Chapel of Ghouls - video Claudius aka ChemicalXposure

chemicalxposure

The Only Constant Is Chan
Lid sinds
23 januari 2010
Berichten
383
Locatie
Leiderdorp
Sinds ik pas de laatste paar weken echt actief ben op synthforum, en ik sinds een jaar weer actief aant produceren ben geslagen , wou ik graag deze track met jullie delen, erg benieuwd naar de feedback... hij staat al n paar maanden op youtube, maar alleen mn eigen maten luisteren ernaar geloofn ik :D lol

De track is wel duister...en zeker niet voor iedereen weggelegd... geinspireerd door mn andere * nu beindigde* hobby, Ghosthunten...
Eigenlijk valt t naar mijn ID onder Chillstep, alleen ist "chill" niet t goede woord
(Darkstep zou t nieuw gengre moeten zijn)

Enjoy listening, seeing forward to ur feedback :)


http://youtu.be/cPqJifWEyuM



Gear used : Arturia Minibrute, Waldorf Blowfeld, Dave Smith Mopho, Korg Ms2000, Korg Chaos Padd Quad...and a Dark Twisted Mind
 
Het introsfeertje is zeker top. De beats vind ik een beetje te prominent, vooral die kale snare. De drums lijken ook behoorlijk weggedrukt te worden hier en daar.

Ah, op 3 minuten wordt het wel een stuk dikker. :) Vanaf daar drukken de beats af en toe de rest helemaal weg. De compressie maakt er een eigen feestje van. Het effect dat dat geeft vind ik niet lekker om naar te luisteren, de boel gewoon een stuk zachter zetten zou al wat schelen. Het sfeertje en de sounds trek ik verder wel.

Na een minuut of acht heb ik het overigens wel gehoord. De belletjes aan het einde vind ik wel cool.
 
Sowiso ten eerste thnx voort luisteren en analiseren:)

Oke compressie probs dus.....

Ik ga t hele zootje binnenkort maar weers opensnijden op de operatietafel....
Kheb nu ook wat hardware compressie ter beschikking, ipv software...
Afmixen / masteren is niet mn sterkste kant, maar ben er veel mee aant oefenen,
T wegdrukkende geluid hoor ik hier idd iets, das ook iets wat er niet in thuishoort...t viel me hier in mn studio niet zo erg op, heb t op veel installaties gehoord maar dit moet ik dan maar eens wat extra aand8 geven)
De beats op de voorgrond heb k wel express gedaan, maar das denk ik een kwestie van smaak
Kga ff kijken of en hoe ik de constructie ff een paar minuten kan inkorten zonder dat t raar klinkt..
Ws zal afmixenenen EQ& met hardware compressors (en de skills die k de afgelopen maanden heb opgedaan) wel wat helpen...
En tis altijd goed om iemand anders mening /tips/etc te horen, zelf hoor je t niet meer neutraal, een subjectief oordeel s zeker bruikbaar.. :)
 
Graag meer commentaar advies, tips... of je kit vind of dope, maakt niet uit, graag een eerlijke ongezputen mening
Hoe meer tips en advies hoe meer ik hier kan leren, dat is de reden why ik t post hiezo
Of je t origineel vind of afgezaagd, duister of.. dat t de plank misslaat, zeg wat je wel en niet bevalt, en aub hoe t beter kan, :)

Alleen zo kan ik goed vooruitgaan en hier telkens betere tracks neerzetten, alvast bedankt en brand maar los :)

Cheers :D
,
 
Hey, thnx voort luisteren :)

Ja creepy... das idd wat ik wou overbrengen....kheb n x aantal jaar aan "ghosthunting" gedaan... en als er iets wel zwaar creeped out is is dst t wel...mja t geeft n enorme adrenaline kick en alles wat duister en mysterieus is spreekt me enorm aan. Later moest ik door peroonlijke omstandigheden stoppen met mn "hobby"...
Dit nr was als "afsluiter" bedoeld daarvan... alle melodieën etc zijn zelf gemaakt, alleen de gesproken vocal en sound fx's in de break heb ik van internet "geleend" :p

Tis idd aan de lange kant, khad m nu denk ik korter gemaakt *wat ik mss nog wel gs doen want de mix is ook niet bepaald perfect*
Ik ben helaas ook doof geworden aan 1 kant *letsel met vechtsport, geen gehoor masr wel zware tinnitus erbij* dus afmixen is een zware pain in the ass voor me, maar fakkit... laat me niet stoppen , juist dit laat me doorgaan, en zeker ask veel opbouwende kritiek krijg. Tis wat ongezouten kritek, maar daar vraag ik ook om....en daar heb k wat aan.. anders vorderen mn skilzz nooit

En ja deze track js eigenlijk bedoeld om lkkr op de bank te space.... sn om de gezellige sfeer even de kamernuit te resoneren :D

Thnx voor je commentaar :) , mocht je mss tips of iedeeën hebben over de mix dan hoor ik die graag van je

Grtzz Claudius
 
Ach...maakt niet uit, asnog bedankt...

Altijd leuk om te horen dat de "vertaalde emotie" goed overkomt via muziek....

Fijne avond nog maat !!:)
 
Begint een beetje te hard man teveel compressie op die beat,
muziek zit in je midden
Geef je andere hobby's niet te snel op!

Je zit op de stoel!
 
T compressie verhaal snap ik... heb t nr een tijdje laten leggen en hoor zelf nu ook dst ik t nu zeker anders zou doen...
Maar "geef je andere hobbies niet te snel op" :D hahaha wast zo erg !?:D

Maar als je dit leest, als je wilt...noem ( op de compressie na) ff de plus en minpunten op als je wilt
Zo kenk wat leren - sowiso thnx voort luisteren
Gr Claudius ")
 
Laatst gewijzigd:
Hmm.... Ik vind het wel een geestig nummer! :D

Ik denk dat het qua mix allemaal best wel mee valt.

Ik ben het eens met wat al gezegd is: de compressie. Ook op die kick. Als je die iets minder doet waardoor er meer laag van de kick te horen is dan kom je denk ik al een heel eind.

Zo te horen mag het geheel inderdaad wat zachter. Het lijkt nu ook dat er een compressor op het geheel staat waardoor sommige sounds ten opzichte van andere (drums) ineens harder en zachter worden. Dat zou ik sowieso weglaten.

Goeie track, mag iets korter maar hoeft niet per sé. Het is eindelijk weer eens een track wat een verhaal vertelt en dat is ook wel eens fijn tussen alle muziek die voornamelijk bestaat uit veel losse kreten na elkaar.
 
ik hou wel van deze kleur zwart :okdan:
maar ik vind het ook bij vlagen saai, dan weet ik dat ik moet wachten op iets nieuws
ik zou bijna willen dat alle nieuwe elementen er twee keer snel in komen
dan wordt de track ook meteen wat behapbaarder qua lengte
en ja, iets minder compressie graag
 
Back
Top