Iemand een verlichting tip voor mijn hok?

via PM. Ik begin op een echo te lijken.
 
Laatst gewijzigd:
Ledverlichting met een cheapo armatuur en dan omspannen met oranje ( vind ik fijn) plastic.. Of een andere kleur, maar oranje werkt voor mij het fijnst.
 
Ik zou, als ik jou was, gaan sparen voor een groter hok
Maar ja, ik leid dan ook aan claustrofobie
 
PS de warmte in je hok komt warschijnlijk ook voor een belangrijk deel van je apparatuur zelf ;-)

Synths zijn een stuk zuiniger dan computers; een beetje voeding doet makkelijk 500W, een Juno-60 bijv. maar 30.

Oh ja, over het verkleuren: https://en.wikipedia.org/wiki/Retr0bright

Halogeen geeft lekker wat licht maar wordt ook goed warm. Ik zit zelf nu onder een gewone TL-buis; da's inderdaad behoorlijk kil - maar toen ik nog in m'n vorige hok zat had ik 3 x 50W halogeen en dat was 's zomers echt niet te harden.

Je kunt natuurlijk ook gewoon "warm" licht gebruiken en ergens een gat in de muur maken voor een airco met een baffle. https://www.gearslutz.com/board/stu...43058-hvac-baffle-box-construction-plans.html

edit: als je van tape-echo gearlust verlost wil worden: de tape blijft continu draaien dus je hoort in jouw ruimte continu het geluid van die motor, en tape slijt. Alleen daarom al genoeg reden om even bij Strymon te kijken.
 
Het nadeel van LED (en ik weet wel iets, als lichtman zijnde) is dat het plat licht is. Het is slechts een deel van de bandbreedte van het gehele spectrum. Daardoor kan het best vermoeiend werken. Het buigt zich niet echt om iets heen, dat wat iets met een gloeidraad wel doet.
 
Ventilatie lukt niet hier. Er naast is de veranda. Enkel glas, oostkant. Green house effect, vreselijk.
Ik wil hier weg :)
Mijn ouders hebben gloednieuw huis, leds. Zelfde als ik besteld heb, vrees ik.
Trekt op niks wat daar hangt. Ik zit steeds in zo n led te kijken, verblind en dan denk ik ' bah wat een rotlicht'
Ik ga anders proberen om 2 op 3 lampen led te doen. En anders, weg met led. Levering een vd dagen.
Klopt het dat led licht dingen aantast? Verkleurt? Indien ja: dan komen ze er niet in. Dat verkleuren vd muurbekleding is te gek voor woorden. Space echo zal dat beamen.

Ik heb een vreselijke hekel aan xenon en leds op autos. Ben er erg gevoelig aan. Ik vervloek ze al talloze jaren. Fijn in de file als elk op zijn rem staat met mistlicht aan he. Maar ik wijk af
 
zo ziet de hel er uit. Eerste wat ik deed was de TR8 op minimum lichtsterkte en de groene rand zwart stiften. En die andere aira dingen komen er niet in :)
 
Ik had ook zo'n gevoel. Vooral overkill, zeg maar. Ik mis eigenlijk de strobo nog... Dan zou het compleet zijn!
 
Ik heb als bijverlichting wat knijp-LED-spotjes van IKEA. Voordeel is dat ik die op de plek kan zetten waar ik wil, ben ik wel blij mee. Zo heb ik altijd licht op een bedieningspaneel waar ik mee bezig ben.
 
al zoiets van 8 jaar master leds van philips 40D 25D 2700 K . peper duur maar nooit spijt van gehad. waren een paar jaar terug nog 39,50 .. nu kan je ze kopen voor 15 euro.
spaarlampen doen het niet voor mij. krijg ik vermoeide ogen van. net of ze knipperen zoals TL buizen.
 
Ik denk eraan een prikkabel led set te kopen. Zeg maar een soort kerstboomverlichting maar dan wel met enkel witte ledjes. Het wordt een systeempje van 20m kabel met 30 1watts lampjes. Is dat een slim idee of juist helemaal niks? Gaat toch weer even 100 eurootjes kosten om dat netjes uit te proberen dus ik hoop hier wat ervaringsdeskundige reakties te krijgen voordat ik eraan begin.
 
Ventilatie? Da heb je toch nie nodig man
 
ik ga vermoedelijk verhuizen of mijn vrouw uitkopen, dus de huidige situatie is plots tijdelijk.
Ik heb dus van die led spots gekocht op ebay. Heb er 2 omhoog gericht ipv de halogeentjes (die omlaag gericht waren)
resultaat is best ok. Maar ze zijn feller. Ik heb ze omhoog greicht omdat ik er absoluut niet wil inkijken, wat geen bezwaar is met de oude halogeen. Ik heb trouwens nog 2 halogeen hangen om de 'sfeer / kleur) - ook omdat ik niet wil riskeren dat de led sommige dingen aan de muur verkleiuren (las dat ergens) - dus daar belicht ik met halogeen.

http://www.benl.ebay.be/itm/371468864955?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
 
Back
Top