Penguin Synth 3.8D

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Hoi Allemaal.

Na een lange tijd bouwen is hij dan toch klaar
De PenguinSynth 3.8D
Peng001.jpg


Hier de Sound Demos
http://www.stardust-audio.com/Down/SweetVoila-PenguinDemo.mp3
http://www.stardust-audio.com/Down/SoundemoMix2.mp3
http://www.stardust-audio.com/Down/SoundemoMix1.mp3

Deze gratis Vst klinkt goed en heeft veel modulatie mogenlijkheden
Peng002.jpg


De Dubble oscilatoren zijn in te stellen op verschillende soorten
waaronder Overdrive,FM,FMb,Harmonic,Split en Fade

De Oscilatoren Gebruiken een combinatie van 2 Golfvormen
Om zo een breeder palet aan klanken te maaken
Doormiddle van WavMod & Phase kan je ze verder vervormen
ook kan je ze filteren of crushen voordat de klank verdergaat naar de filters

De Synth is gratis te downloaden op mijn webpage http://www.stardust-audio.com/Stuff.html
 
Voor iets met 'Penguin' in de naam had ik toch eigenlijk wel verwacht dat ie op Linux zou draaien ;)

Wel tof gedaan hoor, waar heb je het in gebouwd?
 
Ik kan geen VST's draaien, maar dat weerhoud me niet op opmerkingen over de interface te maken... Er staan twee spelfouten in:

Bij "Global" staat "ReTriger", zou "ReTrigger" moeten zijn.
Bij Mod2Wheel staat 2x "Destonation", Zou "Destination" moeten zijn.

Ziet er verder leuk uit, knap gemaakt!
 
Ok, ff mee gespeeld maar werkt niet echt soepel met wine/linux (load is ook echt ziekelijk hoog met sommige patches).

Verder best toffe sounds uit te krijgen :)
 
Ja de synth is wat zwaar op de cpu, maar dat komt door dat hij complex inelkaar zit.
Vooral bij het gebruik van hogere frq in het modulatie systeem.
en als je de osc1/2 als source gebruikt voor modulatie door de feedback draait hij dan dubbel.

Maar synths van synthedit zijn altijd al zwaarder geweest.
eigenlijk zijn alle modules kleine vst's
Ik heb zelf een module geprogrammeerd voor FM modulatie.
De eerste FM mode gebruikt deze die is al wat zwaarder.

Ik kon hier op mijn laptop ongeveer 3 a 4 plugins draaien tegelijk.(met asio 4 all)
Ik ga er van uit dat als je sierues muziek maakt je ook een goed systeem hebt.
Zelf moet ik deze nog testen op mijn muziek pc maar weet bijna zeker dat dan cpu geen issue is

Het cpu probleem van synthedit lost zich zelf wel op(systemen worden immers steeds sneller)

@marcmarc
ik heb de hele skin veranderd naar zwartstaal/zilvere knopen,
als hij er nog steeds het zelfde uit ziet als de oude kan je hier kijken
http://www.stardust-audio.com/afbeeldingen/Peng001.jpg
mischien moet je je browser cache leegen
 
Heel mooi en met lekker veel mogelijkheden e nsequencer, deze ga ik zeker proberen!
Wel vreemd dat je hem nog niet zelf getest hebt op je muziek pc ?
 
Ik kon hier op mijn laptop ongeveer 3 a 4 plugins draaien tegelijk.(met asio 4 all)
Ik ga er van uit dat als je sierues muziek maakt je ook een goed systeem hebt.
Dit was op een dual i5 met HT en 8G ram. CPU was duidelijk de bottleneck (maar goed, geen native windows dus zal vast wat optimalizatie mogelijk zijn daar).
M'n studio-computer is een schamele atom netbook met HT en 1G ram :D
Goed genoeg voor 99% van het werk, maar deze plugin ga ik er zeker niet op kunnen draaien :P

Het cpu probleem van synthedit lost zich zelf wel op(systemen worden immers steeds sneller)
Heh, dit zie ik als een heel groot probleem. Programmeurs die steeds luier worden want 'computers worden toch wel sneller'.
Uiteindelijk loopt software permanent zo'n 10 jaar achter op de hardware omdat alle programmeurs te lui zijn om deze te optimalizeren ;)
 
"Programmeurs die steeds luier worden want 'computers worden toch wel sneller".
Dat is al heel lang aan de gang.
Als ik vergelijk wat ik deed met een 8Mhz Atari met slim programeren en wat ik nu kan met een 8Mhz microcontroller, dan slaat de doorsnee programmatuur op bijvoorbeeld een PC compleet nergens op als het om omvang en snelheid gaat in verhouding tot de hardware.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen programmeren en scripten. Die Penguin is gescript.
 
Er zijn sommige patches die inderdaad te veel cpu gebruiken.

Ik moet natuurlijk wel proberen om de synth zo cpu effecient mogelijk te maaken.
echter is het niet helemaal mijn schuld dat de rekenkracht die de synth vraagt zo hoog ligt
je moet begrijpen dat synthedit nogal omslachtig te werk gaat.
Ik zal uitleggen waarom.

De modules in synthedit zijn eigenlijk opzich zelf staande vsts die een in soort wrapper zitten
zo dat je deze kan inlaaden in synnthedit.
Deze modules kan je aan elkaar verbinden. elke module moet dus de totale vst framework in laaden.
Vervolgens als je ze aanelkaar hebt verbonden en een vst maakt met synthedit
gaan al deze vsts weer in een vst wrapper zo dat je deze als 1 kan gebruiken in je daw.

Bij het maaken van de Modules zit er een heel systeem achter.
zo dat ze in synthedit kunnen worden gebruik
Normaal als je de synth zelf zou programeren heb je dus veel minder van elkaar afhankelijke bestaden

Als synthedit iets anders zou werken, bijv door elke module niet als vst in te laaden
maar aleen als de dsp formules die dan vervolgens bij het "compilen" in de juiste volgorrde in het vst framework worden gezet heb je dus maar 1 vst en maar 1x het hele framework process ipv 200,

Ook zijn er nog "Denormals" dat zijn berekeningen van 1.000000000 lang ofzo.
Normaal stopt de berekening bij 1.0000 voor bij dat getal is het geluids verschill niet hoorbaar

Tuurlijk moet ik de Synth doorloopen met de bijgeleverde denormal detector en waar nodig deze opschoonen met de denormal remover, maar begrijp wel dat er meer als 200 modules in zitten.

@freddyconfetti
Mijn muziek pc staat op een andere locatie dan thuis.
 
Back
Top