Crumar Spirit

DigiLoog

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2009
Berichten
4.855
Locatie
Ergens op een pcb
Voor de liefhebber met een goed gevulde portemonnee staan er toevallig (zouden ze het afgesproken hebben ;)) 2 Crumar Spirits op MP.
 
Laatst gewijzigd:
Anderhalf jaar terug stond er ook 1 in A'dam te koop.. toen minder dan 3000 dacht ik.. misschien is het dezelfde wel.
Ik vind het wel interessante gear maar de prijzen worden steeds minder interessant.. mede door de komst van ander interessant spul idd.. maar had dan toch liever 3000 aan een CS60 uitgegeven.. maar ben ook meer een poly liefhebber :)
 
heb er 1tje gehad,gekocht,1 dag ,snel terug verzonden,wat een tegenvaller zeg,onbruikbaar ook die adsr's zijn onmogelijk af te regelen,ik had deze opmerking al gelezen maar ik wist niet dat het zo erg is.
 
Ik heb die van mij 10 jaar geleden verkocht ik weet waar ik het over heb.

Dat was volgens mij zelfs al eerder als ik me niet vergis :) Hij staat hier nog steeds en is niet te koop in ieder geval. Qua hardware (knoppen / schuiven) heb ik het inderdaad wel eens beter gezien, maar om het nou als onbruikbaar te bestempelen....nou ja, ieder z'n meug.

Je kunt er echt wel aparte dingen uit halen maar ik ben het er wel mee eens dat je voor dit soort bedragen hele andere mooie dingen (nieuw) kunt kopen. Dat er twee tegelijk staan op MP is wel erg frappant ja.
 
Dat was volgens mij zelfs al eerder als ik me niet vergis :) Hij staat hier nog steeds en is niet te koop in ieder geval. Qua hardware (knoppen / schuiven) heb ik het inderdaad wel eens beter gezien, maar om het nou als onbruikbaar te bestempelen....nou ja, ieder z'n meug.

Je kunt er echt wel aparte dingen uit halen maar ik ben het er wel mee eens dat je voor dit soort bedragen hele andere mooie dingen (nieuw) kunt kopen. Dat er twee tegelijk staan op MP is wel erg frappant ja.

2004 volgens mij heb jij hem overgenomen.
Ik zeg niet dat het niks is, alleen dat je voor dit bedrag heel veel ander leuk nieuw (modular) spul kan kopen. Ik heb hem volgens mij voor iets van 1300 verkocht des tijds.
 
Ik heb hem volgens mij voor iets van 1300 verkocht des tijds.

Ik denk dat Hooihuis je daar nog steeds dankbaar voor is ;)
Hij heeft in 2008 mijn pro-one overgenomen voor 700 euro en die is inmiddels ook al flink in prijs gestegen.
Die Hooihuis weet wel wat hij koopt en wordt nog slapend rijk :engel:
 
Slecht te regelen ADSR's door slechte pots/sliders of slecht circuit erachter? Ik dacht dat Bob Moog deze mee ontworpen had, en die kon ten tijde van de Mini al chirurgisch precieze ADSD's ontwerpen dus dit verbaast me. Zelf nooit een Spirit bespeeld. Van Crumar heb ik enkel de Performer gehad.
 
Ik denk dat Hooihuis je daar nog steeds dankbaar voor is ;)
Hij heeft in 2008 mijn pro-one overgenomen voor 700 euro en die is inmiddels ook al flink in prijs gestegen.
Die Hooihuis weet wel wat hij koopt en wordt nog slapend rijk :engel:

Wat is rijk?
Het gaat toch gewoon om lol hebben met instrumenten?
 
Zijn alle crumar-producten even kwetsbaar als een ds-1 of ds-2?
 
Ik zeg niet dat het niks is, alleen dat je voor dit bedrag heel veel ander leuk nieuw (modular) spul kan kopen.

Nee dat zei je ook niet, ik reageerde meer op egres die de Spirit onbruikbaar noemde (wat op zichzelf natuurlijk mag; ieder zijn mening). Ik ben nog steeds blij met die bak en ik heb hem nooit gekocht met de gedachte dat hij meer waard ging worden. Was ik toen ook helemaal niet mee bezig.

En rijk ben ik zeker niet maar ik heb wel leuke synths, vind ik zelf dan :) Toch blijf ik van mening dat talent 1.000 x belangrijker is dan welke dure synth je ook in je takken hebt. Je kunt met afgeschreven digitale speeltjes die bijna niets kosten te gekke shit maken als je dat in je vingers hebt.

Overigens zal mijn Spirit wel een keer een goede service beurt nodig hebben (pots schoonmaken / vervangen en misschien 1 of 2 niet zichtbare mods).
 
