vrolijk wipje

ano150122

Gedeactiveerd account
Lid sinds
1 januari 2004
Berichten
2.363
Tot mijn schande moet ik zeggen dat ik aan de laatste 2 tracks die ik hier geplaatst heb (en nog een track van Dr. Lansberg waar ik nog niet aan toe ben gekomen, sorry dokter ) nog helemaal niets heb gedaan ivm andere prioriteiten, zoals het maken van intro's en outro's voor een death metal project ... :duivels:
Dit is voor mij een nieuw terrein op muzikaal vlak. Niet death metal op zich hoor, ik ben fan van vele bands, maar het maken van hele duistere atmosferen, met huilende wolven en krakende deuren etc.. vraagt om tegengas. Ik krijg af en toe kippenvel van mijn eigen baksels :P


Dus ik dacht maar eens een vrolijke track te maken. Dit is tot hoe ver het nu gevorderd is, ik ben er as we speak nog mee bezig, maar gezien alle ellende in de wereld dacht ik maar een beetje haast te maken met al dat vrolijks, al zijn de openingsakkoorden nou ook niet echt van het kaliber Bassie en Adriaan.
veel plezier hoop ik , en fijn weekend allemaal.

 
Vet
 
Bedankt voor het luisteren en de feedback :)

Stupide: Dat plopje is de bassline ? komt dat niet over ? ligt dat aan jou of mijn monitoring of zo ? Hebben anderen dat wellicht ook dat het niet bassig genoeg klinkt want ik ben er op alles systemen waarop ik het heb geluisterd best tevreden over..

Fatclap: Het is voornamelijk in Maschine gemaakt met wat vst synths en samples. Geen hardware deze keer...
gebruikte vst's : U-he Ace voor het basje , Massive voor de solo sound, strings uit de imposcar2 . drums zijn gedeeltelijk standaard uit Maschine, aangevuld met samples ( gedeeltelijk uit mijn v-drums en deels andere zelf gesamplede drum hits.
Oh er zit ook nog een Dominion 1 sample in.. ( vallende string of hoe je het wilt noemen.. )
 
Stupide: Dat plopje is de bassline ? komt dat niet over ? ligt dat aan jou of mijn monitoring of zo ? Hebben anderen dat wellicht ook dat het niet bassig genoeg klinkt want ik ben er op alles systemen waarop ik het heb geluisterd best tevreden over.
Ik wist zo even geen andere beschrijving. :). Mijn opmerking ging vooral over de (afwezige) harmonie tussen die synth en de andere akkoorden en niet over de mix.

Ik heb het nu even opnieuw beluisterd, en op mn koptelefoon valt het wel mee qua mix. Op mn monitors lijkt die synth wel meer in het mid te hangen... Ook een leermomentje voor mij. 8)
 
Ik vind hem vooral gezellig :). En ik denk dat ik je goede bedoelingen snap, maar het spreekt me nog niet zo aan eerlijk gezegd. Dat komt niet omdat het een vrolijk trackje is, maar meer door manier waarop het is uitgewerkt. Die synth die er in het intro in komt, vind ik heel mooi, werkt ook goed samen met de akkoorden. Die bass vind ik ook prima. Ik hoor ook wel wat Stupide hoort. Je zou kunnen overwegen om die bass op momenten iets anders te laten lopen zodat ie wat meer de akkoorden volgt. Waar ik wat moeite mee heb, is de drumtrack. Die huppelt naar mijn smaak veel te veel. Als een lammetje in de grote groene weide die alleen op voorgeschreven plekken zijn stappen mag zetten echter. Ik denk dat ik het mooier zou vinden als je de beat eerst met een half tempo laat lopen en iets dikker aanzet. Maar goed, dat is smaak natuurlijk.

Die solo, mag ik heel eerlijk zijn, vind ik storen. Heeft met het geluid te maken (resoneert naar mijn smaak wat teveel) maar ook met wat je speelt. Wat gebeurt er als je hem een octaaf lager speelt en wat "gesmeerder"?

En geen zorgen over die track, dat komt vast wel een keertje, of niet, en dat is ook prima :).
 
Back
Top