Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..

Haha onder de brug is er plaats zat. Maar idd niet voor een Microbrute :P

Zou hem nog steeds graag willen hebben, maar heb er voorlopig het geld niet voor.=(
 
Alesis Andromeda. Van alle analoge polysynths die ik gehad heb vond ik dat de minste. Als ik bedenk hoeveel tijd ik aan die synth besteed heb, hele nachten lang patches maken en denken nu heb ik hem gemasterd. Tot je de volgende morgen terug luisterd en realiseert, zo bijzonder klinkt het allemaal niet. Al die truukjes om hem 'beter' te laten klinken; mixer levels laag, aux outputs gebruiken, effecten uit. Uiteindelijk is het gewoon een drol oppoetsen. Een Juno60 of Prophet 600 vind ik een leukere synth en die kosten veel minder. Een synth met deze specs en prijs moet gewoon als een beest klinken. Ik denk niet dat ik ooit een geluid uit de Andromeda heb horen komen waarvan ik onder de indruk was. Als ik dat vergelijk met de Prophet VS waarvan ik soms een uur lang dezelfde patch speel gewoon omdat ik er geen genoeg van kan krijgen. Elke keer als ik die aan zet ga ik weer even naar sommige patches en ben weer verbaasd hoe mooi het klinkt.
Zelfs nog een tweede Andromeda gehad omdat ik dacht dat de eerste misschien een slecht exemplaar was maar die tweede klonk precies hetzelfde. Ik kan niet anders concluderen dan dat de Andromeda totaal niet mijn smaak is.

Niet te geloven dat ik die vergeten ben,zal waarschijnlijk niet veel soeps geweest zijn.
 
Over smaak valt niet te twisten : maar een Alesis Andromeda klinkt voor mij heel dik. Wat een vette poly

 
Kwam deze thread ineens tegen. Erg leuk om te lezen. 😉

Ik heb zelf weinig met synths met teveel mogelijkheden, waardoor je meestal (1) veel menu’s in moet en (2) de sounds die je als presets meekrijgt zijn niet echt mijn smaak - veel effecten, modulaties, ring mod, etc. Vooral veel VA’s hebben hier last van, en het gevolg is dat ik sommige heb afgeschreven terwijl ze eigenlijk heel vet kunnen klinken. Microkorg XL is een voorbeeld van een synth die vet kan klinken als je zelf gaat programmeren

Synths waar ik helemaal niks mee had:
-Novation K-station and Xiosynth. Deze klonken in mijn beleving erg dunnetjes.
-Waldorf Blofeld. Ik heb het vermoeden dat deze goed kan klinken, maar het wordt als snel complex en ik had niks met de presets.
-Reface CS klonk ook niet echt vet vond ik.
-Volca bass en keys zijn geinige instrumenten, maar hebben slechts een kleine sweet spot vond ik.

Andere irritaties:
-Ik heb meerdere malen de Roland system-1 en system-1m gehad, maar de groene verlichting was gewoon niet te harden ‘s avonds.
-Ook een terugkerende irritatie bij preset synths is dat de knoppen bijna nooit matchen met de settings. De Nord Lead 3 had dit opgelost middels de led ringen, maar vervolgens zijn er 100 andere settings die je niet ziet... Little Phatty doet het wel aardig vind ik.

Verder houd ik toch vooral van eenvoudige synths, vaak zonder geheugens.
 
Back
Top