Heb er 1tje gehad wat een tegenvaller zeg.


Daar zijn de meningen dus verdeelt over, hij kan te gek klinken en je hebt behoorlijk wat modulatie mogelijkheden.
Ik zou hem wel willen, maar 2K is wel het max dat ik er aan uit zou geven.


Wat is rijk?
Het gaat toch gewoon om lol hebben met instrumenten?


Daar kan ik je geen ongelijk in geven, geld maakt niet gelukkig.
Maar geen geld kan je wel ongelukkig maken.
Met vintage synths is het net als in de huizenmarkt, wie vroeg is ingestapt heeft zijn inleg zien verdubbelen.
De prijzen zijn inmiddels zo hoog dat ik niet geloof dat ze nog verder zullen stijgen, wie nu instapt en (te)veel voor een vintage betaald moet nog maar zien of hij ooit zijn aankoop bedrag terug krijgt want de nieuwe generatie denkt heel anders over vintage dan wij.
Natuurlijk gaat het om het plezier wat je aan een instrument beleeft, maar het is toch maar mooi meegenomen dat je niet hoeft af te schrijven en er zelfs winst op maakt.
Zo is het bij velen van ons gegaan.
 
wie nu instapt en (te)veel voor een vintage betaald moet nog maar zien of hij ooit zijn aankoop bedrag terug krijgt want de nieuwe generatie denkt heel anders over vintage dan wij.

idd,je weet gewoon niet of je het nog kwijtkan later ondanks de prijzen die blijven stijgen en erop geplakt worden.

ook een reden denk ik waarom er plots zeldzame dingen hier en daar opduiken,mensen denken op dezelfde manier,nu nog snel die crumar wegdoen goed hoog omdat het later misschien onmogelijk wordt.
 
De afgelopen 10 jaar zijn de prijzen flink gestegen, maar eens houd het op John.
Er zullen ongetwijfeld altijd een paar mensen op de "globe" zijn die goed in de slappe was zitten en die er elk bedrag voor over hebben om te krijgen wat hun hartje begeert.
Maar het gros zal die atronomische bedragen die tegenwoordig gevraagt worden niet gaan betalen.
De meeste vintage synths hebben hun max wel bereikt en er zijn er al bij die lichtelijk dalen.
Ik voorzie nog een prijs stijging in bepaalde digitale vintage synths zoals de JD-800, daarom heb ik er nu (weer) één gekocht en natuurlijk aan het plezier dat ik er in al die tijd aan zal beleven :engel:
Niets nieuws voor jou want die heb jij toch ook ;)
 
Wat ik al zei, ik dacht 20 jaar geleden al "hoger kan niet" en
inderdaad had je toen of vintage of een rompler, makkelijke keuze.
Nu zijn er wel meer leuke dingen te koop vaak voor stukken minder
dan die ouwe hokken dus dat zou een serieuze "bedreiging" kunnen zijn,
al zie ik een goeie Juno 106, Polysix tegen de 1000 euro verkocht worden dus
ja ik weet niet, Juno 60 niet heel lang geleden 350-400 euro moeilijk te verkopen,
nu x 3-4 vrij snel weg en dat in een paar jaar, het blijft gokken.
 
Wat ik al zei, ik dacht 20 jaar geleden al "hoger kan niet" en
inderdaad had je toen of vintage of een rompler, makkelijke keuze.
Nu zijn er wel meer leuke dingen te koop vaak voor stukken minder
dan die ouwe hokken dus dat zou een serieuze "bedreiging" kunnen zijn,
al zie ik een goeie Juno 106, Polysix tegen de 1000 euro verkocht worden dus
ja ik weet niet, Juno 60 niet heel lang geleden 350-400 euro moeilijk te verkopen,
nu x 3-4 vrij snel weg en dat in een paar jaar, het blijft gokken.



400E voor een Juno60, dat is echt wel +10 jaar geleden.. Toch niet echt recent.
Ik geloof er niet in dat er een soort 'omslag' komt. Dit zie je ook niet bij andere dingen
die classic zijn zoals auto's e.d. Zolang er schaarste is, zal de prijs omhoog gaan.
Wel denk ik dat het op een gegeven moment echt grof bieden wordt om iets te vinden..
 
Beetje een hype die juno 60, goed klinkende synth met helaas te weinig mogelijkheden.
Juno 106 prijsstijging kan ik ook niet verklaren, klink niet zo mooi als de 6/60 en heeft ook bepaald geen goede reputatie met die rotte voicechips.
Zoals mijn bol heeft voorspeld ;) worden de " runner ups" de JD-800 en ESQ1/SQ80 omdat het zeer unieke synths zijn waar de vraag in de near future naar zal gaan stijgen.
 
Back
Top