Omnisphere 1 verkopen?

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Hallo forumers,

Ik zit er over te denken Omnisphere te verkopen omdat ik de synth echt te weinig gebruik. Ik heb er 360 euro voor betaald maar wat zou een redelijke verkoopprijs zijn?

Deel 2 is 399 euro en de upgrade van 1 naar 2 is 250 dollar.

License transfer is 50 dollar.

Is hier ook vraag naar, naar deze software? Ik geloof dat software niet zo lekker verkoopt.
 
169 euro voor upgrade 1 > 2, omni2 (versie 1 plus upgrade naar 2) is 350 euro.

ik zou bij 100 euro begin van interesse hebben voor omni1 en geen license-fee willen betalen. dan bespaar ik me 80 euro en heb ik wel wat gedoe. (ik zou uiteraard uiteindelijk omni2 willen)

maw: hou dat ding gewoon wie weet kom je er later nog aan toe, je krijgt er bijna niks meer voor (praktisch gezien circa 50 euro).

verhaal laat wel zien dat dure soft synths qua handelswaarde krengen zijn.
 
Thanks voor je info.

Als de handelswaarde zo laag ligt, ga ik die moeite niet eens nemen hahaha. Ik laat hem wel staan en zijn zoals het nu is.

Jammer dat software zo slecht verkoopt. Begrijp het wel hoor. Heb er zelf soms ook moeite mee bv. 180 euro voor een softsynth te betalen.
 
Vooral license transfer fees zijn killing voor de verkoop van software. Gelukkig doen de meeste fabrikanten het niet maar een aantal helaas wel (o.a. ook Fxpansion).
 
Spectrasonics doet het helaas ook. 50 dollar ><

Ik was er al bang voor dat ik er nog een habbekrats voor kon krijgen maar ik dacht, ik gooi het even op om meningen van anderen te horen :)
 
Ik zou gewoon de upgrade kopen. Dikke synth man, is weinig wat dat pakket niet kan. :)
 
Hmmm, ik moet toegeven dat ik hem al een lange tijd al niet gebruikt heb. Ik ben persoonlijk wat meer fan van Lennar Digital / Sylenth1, minder ingewikkeld. Maar sommige presets van Omnisphere zijn wel heel erg vet :)
 
Omnsiphere is top, gewoon houden en wellicht kan je er later "meer" plezier van hebben, zonde om weg te doen voor een habbekrats.
 
Thanks Warehousegroove, ik heb mijn beslissing ook gemaakt, I'll keep it :) voor een lage prijs hou ik hem liever :)
 
Vraag me altijd waarom mensen hun (soft)synths verkopen na woorden van ik gebruik het te weinig,lange tijd niet mee bezig geweest......En klagen over dure aankoop,en verkopen om vervolgens weer andere te kopen om waarschijnlijk weer te koop te zetten,dat kost niks zeker?
Ken uw synth een beetje hé.Omnisphere is een echte synth,met mogelijkheden die een hardware nog niet heeft.De mogelijkheden en toepassingen van deze synth zijn bijna onbegrensd.Natuurlijk is er een basis bij iedere synth en dat is de klank!Dat is de kenmerk van iedere synth,en als dat je niet bevalt snap ik wel de verkoop.
En als een soft te duur is,er zijn wel tal van free soft synth's die wellicht een 150 a 200 euro waard kunnen zijn.Sommige met een kleine meer prijs krijg je honderden klanken erbij.
Eigenlijk kun je gratis muziek maken met echte goede free synth's en een free daw software.
 
Hmmm, ik moet toegeven dat ik hem al een lange tijd al niet gebruikt heb. Ik ben persoonlijk wat meer fan van Lennar Digital / Sylenth1, minder ingewikkeld. Maar sommige presets van Omnisphere zijn wel heel erg vet :)

Ruilen ? ;)
 
Thanks Warehousegroove, ik heb mijn beslissing ook gemaakt, I'll keep it :) voor een lage prijs hou ik hem liever :)

Gewoon de tijd er voor nemen, is echt een dik ding met ontzettend veel mogelijkheden.
Staat zeker in mijn top 3 iig :kroon:
 
Zoek eens naar wat basis tutorials op Youtube. Omnisphere zit op zich namelijk ontzettend logisch in elkaar en is, ondanks de enorme hoeveelheid mogelijkheden, prima te doorgronden. Wat mij betreft beter dan bijvoorbeeld een Reaktor of Bazille of andere semi-modulaire meuk waarbij 1 foute verbinding zorgt voor chaos.

De sleutel zit hem vooral in de niveaus met de vergrootglasjes. Je hebt de traditionele synth secties (oscillator, filter, envelopes, modulation, etc.) waar je over het algemeen op je main synth screen de belangrijkste controls al bij elkaar hebt staan. Mocht je verder in een bepaalde sectie willen duiken omdat je verder wilt dan de basic controls, druk je op het vergrootglas om een niveau dieper te gaan. Als je een beetje weet hoe een traditionele synth in elkaar zit qua secties, en je beschouwt de niveaus eronder gewoon als verfijning, kom je al een heel end.
 
Hmmm, ik moet toegeven dat ik hem al een lange tijd al niet gebruikt heb. Ik ben persoonlijk wat meer fan van Lennar Digital / Sylenth1, minder ingewikkeld. Maar sommige presets van Omnisphere zijn wel heel erg vet :)

ik heb ze beide, maar omnisphere vind ik toch wel stukken beter (maar inderdaad ook veel ingewikkelder) dan sylenth1. Als je upgrade naar omnisphere 2 krijg je er een hele vette EDM sound library bij waarbij veel van de dance/trance presets al kant en klaar voor je voorgebakken zijn.
 
Back
Top