Iemand een verlichting tip voor mijn hok?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.688
Locatie
Streek rond Herentals - België
67mtz4.jpg


Ik heb maar 2 lichtpunten. Ik gebruik momenteel de rode hanger (spaarlamp) als verlichting boven de desktop en de halogeenlampjes aan de overspanning boven de gear. Dat geeft mooi licht maar is al snel te warm hier binnen. Ik heb een slecht vooroordeel tov led omdat dit naar mijn gevoel vaak ofwel fel, ofwel minimaal, maar vooral vaak lelijk licht is.
Hoe verlichten jullie de ruimte? Ik heb geen zin om 't hier groots aan te pakken, ga geen elektrische werken uitvoeren.
Dank voor de tip(s) bij voorbaat :eureka:

Trouwens oude foto…
 
ik heb twee van die goedkope philips multicolour-ledbollen gescoord voor een tientje het stuk bij de mediamarkt. Leg je achter je gear, instant atmosphere. En worden niet warm.
 
ik heb de led strips van ikea met die "afstandsbediening" en ook zo'n zwarte led "bol" die kleuren kan veranderen, lelijk licht, ik gebruik 't nooit.
ik denk dat het woord 'te koud licht' is. Ben erg tuk op de gloed/ sfeer / kleur vd halogeen, enkel die gevoelswarmte… Is denk ik momenteel 4 keer 50 watt en is niet aangenaam na een paar uur.

Ik erger me ook rot als je op vakantie uit eten wil en ze steken de spaarlampen aan op de terrassen met dat vreselijk wit licht, snelste manier om me te doen verder lopen.
 
LED is het antwoord. Tegenwoordig in vele soorten te koop, ook best fel en 'warm wit'. Zelfs in de vorm van de halogeen lampjes die je al boven je racks hebt hangen, dus dat ophang systeem kun je blijven gebruiken. Tis soms wel even zoeken, niet in elke winkel hebben ze evenveel keus. Zie bv hier.
De voordelen zijn je ongetwijfeld bekend; ze gebruiken weinig stroom, geven nauwelijks warmte af en gaan heel lang mee. De afgelopen jaren heb ik bijna alle lampen in mn studio naar LEDs omgezet, en na wat experimenten ben ik 100% tevreden.
 
PS de warmte in je hok komt warschijnlijk ook voor een belangrijk deel van je apparatuur zelf ;-)
 
Ik heb wat phillips leds besteld op feebay. Kleur 2200 of zoiets

Eens kijken wat dat doet. Wordt vervolgd :walker:
 
67mtz4.jpg


Ik heb maar 2 lichtpunten. Ik gebruik momenteel de rode hanger (spaarlamp) als verlichting boven de desktop en de halogeenlampjes aan de overspanning boven de gear. Dat geeft mooi licht maar is al snel te warm hier binnen. Ik heb een slecht vooroordeel tov led omdat dit naar mijn gevoel vaak ofwel fel, ofwel minimaal, maar vooral vaak lelijk licht is.
Hoe verlichten jullie de ruimte? Ik heb geen zin om 't hier groots aan te pakken, ga geen elektrische werken uitvoeren.
Dank voor de tip(s) bij voorbaat :eureka:

Trouwens oude foto…

leuk "hok;] alles mooi schuin
zou een rail erboven doen met van die 12 v spot halgeens die net niet inje rug schynen dan
:doei:
 
even fake als je space echo. ;)
Een vd redenen waarom ik niet veel foto's meer post. De combinatie skateboards en gear is altijd prijs, mensen gaan offtopic. Skateboard praatje slaan kan op Skullandbones forum of via PM
 
2 van die buigbare lampen of van die bureaulampen met van die veren eraan
Eentje links en eentje rechts
De peertjes kan je naar keuze erin draaien
Zou zo min mogelijk met transformatortjes werken, ben er niet zo'n fan van , ook niet met tl achtig
Misschien raar idee maar probeer zo min mogelijk storing op stroomnet te krijgen
Dat hebben gloeilampen dan weer minder, maar die worden wel weer warmer, alhoewel dat bij de nieuwe generatie ook weer meevalt

En aan die ondoorschijnende rode lampenkap heb je natuurlijk ook niet veel voor op je instalatie, maar misschien heb je die ergens anders voor bedoeld ( sorry offtopic, krijg je als je die ophangt natuurlijk, zijn daar ook fora voor ?)
 
Gewoon veel gear met veel leds, vooral de pitcheheel verlichting!

Nee, gein! Ik zou een rail met spots in de lucht hangen, zo dat ze op je gear schijnt, niet op je rug als je er voor staat. In je schaduw werken is erg kut. Als dat niet goed lukt, van schuin aan verlichten. Er zijn speciale spots met een 7 graden bundel. Mooi compact bundeltje licht op de plek die jij wilt.
 
Die rode is niet off topic ;) die verlicht mijn buro.
Ik heb leds van 2700k besteld voor boven de gear maar verwacht er niet veel van. Iemand schreef dat led je gear verkleurt?
 
Je bent weleens bij mij geweest, maar ik doe alles met max 10w lampjes. Geen LED en geen Spaarlampen, gewoon oude gloeilampen. Die gloeilampjes douw ik in oude lampjes die net zo oud dan wel niet ouder zijn dan mijn muziekspulletjes zelf. Ik heb ook 1x een led strip gekocht en daarna met veel liefde aan iemand anders gegeven ;)
 
Ja
Haha ik weet nog je reactie toen we de beatstep aanzette. "Aarrghhh"
 
Als ik naar je foto kijk, zie ik dat spotjes te dicht bij je muur hangen. Ik zou ze zo ophangen dat je het minste last hebt van schaduw van de andere keyboards en je zelf. een kleine verbetering is al te maken zonder de rail te verplaatsen. De positie van de lampjes iets verder van de muur en dan de spot een stukje naar de muur toe draaien. Zo, dat vooral de keyboards en de muur verlicht worden. Of, de rail iets verplaatsen.

Led verlichting is wel een stuk beter geworden dan het in het begin was (met uitzondering van wat je soms in de uitverkoop vind). In led licht kunnen bepaalde kleuren iets anders overkomen. Dat komt omdat het spectrum van zo een lamp net anders is. Dit is geen groot probleem voor thuis of in je studio.

We zijn in de tijd van de gloeilamp erg verslaaft geraakt aan geel licht. We zien het zelf niet meer tot dat je het terug ziet op een foto. Ik heb zelf een compromis gevonden door een ouderwetse lamp te gebruiken en in combinatie met 3 dimbare led spots van Philips op een rail,.en dit vinden mijn dimmers ook fijn. (de lampen dimmen niet helemaal gelijk). De ouderwetse lamp schijnt op de belangrijkste plek en de led spots op de muren en plafon.

Gloeilampen geven veel warmte af. Alle watt's die je gebruikt eindigen in warmte. Je PC is vermoedelijk de grootse warmtebron (en van ruis geluid)

Een lijstje met licht temperatuur:
Zonsopkomst: 2000K
Flame Gloeilamp: 2300K
Ongedimde gloeilamp: 2700K
Halogeenlamp: 3000K
TL 830: 3000K
Uur na zonsopkomst: 3500K
TL 840: 4000K
Gem. overdag: 5000K
Heldere blauw hemel: 6500K
 
Wat is de zomeravond kleur, dan is mijn rode auto op zijn mooist :)
 
Back
Top