marcmarc
Ouwe rot
@dreamer:
"Eh nee, SynthEdit compiled C/C++ code naar VST. "
Gezien het gebruik van librariers vanuit C/C++ noem ik dat scripting --> het is loodzwaar.
Een voorbeeld dat weliswaar weinig met muziek te maken heeft maar goed het probleem weergeeft:
C++ library routine om PWM motoren te sturen: een heel hoop gedoe om te declaren en bepaalde waarden uit te geven die begrijpbaar voor PWM motoren zijn. Als je zelf de variabelen aanmaakt en een simpele omrekenroutine , dan kan je die hele zaak (van hondereden regels) wegflikkeren en loopt het als een zonnetje.
Dat hele C++ met z'n idioot meegelinkte overhead is kut. Dat is wat programmeurs lui maakt: niet in staat om zelf basiscode te schrijven voor op zich simpele handelingen. Er onstaat een taaltje dat onbegrijpelijk is voor hen die meer rudimenteir denken omdat er een scala aan routines wordt aangeroepen die het systeem zwaar belasten met onzin (volstrekt overbodige programmeerregels).
"Eh nee, SynthEdit compiled C/C++ code naar VST. "
Gezien het gebruik van librariers vanuit C/C++ noem ik dat scripting --> het is loodzwaar.
Een voorbeeld dat weliswaar weinig met muziek te maken heeft maar goed het probleem weergeeft:
C++ library routine om PWM motoren te sturen: een heel hoop gedoe om te declaren en bepaalde waarden uit te geven die begrijpbaar voor PWM motoren zijn. Als je zelf de variabelen aanmaakt en een simpele omrekenroutine , dan kan je die hele zaak (van hondereden regels) wegflikkeren en loopt het als een zonnetje.
Dat hele C++ met z'n idioot meegelinkte overhead is kut. Dat is wat programmeurs lui maakt: niet in staat om zelf basiscode te schrijven voor op zich simpele handelingen. Er onstaat een taaltje dat onbegrijpelijk is voor hen die meer rudimenteir denken omdat er een scala aan routines wordt aangeroepen die het systeem zwaar belasten met onzin (volstrekt overbodige programmeerregels).