Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.567
Ook wel eens interessant misschien, welke synth (die door anderen wordt opgehemeld) heb jij helemaal niks mee ?

Ik heb zelf niks met de Minimoog (ook nooit op gespeeld, daar niet van) en ook niks met de ARP 2600

Het zullen beiden fantastische bakken zijn, maar ik kan me niet een geluid bedenken waarvan ik denk, daar moet ik die Minimoog of die 2600 dus voor hebben. Ignore modus dus ON bij mij als het om deze bakken gaat, en da's altijd al zo.

Ik heb liever een Pro One dan een Minimoog en liever een MS20 dan een 2600. Ben ik nu gek?

Heb jij ook van die bakken die je stelselmatig negeert?
 
Ook zo een idd. Heb er 3 geprobeerd om daar achter te komen. De aantrekkingskracht van de rode kleur was groter dan die van het geluid bleek.
 
De Poly Six kan ik persoonlijk weinig mee, pas eentje geleend van een maat van mij om te proeven maar mijn Juno-6 blaast hem helemaal weg. Wat een iele koude sound komt er uit die Poly-6. Ik vind de DX7 spannender
 
ik heb er meerdere:

- Roland Fantom serie: echt niets voor mij, ik vind het geluid echt helemaal niks.
- Nordlead 1, 2 en 3: zelfde verhaal, geluid staat me niet aan. Nord lead 4 is totaal anders, echt fantastisch geluid en die heb ik dan ook direct gekocht.
 
ARP Odyssey - mooie mogelijkheden en klank, maar kon geen vriendjes worden met de interface.
Modal electronics - interessante en indrukwekkende mogelijkheden, maar die vertalen zich wat mij betreft niet in de klank.
 
Ah, altijd leuk zo'n 'vloeken in de kerk' topic :D Ik heb zelf weinig met Moog. Ik vind ze er gaaf uit zien en ze hebben echt hun eigen karakter, maar op de een of andere manier is het geluid wat eruit komt niet mijn ding. Ik heb zelf een Voyager gehad en vrij uitgebreid op diverse (sub)phatty's/37 gespeeld, maar op de een of andere manier kan het me niet bekoren. Inmiddels is mijn Voyager al bijna een jaar weg, en ik heb hem eigenlijk geen moment gemist en ben ook niet in de verleiding geweest de nieuwere Moogs aan mijn arsenaal toe te voegen.

Ik vind het lastig te bepalen wat de oorzaak is, ik denk een combinatie van monosynth en daarbij dat altijd zo ontzettend aanwezige harde, drukkende geluid dat zich Ă³f volkomen op de voorgrond dringt, Ă³f vrijwel onhoorbaar is als je het probeert wat verder naar achteren te duwen in de mix. Compromisloos zou misschien een goede term zijn, wat je zowel positief als negatief uit kunt leggen afhankelijk van waar je naar zoekt. Maar dus niet wat ik zoek.
 
Ik heb ook nog steeds een dubbel gevoel met Elektron. Momenteel heb ik een Analog Four en Analog Rytm in mijn bezit, en ik vind de klank super maar de interface echt een stuk minder. Nu zie ik vaak mensen die superhandig met die dingen zijn en er de meest fantastische dingen uittoveren, maar als ik er achter zit dan is het altijd 'hoe moest dat ook alweer' omdat ik de interface totaal niet intuitief vind. Ik zoek me altijd een breuk in al die submenuutjes op die kleine kutschermpjes en al die shift-functies enzo.

Dit is natuurlijk een kwestie van oefenen, maar ik voel dan toch een barriere en grijp dan toch vaak naar de apparaten of software die ik wél in de vingers heb of waar ik zonder handleiding zo mee weg loop. Gelukkig maakt Overbridge veel goed qua overzichtelijkheid, maar het kwartje wil nog steeds maar niet echt vallen. Ik hoop dat ik door de workshop van SB-Six straks ook een grootmeester zal worden :D
 
Alles wat niet analoog is heb ik weinig mee. Verder heb ik een gruwelijke hekel aan 'menu-diven'. En als we dan toch gaan bashen; met Buchla , Nord en Elektron heb ik al helemaal niks :W :D 8o
 
Ahhh een azijnpistopic :)

De nord lead 4 kon ik niet aan wennen. Kale dozengeluid. Ik heb meerdere testjes gedaan naast andere synths met dezelfde patch, en zelfs naast vsts vind ik 'm minder klinken. Een u-he diva heeft veel meer detail. Ook zit er teveel mid in wat me irriteerde en de phasing irriteerde me, en de talk fx ook. Nooit andere nords gehad, vond de interface wel echt fantastisch, maar als dit het beste is wat nord te bieden had, dan nooit meer. Oja, de tempest voor drums was ook echt een misser, alhoewel als polysynth hij wel goed klonk.

Verder zou ik geen nee zeggen tegen een buchla skylabje hoor :)
 
De nord lead 4 kon ik niet aan wennen. Kale dozengeluid. Ik heb meerdere testjes gedaan naast andere synths met dezelfde patch, en zelfs naast vsts vind ik 'm minder klinken. Een u-he diva heeft veel meer detail. Ook zit er teveel mid in wat me irriteerde en de phasing irriteerde me, en de talk fx ook.
Dat vind ik echt top aan deze thread om te weten waarom iemand een bepaalde mening over een synth heeft.

Ik snap je opmerkingen heel goed overigens, de sound van de nord lead 4 is koud en kil. Ik noem het altijd de blote billen synth :D Dit geldt overigens ook voor de Virus TI, als je die vergelijkt met UHE Diva blijft daar ook weinig van over als je met name in het laag kijkt.

Maar ik vind dat zowel de nord lead 4 als de virus ti hun eigen klank karakter hebben en dat ze dat zo goed doen dat ik het een fantastische sound vind in hun eigen klasse. Diva is ook fantastisch maar die is voor bepaalde doeleinden weer veel te vol, en dan is een nl4 of ti toch altijd weer een stuk praktischer in je song die past altijd.

Maar ik kan me wel vinden in je opmerkingen dus ondanks dat ik het een top geluid vind :)
 
Back
Top