Crumar Spirit

In 2008 kocht ik op MP een splinternieuwe Roland Juno 60 met JSQ 60
met dozen, manuals, enz, de set stond er 2 maanden op voor
500 euro, niemand kwam hoger met bieden dan 350 euro.
Alleen de Juno, gelet op staat, nieuw dus, en compleetheid zou nu 2000
euro opbrengen en wellicht nog meer, anders bedenk even wat er laatst voor
een "soortgelijke" TR-808 op MP betaald is, tegen de 4000 euro en die heb
ik hier naderhand nog gehad, die was helemaal niet zo mooi als beschreven of
volledig orgineel, batterijen waren ook nog eens over de bodemplaat uitgelopen.
In 2013 was het nog vrij eenvoudig om een Juno 60 voor 750 euro te kopen
heb er toen zat gehad en dan waren ze close to mint voor die prijs.

Dat van teruglopende prijzen valt mij in ieder geval (nog) niet op, andersom
nog altijd wel.

SQ-80 is een van de mooiste synths ooit gemaakt, vind ik logisch dat ze duur zullen worden.
 
Dat van teruglopende prijzen valt mij in ieder geval (nog) niet op.

Ik doel dan voornamelijk op de Synthex en Jupiter 8, die gingen voorig jaar nog voor zo'n kleine 7 K van de hand terwijl je een Synthex nu al (ik onlangs) voor 4500 en een JP 8 voor beneden de 6K kunt scoren.
Maar goed we dwalen af, het ging tenslotte over de Spirit.
Degene die deze vraaprijzen ervoor betaald moet nog maar afwachten of hij dat er ooit weer voor terug krijgt.
Ik denk dat de eigenaren een beetje te hoog hebben ingezet.
 
Beetje een hype die juno 60, goed klinkende synth met helaas te weinig mogelijkheden.
Juno 106 prijsstijging kan ik ook niet verklaren, klink niet zo mooi als de 6/60 en heeft ook bepaald geen goede reputatie met die rotte voicechips.

De 60 is een regelrechte hype,bij de 106 gaat het om de bass,deze synth moet je niet gebruiken voor de strings ofzo,met 1 vco zijn er tal van betere synths voor pads en strings, maar in unison of met de chorus heb je echt de dikste volle bassen,vraag eens aan Kevin Saunderson..
 
Beetje een hype die juno 60, goed klinkende synth met helaas te weinig mogelijkheden..

"Te weinig mogelijkheden" of niet, hij klinkt gewoon altijd goed. Daar zit em de kneep.
Hij is ook slecht stuk te krijgen, ook wat waard.

*edit
Geen hype!
 
Anderhalf jaar terug stond er ook 1 in A'dam te koop.. toen minder dan 3000 dacht ik.. misschien is het dezelfde wel.
Ik vind het wel interessante gear maar de prijzen worden steeds minder interessant.. mede door de komst van ander interessant spul idd.. maar had dan toch liever 3000 aan een CS60 uitgegeven.. maar ben ook meer een poly liefhebber :)

altyd wel dikk geweest ..meer dan een sh 5 ofso ,.. wastgeen dco ook


klonk ook nie moog waren de ..comments
steeds vette freak bak ,schien leuker dan synton ;]]]
solly ']
 
Minimoog D, Odyssey mk2, ProOne, Syrinx, SH5, OSCar hebben allemaal al mijn nederige crib verlaten, toch heeft de OSCar de meeste indruk bij mij achter gelaten.
Spirit komt qua specs (en sound) het dicht bij de Syrinx en alhoewel wijlen Bob Moog hem mede ontwikkeld heeft en door sommigen als ongekroonde opvolger van de Minimoog wordt gezien heeft hij er totaal niets mee van doen.
Een oplage van maar 100 kan dan ook als mislukt project worden beschouwt!
Zeer interessant voor de verzamelaar maar als muziekinstrument voegt hij weinig toe aan de mono's die hem voor zijn gegaan.
 
Ik heb hem nooit bespeeld, maar heb het qua ontwerp altijd een eigenzinnig instrument gevonden. Zoals de Yamaha CS-30, die ik wel heb gehad. Ik denk ook dat schaarste de prijzen blijft opdrijven. Er komen ook meer liefhebbers bij die bereid zijn ervoor te betalen.
 
