Roger Linn Adrenalinn

adrenalinn.gif


Roger Linn strikes again...voor 395 US dollar krijg je het volgende:

* een groove filter met filter sequences, beat-synced modulatie en delay en filter processing

* klassieke envelope triggered filter

* Amp modelling

meer info:

http://www.rogerlinndesign.com/products/adrenalinn.shtml

Olaf
 
Last edited by a moderator:
shit man, ziet er strak uit. zal ongetwijfeld ook wel strak klinken.
 
Voor gitaristen..

Voor gitaristen..

Was dit bakje niet voor gitaristen bedoeld.. gezien de 'stompbox' uitvoering.

Ach ja.. wat werd er in 1983 ook alweer op de markt gebracht.. ook voor gitaristen.. hehe :p
 
na ik ben er niet kapot van..
ik zou ook wel eens de "droge" voorbeelden willen horen..
 
Nee, volgens mij is dat zeker wel 'n leuk apparaatje. Als je in die video's kijkt wat ie allemaal met gitaar doet is het niet moeilijk te bedenken wat voor brute dingen je d'r in de studio allemaal mee zou kunnen doen.
 
idd, gitaar spelen is nog nooit zo makkelijk geweest 8)
 
Origineel geplaatst door EDP
na ik ben er niet kapot van..
ik zou ook wel eens de "droge" voorbeelden willen horen..
nou ik vond hem zwaar vet !!

ik had iig nog nooit dergelijk demo's gehoord

maar ja wie ben ik :-P
 
Inmiddels is er Adrenalinn versie III
http://www.rogerlinndesign.com/

If you're familiar with AdrenaLinn II, here's what's new:

40 amp models, all enhanced for accuracy, presence and improved tube saturation
Stereo reverb
Compression
Tuner
User presets increased to 200 & filled with great new sounds. (For details, download our Preset & Drumbeat Listing.)
User drumbeats increased to 200 & filled with great new beats. (For details, download our Preset & Drumbeat Listing.)
Right foot switch is now named EFFECT and may be assigned per-preset to enable any specific effect or combination. Functions of both foot switches may be reassigned.
Greatly enhanced MIDI pedalboard control: up to 10 MIDI footswitches and 2 MIDI expression pedals may be assigned to control nearly all internal settings and commands
A variable Amp Drive Boost has been added, actuated by panel or MIDI foot switches
Stereo width of modulation effects and delay are now adjustable
Envelope attack & delay times are now adjustable for random filter & random tremolo effects
Four new Modulation Effects are added: Auto Pan, Wah Pedal, Fixed Filter and Sci-Fi
Simple guitar amp distortion now exists for drumbeats, independent of guitar amp models
Internal drums may be triggered from MIDI
Variable- frequency lowpass filters have been added to output of amp models, delay & drumbeats
Improved drum sounds
Noise gate is improved to be virtually unnoticeable
And much, much more (Download the manual for details.)
 
Blijft een geinig bakkie. :)
 
Welke effecten kunnen dit ook?

Welke effecten kunnen dit ook?

En dan bedoel ik met name die arpeggio-sequence en die beat-gestuurde modulaties en tremolo's etc.
Kijk, ik vind dit absoluut wel een cool ding, maar, ik zit niet te wachten op nog weer een drumbox en nog weer een amp-modeller. Ik zoek eigenlijk meer iets wat in combinatie met m'n RM1x en bijvoorbeeld een Line6 POD tot hetzelfde kan komen.
De Line6 zorgt dan voor de amp-modelling en effecten, de RM1x voor de drum en aanvullende pads, etc. Dus eigenlijk heb ik dan nog een aanvullend apparaat nodig voor het arpeggiating en alle andere sequencing van het gitaarsignaal.

Wie weet welk apparaat dat kan doen?

Graag reactie.

Groeten,
Pjeut.
 
Een Evolver van Davie Smith, dus....

Een Evolver van Davie Smith, dus....

Maar, dat ding is dan weer zo verrekte duur in verhouding tot een adrenalinn.
En doet zo'n Evolver wel wat de Adrenalinn doet; namelijk het opdelen van het gitaarsignaal en daar een arpeggiator op loslaten, het beat-gestuurd herpitchen van het signaal, en het beat-gestuurd modulaten van het gitaarsignaal?


Wat is trouwens de hedendaagse 2-de handsprijs voor de eerste versie van die Evolver. Zijn er trouwens inmiddels meer versies?

Ik hoor wel.

Pjeut.
 
Ik ben na jaren weer blije bezitter van een adrenalinn...
welke andere kastjes komen in aanmerking voor zoiets? hhhm de filtersequencer van mfb? of klus iets modulairs in elkaar met cv aansturing door een analoge sequencer... wel kostbaar. of ga het in de softwarehoek zoeken. daar zijn veel geschikte vst's te vinden die zoiets kunnen. als je het in combi met een rmx1 wilt gebruiken kun je ook een midi aanstuurbaar filter opzoeken, denk aan een peavey spectrum, akai mfc42, sherman of electrix filterfactory... betere filters en hands-on control! maar even snel een preset sequencetje pakken voor een ge-improviseerde liveset zit er dan niet in. daar is dan de adrenalinn echt te gek voor! daarom heb ik voor hands-on control mn adrenallinn voor een van mn andere (wel) analoge filters hangen. KILLER!
 
Back
Top