doen verhaal, maar je moet wel een zeker talent hebben, anders kan je doen doen wat je wilt, maar zal het nooit ergens naar klinken.

De een moet veel doen doen doen en de ander schud het zo uit z'n mouw, dus wat dat doen doen betreft ben ik het niet helemaal met jullie eens.

Mensen met talent die doen doen komen verder dan mensen zonder talent met doen doen. Met doen doen krijg je alleen een hoop ervaring, geen muzikaal inzicht en geen absoluut gehoor. ;)
 
dit vindt ik dus erg stoer!!
lekker vage geluidjes
ff iets meer uitwerken idd.. maar dan heb je ook wat!!!:) :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top