Ik heb hem nooit bespeeld, maar heb het qua ontwerp altijd een eigenzinnig instrument gevonden.

Ik jammer genoeg ook niet, je kunt wel aparte dingen mee doen.
Zou hem wel willen maar deze astronomische bedragen betaal ik er zeker niet voor, ook al hebben ze een servicebeurt gehad ;)
 
Hij lijkt me wel interessant, zou hem graag eens uitproberen
Qua geld is het altijd een beetje de ene verkopen om de ander te kunnen aanschaffen
Alleen de bedragen waarmee dat gebeurd zijn steeds gegroeid vooralsnog
 
Qua geld is het altijd een beetje de ene verkopen om de ander te kunnen aanschaffen

Dat is bij mij gelukkig (nog) niet het geval, bij mij is het eerder een questie van plaats gebrek.
Als ik wat anders wil zal er ook iets uitmoeten, wil het nog wel bespeelbaar (op een fatsoenlijke manier bij kunnen zonder op een keukentrap te hoeven staan) houden, heb wel eens studio'$ gezien waar de synths net onder het plafont hingen :?
 
Dat is bij mij gelukkig (nog) niet het geval, bij mij is het eerder een questie van plaats gebrek.
Als ik wat anders wil zal er ook iets uitmoeten, wil het nog wel bespeelbaar (op een fatsoenlijke manier bij kunnen zonder op een keukentrap te hoeven staan) houden, heb wel eens studio'$ gezien waar de synths net onder het plafont hingen :?

Je hoeft toch niet alles per se ready bespeelbaar te hebben.. Ik heb een redelijk deel van mn spul in een andere kamer
staan, die je zo kunt pakken/wisselen..
 
Je hoeft toch niet alles per se ready bespeelbaar te hebben.. Ik heb een redelijk deel van mn spul in een andere kamer
staan, die je zo kunt pakken/wisselen..

Idem hier.....in de woonkamer staat ook het nodige. Maar ook daar zit een grens aan natuurlijk :)

Ik heb al een paar jaar geen behoefte meer aan nieuwe synths. Er is altijd wel iets dat je wil uitproberen, maar het houdt een keer op.

Is die Spirit nu al verkocht eigenlijk? :D
 
Je hoeft toch niet alles per se ready bespeelbaar te hebben.. Ik heb een redelijk deel van mn spul in een andere kamer
staan, die je zo kunt pakken/wisselen..

Ik had mijn synths vroeger ook in de woonkamer staan, maar vind het niet echt gezellig voor de sfeer van het interieur.
Nu staan ze langs één muur (zoals te zien is op de foto's die ik j.l. gepost heb in de threat mijn crib/studio) in een slaapkamer van 3,4x2.2 mtr.
Ik wil direct "acces" tot mijn synths hebben, en zoals jullie wel weten speel ik hoofdzakelijk Jarre en in sommige songs gebruik ik/hij minstens 10 synths tegelijkertijd, anders lijkt het nergens op :?
Meer synths aanschaffen is dus een probleem omdat ik ze niet ze in een andere ruimte wil zetten als opslag, daar begin ik niet aan ook al ben ik capitaal krachtig genoeg.
Enough is enough, kinderen (onlangs een trompet voor mijn jongste zoon moeten kopen, zie foto threat "welk instrument" in algemene discussie) en vrouwen kosten ook het één en ander ;)

Idem hier.....in de woonkamer staat ook het nodige. Maar ook daar zit een grens aan natuurlijk :)

Ik heb al een paar jaar geen behoefte meer aan nieuwe synths. Er is altijd wel iets dat je wil uitproberen, maar het houdt een keer op.

Is die Spirit nu al verkocht eigenlijk? :D

Er waren er 2 :?
Eén buiten het forum om (die was na een paar dagen al verwijdert van MP) de andere van member Timbo is 150 euro gezakt in prijs en volgens mij nog beschikbaar, maar met 3500 euro nog een aardig bedrag.
Wil hem wel een voorstel doen van 2200 euro, maar ik denk dat hij dat niet amusant gaat vinden, dus laat ik het er maar bij zitten.
Denk dat het met dit soort prijzen moeilijk wordt om een koper te vinden zoals ik destijds al met mijn roze Syrinx heb ondervonden =(
 
Laatst gewijzigd:
Hmm, mijn vrouw levert juist op. Zou er bijna nog eentje bij nemen..
 
Back
Top