Stille sampler

Ik heb een zipdrive in m'n sampler gezet laatst... ik zou natuurlijk ook gewoon de hd er uit kunnen halen en met de zip kunnen werken.

Zooo veel samples gebruik ik toch niet (eigenlijk alleen drums).

Ga het later vandaag wel ff proberen...

Druid
 
Heb een Akai Z4+40/7200 Maxtor , lekker stil dus kan zeggen dat ik er geen last van heb.

gr. Mairo
 
Over HD herrie gesproken,
keb in mijn Akai DR4d harddisk recorder een SCSI Seagate hd van 2gb zitten,
wat een klere herrie maakt dat ding, de kast resoneert daar dan ook bij.
Heb al van alles gedaan, isolatie tussen hd en kast enz enz.

Als iemand wat weet, buiten het feit dat je een externe hd kan aansluiten......
Ik blijf het een fijn klinkende machine vinden.


Michael.
 
Ik heb een A4000 met ide hd en zip + de fan er nog in ....
Tuurlijk hoor ik geluid, maar het meeste hoor ik de hd, de fan achterin hoor ik nagenoeg niet of amper (moet geconcentreerd luisteren dan ..), ook als ik hem los gebruikte geen problemen.

Misschien een oplossing: mijn A4000 voor jouw A5000 :mega:

Oplossing twee, een nieuwe, stille hd erin (zonde van het gelimiteerde gebruik door de Ax000)

Ik weet niet wat voor hd je hebt, maar ik heb hier wel een losse scsi behuizing liggen, met hd50 connector.
Heel toevallig ga ik vanavond naar Groningen, toeval bestaat niet ? :walker:
 
Origineel geplaatst door bounce
als je geen harde schijf in je sampler hebt (zoals ik), kan je de fan dan probleemloos uitschakelen?

ik heb overwogen een schakelaartje ertussen te zetten (E-mu E-5000 Ultra)

In de Emu zit het ding bij de voeding. Ik kan je zeeer zeker afraden om dat ding uit te zetten. Volgens mij zit er zo'n 400mm Sunon in, die zijn best wel stil op zich. Je kan proberen om een 40mm van Papst te vinden, maar volgens mij is Sunon een van de weinige die 40mm's heeft...
 
Ik heb een A4000 en vind em verre van stil daarom net ff een testje gedaan. Thermometer erin 2 uur sampletjes spelen met fan en 2 uur zonder fan. Temperatuur stijgt met fan maar 3 graden. Zonder fan wordt het 12 graden warmer. De voeding wordt dan behoorlijk warm maar er gebeurd verder niks spannends. Ik denk dat het ding wel zonder fan kan als je geen interne HD hebt en de omgevingstemperatuur niet te hoog is. Op warme dagen zou het nog wel eens tegen kunnen vallen. Ik ga er een papst fan inzetten, misschien em wat langzamer laten draaien zodat het nog wat stiller wordt.
 
Origineel geplaatst door n0_key
In de Emu zit het ding bij de voeding. Ik kan je zeeer zeker afraden om dat ding uit te zetten.

mijn sampler schiet wel in de sluimerstand... jammer dat hij dan niet ook de fan uitschakelt zoals mijn G4...

shakelt een G4 ook z'n voeding uit in de sluimerstand??? dacht het niet en dat kan dan toch ok geen kwaad?
 
Hi,

even een hele oude thread nieuw leven inblazen, wel eigenlijk was ik een beetje aan hee terug lezen en kwam deze weer tegen, dacht toen, mijn E6400Ultra moet ook stiller kunnen. Net klaar met knutselen en zie hier het resultaat.

Ik heb mijn 40Gb WD harddrive in een Molex Silentdrive enclosure gedaan, moest wel 4 gaatjes in de rechterzijkant boren, maar het zit nu wel mooi vast. Zo ook voor de fan links die de voeding koelt. Ik had nog een beugeltje voor een 80mm fan over, heb hier een Coolermaster fan met een Zalman weerstandskabeltje ertussen gebruikt en heb nu een fluister stille E6400Ultra. Als de cover er weer op zit, voel je nog steeds een luchtstroom uit het gat komen waar eerst de originele ventilator zat (links boven op de foto).

Links aan de buitenkant zie je de twee schroefjes voor de fan en rechts zit de hd netjes ingepakt.

overview.jpg


Kijk hier voor groote versie van de foto

Ronald
 
Laatst gewijzigd:
Ziet er goed uit!
Zie ik daar trouwens een pci-slot?

Ontopic:
Op mijn S6000 is er via het Os een optie om de ventilator in 2
verschillende snelheden te laten draaien, die overigens behoorlijk stil is.
 
Het is gewoon heel simpel: Meer warmte = snellere veroudering en meer kans op defect.

In een voeding zitten componenten die beperkt tegen warmte kunnen (zoals condensatoren) en dit kan gewoon fout gaan. En trust me....een G4 voeding is echt wel meer gebouwt op passief koelen dat zo'n ouwe Emu bak.
Stille pc's zijn vooral een trend van de laatste jaren en daar wordt specifiek aandacht besteed aan minder lawaaierige koeloplossingen.

Ik zou gokken op de plaatsing van een stille fan i.p.v. de fan loskoppelen.


Origineel geplaatst door bounce
mijn sampler schiet wel in de sluimerstand... jammer dat hij dan niet ook de fan uitschakelt zoals mijn G4...

shakelt een G4 ook z'n voeding uit in de sluimerstand??? dacht het niet en dat kan dan toch ok geen kwaad?
 
Origineel geplaatst door mikemix
Ziet er goed uit!
Zie ik daar trouwens een pci-slot?




Ja idd een PCI slot. Wel grappig dat het slot fysiek identiek is aan een PC PCI slot, maar EMU waarschuwt er specifiek voor (het valt net weg op mijn foto) dat je er GEEN PCI kaart in kan proppen, (kijk even op de deze foto ).
Nou zie ik mezelf nog niet direct er een VGA kaart in doen om op die manier een echte VGA output "a la Roland" te hebben, maar dat zal duidelijk dus niet werken (drivers, en nog een paar andere details :D :dubbel: )

Groet
Ronald
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top